Opel Astra FEB-2015Samo 94 g/km CO2: Opel Astra čistija i štedljivija nego ikada ranije

Moto je konstantni napredak: lansirana u proleće 2014., Opel Astra sa novom generacijom 1,6 litarskog turbo dizela je odmah stekla A+ ocenu u kategoriji štedljivosti u Nemačkoj, a sada postaje još čistija i još štedljivija. Revidirana Astra sa 1.6 CDTI 81 kW/110 ks emituje samo 94 grama CO2 po pređenom kilometru (u odnosu na dosadašnjih 97 grama), što je ekvivalentno 3,6 litara dizela na 100 kilometara (0,1 litar manje nego ranije). Isto važi za unapređenu verziju sa 100 kW/136 ks, koja sada emituje 99 grama CO2 po kilometru (5 grama manje nego ranije) a troši 3,7 litara dizela (0,2 l) manje, tako da je i snažnija Astra sa „bešumnim“ dizelom probila barijeru od 100 g ugljen-dioksida. Da bi stvari bile još bolje – nova „eko“ Astra 1.6 CDTI, koja će uskoro biti dostupna na tržištu, imaće istu cenu kao i aktuelna verzija, a reč je o najefikasnijem Opelovom modelu u C segmentu u istoriji. U tome se ogleda Opelova posvećenost u tekućoj „pogonskoj ofanzivi“, najimpresivnijom ikada. Za samo 18 meseci, Opel je u potpunosti renovirao svoj dizel portfolio. Osvežena i još štedljivija Astra 1.6 CDTI kompletira trio zajedno sa novom „ekološkom šampionkom“, Corsom 1.3 CDTI sa emisijom od 82 grama i novom Insignijom 2.0 CDTI, koje će takođe ući u prodajne salone u sedmicama koje dolaze.
„Naši novi agregati demonstriraju kako funkcioniše moderna motorizacija. Štednja bez kompromisa kada je reč o performansama i komforu je naš moto“, rekao je Čarls Klajn (Charles Klein), potpredsednik Opelovog Inženjeringa vozila za Evropu. „Mi sada nudimo ekstremno efikasne turbo dizele u svakoj klasi vozila, od naše nove Corse sa fenomenalna 82 g/km CO2 preko Astre do perjanice Insignije.“

Povezana vest:  Opelova perjanica na putu ka uspehu: Već 100.000 narudžbi za model Insignia

Ekonomičnost bez ugrožavanja zadovoljstva u vožnji i komfora

Pre samo nekoliko meseci, nakon uvođenja nove generacije 1.6 CDTI motora u Astru, Opelovi inženjeri su nastavili da rade na njenom usavršavanju, tako da ova jedinica emituje pet odsto manje štetnih gasova uz adekvatno manju potrošnju goriva, ali zadržava performanse i komfor. Nove komponente smanjenog trenja su iskorišćene kako za šasiju tako i karoseriju: optimizovana pogonska vratila i specijalni pneumatici sa smanjenim otporom kotrljanja su samo dva primera. Pored toga, aero paket uključuje spuštenu šasiju i aktivne zatvarače hladnjaka koji doprinose smanjenju otpora vazduha – ti aktivni zatvarači se otvaraju i zatvaraju automatski u zavisnosti od temperature motora i brzine. Štaviše, stručnjaci za motore su pedantno radili na dodatnom unapređivanju procesa sagorevanja. Rezultat svih sprovedenih mera je sledeći: Astra sa novom generacijom 1,6 litarskog „tihog“ dizela sa 81 kW/110 ks sada emituje tri grama CO2 po kilometru manje, dok se verzija sa 110 kW/136 ks može pohvaliti impresivnom redukcijom od pet grama manje ugljen-dioksida po pređenom kilometru, uz zadržavanje voznih performansi i snage kod oba modela. Snažnija verzija omogućava Astri ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundu, uz ostvarivanje maksimalne brzine od 205 km/h.
Beskompromisni komfor takođe nastavlja da igra ključnu ulogu u svim „eko“ Astrama, uključujući model sa petoro vrata, sedan i Sport Tourer. Od ergonomskih prednjih sedišta odobrenih od strane Nemačke kampanje za zdrava leđa (AGR) pa sve do modernog Opelovog IntelliLink info-zabavnog sistema, uz brojne dostupne opcije opreme, sve je ostvareno u cilju obezbeđivanja prijatnog, opuštajućeg putovanja sa potpunom konekcijom.
Dodatno, Opel nudi relevantne premijum bezbednosne tehnologije poput „Opelovog oka“ (Opel Eye) s prednjom kamerom i indikacijom praćenja distance, sistemom upozorenja čeonog sudara, prepoznavanjem saobraćajnih znakova i sistemom upozorenja izlaska iz vozne trake. Tu je i zadnja kamera sa sistemom asistencije prilikom parkiranja i detekcijom parking mesta uz audio-vizuelno obaveštavanje, sistem detekcije „mrtvog ugla“, kao i bezbednosna, svetlosna AFL+ tehnologija. U kombinaciji sa prostranim enterijerom i zapreminom od 1.550 l za karavan, sve ovo Astru čini savršenim automobilom za posao i odmor.

Povezana vest:  Predstavljen "najbolji automobil na svetu", nova S-Klasa stigla u Beograd

Od „eko šampionke“ Corse do dinamične dizel Insignije – Opel je sjajan u svakom segmentu

Najnovija unapređenja u vezi sa potrošnjom goriva su dodatni dokaz Opelove posvećenosti kupcima kada je reč o obezbeđivanju nove generacije efikasnih dizel motora. Poslednjih sedmica, Opel je simultano uvodio revidirani 1.6 CDTI (sa emisijom od 94 i 99 grama) u Astre (C segment vozila), 1.3 CDTI sa 70 kW/95 Corsu koja emituje 82 grama CO2 (B segment vozila) i novi 125 kW/170 hp 2.0 CDTI u Insignije (D segment vozila).
Novi 2.0 CDTI sa 125 kW/170 ks i 400 Nm u Insigniji takođe impresionira malom potrošnjom i značajnom redukcijom emisije štetnih gasova, uz isporučivanje impresivnih ubrzanja, sa više nego dovoljno obrtnog momenta i izuzetnom rafiniranošću. Novi agregat se može pohvaliti sa 4 odsto više snage i 14 odsto više obrtnog momenta. Insignija sa novim motorom dostiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, što je povećanje od 5 km/h. Opelova limuzina ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 9,0 sekundi, što je gotovo pola sekunde brže u odnosu na prethodni model. Troši samo 4,3 do 4,5 litre dizela na 100 kilometara u kombinovanom ciklusu, što je ekvivalentno 114 g/km CO2.
Opel Corsa sa troje vrata, u verziji sa 1.3 CDTI ecoFlex motorom i Start/Stop tehnologijom koja je standardna, sistemom rekuperacije kočione energije i pneumaticima sa smanjenim otporom kotrljanja, prava je „eko šampionka“. Opremljena novom Easytronic 3.0 transmisijom, može redukovati emisiju CO2 na 82 grama po kilometru. Potrošnja goriva je za primer – 3,1 l na 100 km u kombinovanom ciklusu, što novu Corsu čini najekonomičnijim Opelom danas na tržištu, i najekonomičnijim dostupnim dizel motorom.

Povezana vest:  Opel ADAM sa Easytronic 3.0 menjačem: Najbolje iz dva sveta