Nova Astra

Nova Opel Astra: Izvanredna aerodinamika za najbolju moguću efikasnost

Lakša, štedljivija i agilnija – nova Opel Astra predstavlja razvojni kvantni skok a za cilj ima maksimalnu efikasnost. Dizajn i arhitektura vozila takođe postavljaju standarde kada je reč o aerodinamici i nastavljaju sa tradicionalno utvrđenim Opelovim pozicijama u ovoj oblasti – kada je Kadett E GSi predstavljen 1984., bio je najaerodinamičniji model na svetu u svojoj klasi, sa vrednošću otpora vazduha od 0,30. Izvanredna aerodinamika je usko povezana sa štedljivošću, što je takođe oblast u kojoj je Opel oduvek bio čvrsto pozicioniran.

Odlučujuća prednost nove Astre leži u činjenici da je kompaktnija od prethodnog modela. Oko 2,5 centimetra je niža i 0,5 centimetara uža, uključujući i tanje točkove. Da bi se vozilo učinilo što aerodinamičnijim, preciznost i obraćanje pažnje na detalje je krajnje neophodno. Inženjeri su posebnu pažnju obratili na liniju krova, C stub i konstrukciju poda automobila. Rezultat govori sam za sebe: novi Opel u klasi kompaktnih automobila pripada samoj eliti kada su u pitanju najaerodinamičniji modeli u klasi, sa koeficijentom otpora vazduha od samo 0,285.

„Učinili smo Astru aerodinamičnijom nego ikada ranije. Vrednosti vezane za koeficijent otpora vazduha nadmašuju najbolje vrednosti koje je postigao prethodnik u tom domenu. Stekli smo neka važna saznanja iz testova koje smo sprovodili u ultramodernom vazdušnom tunelu Univerziteta u Štutgartu sa kojim sarađujemo dugi niz godina“, rekao je Rajner Vajdman, šef Opelovog odeljenja za aerodinamiku. „To nam je pomoglo da novu Astru učinimo najaerodinamičnijim Opelovim modelom svih vremena u nižoj srednjoj klasi automobila.“

Povezana vest:  Svečano otvoren novi Opel prodajno-servisni centar u Nišu

Dizajn i arhitektura vozila: postavljanje standarda u oblasti aerodinamike

„Vitkija“, „pametnija“ i inovativnija nego ikada ranije, nova Astra je savršen primer vrhunske efikasnosti, tako da demonstrira sledeći evolutivni stepenik u Opelovoj dizajnerskoj filozofiji „Gde se vajarsko umeće susreće s nemačkom preciznošću“. Sa aerodinamičke tačke gledišta, to znači: nova Astra poseduje koeficijent otpora vazduha od 0,285 sa svojom atletskom i dinamičnom pojavom, uz brojne preduzete mere iznad i ispod „školjke“ automobila. Nova Astra je duga ukupno 4,37 metara i oko pet centimetara je kraća u odnosu na model koji nasleđuje. Visina je redukovana za 2,5 centimetra na 1,48 metara, a širina je redukovana za 0,5 centimetara na 1,81 metar. Ove dimenzije takođe imaju pozitivan uticaj na ukupan otpor vazduha, sa površinom susretanja s vazduhom od 0,642 kvadratna metra (u odnosu na 0,770 kvadratnih metara kod prethodnog modela)., a samim tim i na potrošnju goriva.

Ipak, umeće ostvarivanja sjajnih aerodinamičkih performansi treba da se zahvali posvećivanju detaljima. Inženjeri su odlučili da omoguće da se linija krova nežno uliva u zadnji deo, da bi se na taj način izbegao suvišan otpor. Delikatan zadnji spojler služi kao efektan ugao razdvajanja koji seče tok vazduha na gornjem delu vozila, bez da kreira bilo kakvu uznemirujuću turbulenciju. Čak je i C stub, sa svojim malim ivicama, dizajniran da razdvoji tok vazduha efikasnije nego što je to bio slučaj sa prethodnom Astrom, takođe na taj način redukujući otpor vazduha.

Povezana vest:  „AUTOBEST 2016 Awards“ priznanja za Opel Amperu-e i Opel grupu

Inženjeri su uspeli da postignu dodatna poboljšanja revidirajući dizajn poda automobila. Za razliku od mnogih konkurenata, Opel je doneo specifičnu odluku da se ne posveti profilu poda kao celini. Umesto toga, sve komponente su individualno proučene i dorađene, da bi se omogućio bolji protok vazduha. Pod automobila sada poseduje strukture optimizovane za strujanje vazduha, dok nova zadnja osovina počiva nešto više u odnosu na prethodnu Astru, tako da više ne predstavlja prepreku za strujanje vazduha ispod automobila. Sve ove mere igraju ključnu ulogu u ostvarivanju uzorne aerodinamike. Izraženo u „suvim“ brojkama, verzija prošle generacije Astre sa najizraženijim ekološkim atributima je imala koeficijent otpora vazduha od 0,325. Osnovna verzija nove Astre poseduje izvanredan koeficijent otpora vazduha od 0,285. Čak i model sa dizel motorom, automatskim menjačem i točkovima od 18 cola, lako nadmašuje najaerodinamičniju verziju iz prošle generacije sa koeficijentom otpora vazduha od oko 0,31. To nije sve, jer se za budućnost planiraju još aerodinamičnije i štedljivije ecoFlex verzije.

Povezana vest:  Nova Ford Fiesta – milion prodatih u Evropi

Dvostruka efikasnost: unapređena aerodinamika se susreće sa novom generacijom motora

Svesna odluka da se ne upotrebi tehnika profilisanja kompletnog poda takođe je donela uštedu u masi, a kao posledicu toga i smanjenu potrošnju goriva, uz redukovanje proizvodnih troškova. Sasvim su jasne prednosti koje se imaju pozitivan uticaj na troškove, a to je nešto što u krajnjem zbiru može biti preneseno na kupca.

S obzirom na činjenicu da će svaka nova Astra biti pogonjena motorom najnovije generacije, sa izlaznom snagom u rasponu od 70 kW/95 ks do 147 kW/200 ks, kupci mogu da očekuju dobitnu kombinaciju. Svi motori nove generacije sjedinjuju visoke performanse sa niskom potrošnjom goriva, uz izvanredan odziv, prefinjenu kulturu rada i nizak nivo buke. Primera radi, nova Astra sa 1,0 litarskim turbo agregatom i Easytronic 3.0 menjačem je najekonomičniji model u klasi. To se zove efikasnost „à la Astra“.