Još otkada je Opel uveo svoj revolucionarni integrisani sistem sedam sedišta u segment kompaktnih vanova 1999., Opel Zafira je okarakterisana kao jedinstvena mešavina izuzetne svestranosti i optimalnog komfora. Opel je prodao 2,7 miliona jedinica ovog modela, uglavnom porodicama i profesionalcima kojima su potrebna prostrana i fleksibilna vozila za prevaljivanje velikih distanci uz visoku dozu komfora.

Nova Opel Zafira sada može biti poručena po atraktivnoj ulaznoj ceni od 17.270 evra. Kada počne da se isporučuje prodajnim salonima u septembru, neće računati samo na proverene i istinske opcione kvalitete prethodnog modela, kao što su Flex7® sistem sedenja, AGR sertifikovana prednja sedišta (Aktion GesunderRücken e.V. – Kampanja za zdravija leđa),  FlexFix® nosač bicikala ili adaptivna FlexRide šasija – novu Zafiru takođe karakteriše novi, odvažniji dizajn spoljašnjosti i redizajnirani enterijer sa posebno prostranim ambijentom i superiornom digitalnom povezanošću. U zavisnosti od uređaja, Opelova najnovija generacija IntelliLink info zabavnog sistema je kompatibilna kako sa Apple Car Play, tako i Android Auto funkcijom; sistem personalne povezanosti i servisne asistencije, Opel OnStar, dostupan kao standard ili opcija u zavisnosti od nivoa opreme, pretvara Zafiru u mobilni 4G/LTE Wi-Fi izvor internet signala za vozača, prijatelje i porodicu (Ova usluga zahteva ugovor sa mrežnim operaterom koji sarađuje sa OnStarom. Wi-Fi „Hotspot“ može doneti troškove na kraju perioda testiranja. Detalji na www.opel.de/onstar). Po prvi put u vozilu ove klase, Opel nudi najnoviju generaciju adaptivnih farova (AFL) i LED tehnologije kao opciju. Sve ovo novu Zafiru čini udobnim putujućim salonom za vozača i putnike.

 

Kvalitet koji se vidi: Sportski dizajn spoljašnjosti i prvoklasni enterijer

Dinamičan dizajn prednjih farova, zajedno sa primetno naglašenijim sportskim izrazom maske hladnjaka, čini osnovu Zafirinog svežeg stajlinga. Kućišta prednjih svetala se ulivaju u masku hladnjaka, čineći na taj način jednu grafičku celinu. Skulpturalna hromirana pregrada se optički spaja u farove, dajući automobilu širu pojavu. Novo, tipično Opelovo dvostruko hromirano krilo sa dnevnim svetlima, gde se gornje po potrebi transformiše u LED žmigavac, dodatno stavlja akcenat na upečatljiv utisak koji ostavlja nova Zafira, sa svojim temeljnim, sportskim i dinamičnim dizajnom anfasa.

„Dizajn prednjeg dela nove Zafire ključne elemente preuzima od nove, nagrađivane Opel Astre i sastavni je deo Opelovog portfolija. Isklesano dvostruko krilo dnevnih svetala donosi sofisticiran izraz koji se prenosi i u unutrašnjost. Sa kompletno redizajniranom instrument tablom, kokpit je čistijeg dizajna, uredniji i bolje prilagođen korisniku“, kaže Mark Adams, potpredsednik GM Europe Designa.

Povezana vest:  Lepota, snaga, efikasnost – novi Audi A5

Novi, elegantni dizajn kokpita donosi vozaču i suvozaču optimalnu frontalnu preglednost. Sve važne funkcije kao što su displej i instrumentacija, na dohvat su ruke vozača. Dok je displej info-zabavnog sistema ranije bio lociran iznad centralne konzole, sada je zamenjen ekranom osetljivim na dodir u Zafirinoj kabini, koji je integrisan niže, unutar centralne konzole. U isto vreme, dizajneri su bili u prilici da redukuju broj dugmića i prekidača. Visokokvalitetni, sedmoinčni ekran osetljiv na dodir donosi premijum utisak. Novi, trodimenzionalno izvajan volan sa malim i efikasno spakovanim poklopcem vazdušnog jastuka ne samo što izgleda sjajno, već ekstremno doprinosi ergonomiji.

Opel nudi novu Zafiru sa dva IntelliLink info-zabavna sistema poslednje generacije – oba sa sedmoinčnim kolor ekranom osetljivim na dodir. 4.0 IntelliLink sistem unosi svet pametnih mobilnih telefona u ovaj putujući salon, i u zavisnosti od uređaja korisnika, kompatibilan je sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Navi 950 IntelliLink je idelan za kupce koji su u potrazi za info-zabavnim sistemom sa integrisanom navigacijom. Opel OnStar je takođe tu. Sistem personalne povezanosti i servisne asistencije štiti putnike uz pomoć funkcije automatskog javljanja u slučaju sudara, kao i mnogih drugih svojstava. Zajedno sa Navi 950, on takođe nudi preuzimanje destinacije. Opel OnStar takođe pretvara novu Zafiru u 4G/LTE Wi-Fi izvor internet signala  (u zavisnosti od tržišta). Do sedam uređaja, po jedan za svakog putnika, može biti povezano na mrežu ovog automobila.

 

Vrhunska kombinacija: Superiorna fleksibilnost u kombinaciji sa prozračnom salonskom atmosferom

Kao i u prethodnim generacijama Zafire, vozač i putnici mogu da uživaju u opuštenim putovanjima sedeći u opcionim AGR sertifikovanim ergonomskim sedištima. Multifunkcionalna FlexRail® centralna konzola na aluminijumskim šinama nudi fleksibilne module za odlaganje stvari između prednjih sedišta. Putnici u drugom redu mogu da uživaju u kabinskoj transformaciji, gde se ona pretvara u prostran i udoban salon. Zahvaljujući inteligentnom mehanizmu sklapanja, naslon srednjeg sedišta može da se preklopi i rotira, te na taj način obezbedi naslone za ruke za spoljna sedišta. Ona takođe mogu da kliznu prema nazad i prema centru vozila, što omogućava salonski sistem sedenja sa izdašnim prostorom za noge i ramena, dostojnim jedne premijum limuzine. Treći red sedišta se takođe može položiti, kreirajući na taj način jednu ravnu površinu sa prtljažnikom. Lični komfor je glavni prioritet: Opelovi dizajneri su fleksibilni enterijer pretvorili u salon za opuštanje i uživanje u atmosferi koju odlikuje obilje prostora, bilo da je reč o poslovnom putovanju ili odlasku na odmor.

Povezana vest:  Chevrolet donosi varnicu (Spark) u segment gradskih automobila

Opcioni panoramski vetrobran i panoramski krov dodatno povećavaju komfor, još više naglašavajući osećaj prostranosti. Vetrobran se pruža od haube motora pa gotovo do B stubova, obezbeđujući vozaču i suvozaču nesmetan pogled prema gore. Panoramski krov se pruža od vetrobrana do zadnjeg dela automobila, omogućavajući da kabinski prostor bude okupan prirodnom svetlošću, još više naglašavajući prozračnu salonsku atmosferu.

 

Sve se uklapa: Inteligentne solucije za skladištenje prtljaga

 

Nova Zafira nudi mnogo više od „samo“ ekstremno komfornog vida putovanja. Ovaj putujući salon može lako da se transformiše u mali transporter. U konfiguraciji sa pet sedišta, po ISO 3832 standardu, Zafira poseduje minimalnu zapreminu prtljažnika od 710 litara, koja može biti povećana do 1.860 litara, kada se spuste nasloni zadnje klupe.

Pored toga, Zafiru odlikuje više od 30 mogućnosti za odlaganje prtljaga i predmeta. Opcioni FlexFix® nosač bicikla, integrisan u zadnji deo, izuzetno je praktičan. On se izvlači iz zadnjeg odbojnika poput fioke i može da ponese do četiri bicikla (ukupne mase od 80 kilograma). S obzirom na to da se natovaren nosač bicikala može iskositi unazad, zadnja vrata i dalje mogu da se otvore, čak i kada je FlexFix® pod punim kapacitetom

 

Vrhunske tehnologije: inovativne, bezbedne, individualno podesive, dinamične

 S druge strane, Opelovi inženjeri su ponovo implementirali strategiju kompanije da inovativne tehnologije učine dostupnim širokoj grupi kupaca. Ovoga puta se radi o novoj generaciji adaptivnih prednjih svetala – AFL, sa LED tehnologijom. Novi AFL LED sistem automatski prilagođava svetlosne obrasce u odnosu na situaciju u saobraćaju, tako da je u svakom momentu obezbeđena optimalna osvetljenost. Sistem karakteriše devet različitih funkcija, odnosno svetlosnih obrazaca, uključujući svetlo za grad, otvoren put, turistički režim, kao i stop režim (eko). Poslednje navedeni, primera radi, aktivira režim za štednju energije kada se automobil zaustavi na crveno svetlo na semaforu.

Najnovija verzija Opel Eye® prednje kamere podržava mnoge sisteme vozačke asistencije, poput asistencije dugih svetala (High Beam Assist) AFL LED farova ili prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition). Indikacija držanja rastojanja (Following Distance Indication) takođe koristi prednju kameru u cilju detektovanja vozila ispred, dok upozorenje čeonog sudara (Forward Collision Alert) upozorava vozača putem vizuelnog i zvučnog signala kada se rastojanje između Zafire i vozila ispred smanjuje suviše brzo. Upozorenje o neželjenom izlasku iz vozne trake (Lane Departure Warning), aktivira se automatski pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača putem svetlosne ikonice na intrument tabli, kao iz zvučnim upozorenjem ukoliko vozilo neželjeno izlazi iz svoje vozne trake.

Povezana vest:  Uspešni martovski rezultati za Mazdu

Dve dodatne odlike u novoj Zafiri, zadužene za poboljšanje komfora i redukovanje stresa su adaptivni tempomat i FlexRide šasija. Koristeći radarske senzore locirane iza maske hladnjaka, adaptivni tempomat pomaže vozaču da održi odabranu brzinu uz održavanje prethodno zadatog rastojanja u odnosu na vozila ispred. Pored brzine, vozač može da odabere rastojanje iz tri dostupne opcije: daleko, srednje, blizu. U odnosu na lične preference, adaptivna mehatronička FlexRide šasija se u kontinuitetu prilogađava stilu vožnje i saobraćajnoj situaciji.

 

Raspon performansi: Zabava u vožnji sa benzinom, dizelom, TNG-om (LPG) ili KPG-om (CNG)

Budući kupci Zafire će takođe imati široku lepezu motora na raspolaganju, jer će nova Zafira biti jedino vozilo u svojoj klasi, koje će u ponudi imati čitav spektar pogonskih jedinica. Tu se ubrajaju jedinice koje kao pogonsko gorivo koriste benzin, dizel, tečni naftni gas ili prirodni komprimovani gas, sa rasponom snage od 88 kW/120 ks do 147 kW/200 ks (potrošnja goriva u gradu 11,7-6,1 l/100 km, na otvorenom putu 7,7-4,2 l/100 km i kombinovano 9,2-4,7 l/100 km; emisija CO2 u proseku 182-129 g/km (po Regulativi (EC) No 715/2007); klasa energetske efikasnosti D-A, u Nemačkoj). Perjanica, što se tiče motora u Zafirinom portfoliju je 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 147 kW/200 ks. Sa maksimalnim obrtnim momentom od 280 Nm, ubrzava Zafiru iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 8,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 220 km/h. Međuubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa obavlja za samo 8,3 sekunde (potrošnja goriva sa šestostepenom manuelnom transmisijom, start/stop funkcijom i pneumaticima niskog koeficijenta otpora pri kotrljanju: u gradu 8,4 l/100 km, na otvorenom put 5,9 l/100 km, kombinovano 6,8 l/100 km; emisija CO2 u kombinovanom režimu iznosi 160 g/km (po Regulativi (EC) 715/2007); klasa energetske efikasnosti C, u Nemačkoj).