20150220 130736Beogradski maraton predstavljen kao vrhunski turistički projekat
 
Na 37. Beogradskom sajmu turizma, na štandu Turističke organizacije Beograda, predstavljen je Beogradski maraton kao turistički projekat, a prezentaciju je izvršio Dejan Nikolić, direktor preduzeća Beogradski maraton.
Dejan Nikolić je istakao da je na 27. Beogradskom maraotnu 2014. bilo prisutno oko 1000 učesnika i gostiju iz 52 zemlje sveta sa svih kontinenata koji su sami sebi platili putne troškove i boravak u Beogradu, a da se na ovogodišnjem 28. SuisseGas Beogradskom maratonu očekuje značajno veći broj stranaca – odnosno turista iz celog sveta.
Tom prilikom Dejan Nikolić je izneo podatke vezane za ekonomski uticaj, odnosno o ostvarenom turističkom prometu na maratonima u okruženju i širom sveta, potom podatke o demografskoj slici prosečnog maratonca i potrošnji koju on ostvari tokom svog boravka na nekoj destinaciji.
Nikolić je izrazio očekivanje da će Beogradski maraton zajedno sa Turističkom organizacijom Beograda i Turističkom organizacijom Srbije uskoro definisati i strateški projekat predstavljanja Beogradskog maratona u svetu u cilju dalje promocije Beograda i Srbije i obezbeđivanja dolaska što većeg broja stranih učesnika. Pogotovu što se Beogradski maraton kao događaj u velikoj meri već uklapa u Strategiju razvoja turizma u Beogradu i Republici Srbiji. On je dodao da je Beogradski maraton, ceneći specifičnosti turističke ponude Beograda i Srbije i specifičnosti Beogradskog maratona kao definisanog događaja (event) koji se održava tokom vikenda, što je karakteristično za gradski odmor (city break) – pripremio posebne aranžmane za domaće i strane turiste.
Dejan Nikolić je napomenuo da je u periodu od skoro 30 godina koliko se Beogradski maraton održava, pozitivna PR i komercijalna vrednost objava o Beogradu i Srbiji povodom Beogradskog maratona dostigla gotovo 100 miliona EUR.
Direktor Beogradskog maratona je naglasio da Beogradski maraton ima prednost u odnosu na druge sportske događaje, odnosno šampionate, jer se održava u redovnom godišnjem ciklusu i da širom sveta postoje desetine miliona ljudi koji se bave trčanjem i koji u odnosu na tu svoju aktivnost planiraju i svoja turistička putovanja i odmore. Kao izuzetno značajna emisiona tržišta kada je ova aktivnost u pitanju, Nikolić je pomenuo Japan, SAD, Kinu, Koreju, skandinavske zemlje i celu Evropu.
Nikolić je na kraju zaključio da na osnovu svetskih kretanja kada je trkački pokret u pitanju i na osnovu pokazatelja koje Beogradski maraton u poslednje vreme ostvaruje, može da se očekuje dalji razvoj Beogradskog maratona u turističkom segmentu, kao i da će u najkraćem roku Beogradski maraton iskazati sve svoje potencijale kao najznačajniji godišnji turistički događaj u Beogradu i Srbiji.
Povezana vest:  Online prijavljivanje za 25. Beogradski marathon završava se 10. aprila