Volt_1Ševrolet za model Volt daje standardnu garanciju na akumulator na period od 8 godina i 100.000 milja
Elektromobil Ševrolet Volt sa produženim dometom će korisnicima u SAD dati standardnu osmogodišnju garanciju bez presedana, za pređenih 100.000 milja (160.000 km) na njihov unapređeni litijumsko-jonski akumulator. Ovo je najduža i najveća garancija na akumulator u automobilskoj industriji za električna vozila, i besplatno se prenosi na druge vlasnike.
-Akumulatori u Ševrolet Voltu su prevazišli naše ciljane peformanse i spremni su za tržište – rekao he Miki Blaj, Izvršni direktor GM-a u sektoru globalnih električnih sistema i dodao: – „Naše mušterije u SAD biraju tehnologiju koja će pomoći smanjenju naše zavisnosti od nafte. Mi im zauzvrat nudimo najviše standarde vrednosti, sigurnosti, kvaliteta, ’performansi i pouzdanosti na 8 godina/100.000 milja.“
Garancija na Voltov izdržljivi akumulator pokriva svih 161 deo akumulatora, 95% njih je dizajnirano i napravljeno od strane GM-a, kao i toplotni sistem upravljanja, sistem za punjenje i komponente električnog pogona.
Volt  je jedino električno vozilo koje može da radi u svim klimatskim i uslovima vožnje bez ograničenja ili brige da ćete ostati sa praznim akumulatorom. Ima domet do 500 kilometara i stalno se napaja električnom energijom. Prvih 60 km, Volt se napaja isključivo električnom energijom koja se nalazi u njegovoj litijum-jonskoj bateriji od 16 kWh, ne koristi gorivo i nema emisije štetnih gasova.  Kada je Voltova litijum-jonska baterija pri kraju, motor/generator nezavisno počinje da radi kako bi produžio dejstvo za nešto manje od 500 km sa punim rezervoarom. Voltova slobodna vožnja (Volt Freedom Drive)
volt_sevroletVoltov unapređen litijumsko-jonski akumulator je izveden da pruži vrednost, sigurnost, kvalitet, performanse, izdržljivost i pouzdanost koju Ševroletovi kupci očekuju. Osnovne karakteristike akumulatora uključuju:
-Termalno upravljanje za dugotrajnost i pouzdanost: Volt je jedini elektromobil za serijsku proizvodnju koji ima akumulator koji može da se zagreje ili ohladi. Akumulator je dizajniran sa ciljem da obezbedi pouzdan rad kada je priključen i to na temperaturama do -25 stepeni Celzijusa, kao i na onim do +50 stepeni. U hladnom okruženju, akumulator će se prethodno zagrejati tokom punjenja kako bi se obezbedila puna snaga. Na visokim temperaturama, koje predstavljaju najveći izazov za akumulator, Voltov akumulator može biti rashlađen i u toku punjenja. Voltov termalni sistem upravljanja može da funkcioniše, uz pomoć akumulatora i/ili motora/generatora, i u toku vožnje.
-Dijagnostika za bezbednost i performanse: Voltov sistem za upravljanje akumulatorom konstantno prati rad akumulatora u realnom vremenu kako bi se postigla optimalna operativnost. Više od 500 dijagnostičkih funkcija se obavlja 10 puta u sekundi kako bi se pratio rad akumulatora. 85% dijagnostičkih funkcija je usmereno ka obezbeđivanju sigurnog rada akumulatora, dok ostalih 15% prate performanse akumulatora i njegovo trajanje.
-Dizajn ćelije i hemijski spoj za performanse i efikasnost: GM-ova odluka da izabere prizma ćelije i LG Chem-ov hemijski spoj mangana, magnezijum aluminata i litijumskih jona je dizajniran sa ciljem da obezbedi dug život i veliku snagu sa održavanjem odgovarajuće temperature. Ovo omogućava bolje ubrzanje vozila i povećane regenerativne kočione sposobnosti za poboljšanu efikasnost vozila.
-Upravljanje energijom za dugotrajnost: Ukoliko je akumulator u potpunosti napunjen ili ispražnjen, to značajno smanjuje njegovu dugotrajnost. Voltov sistem upravljanja energijom nikad ne dozvoljava da se akumulator napuni ili isprazni do kraja. Voltov akumulator ima tzv. ‘tampon zone’ koje omogućavaju dugotrajnost.
Testiranje za dugotrajnost, pouzdanost, sigurnost i performanse
GM-ovi inženjeri testiraju Voltov akumulator od 2007. godine tako što su, do sada, vozilom prešli ukupno milion milja, a samo testiranje je trajalo četiri miliona sati. Oni su takođe testirali svaki od devet modula i 288 ćelija u akumulatoru. Timovi zaduženi za razvoj, verifikaciju rezultata i testiranje su proverili na hiljade specifikacija i svaku od 161 komponenti Voltovog akumulatora čijih 95% delova je dizajnirao i proizveo GM.
Akumulator je testiran u uslovima kratkog spoja, rđe, prašine, udarca, potapanja u vodu, lomljenja i bušenja, kao i uslovima ekstremnih promena temperature u kombinaciji sa agresivnim ciklusima vožnje, popularno nazvanim “Shake, Bake and Roll” – “Protresi, Ispeci i Valjaj”.
Spremni za proizvodnju
GM fabrika u Brownston-u, koja je počela sa proizvodnjom prototipa akumulatora u januaru, će uskoro početi sa redovnom proizvodnjom. Ova fabrika je prva fabrika u sklopu GM-a koja će proizvoditi isključivo akumulatore.
-Želimo da akumulatori što pre stignu do kupca te da obezbedimo da se plasman Volta I dalje kreće pravim putem – rekla je Nensi Laubenthal, direktor fabrike akumulatora u Brownstonu i nastavila: – Prošlog avgusta smo najavili investiciju u fabriku u Brownston-u, a već u januaru smo proizveli prvi akumulator. Trenutno završavamo probnu proizvodnu akumulatora te ćemo uskoro moći da proizvodimo akumulatre za Chevrolet Volt koji će biti ispouručeni distributerima do kraja godine.
Prošle godine, američko Ministarstvo Energetike je odabralo 45 preduzeća, univerziteta i organizacija iz 28 zemalja, uključujući i GM-ovo postrojenje u Brownston-u, kojima će biti dodeljeni ugovori o proizvodnji električnih automobilskih pogona i akumulatora, kao i električnih instalacija, u vrednosti od više od 2 milijarde dolara. Skoro polovina ovog iznosa namenjena je za pogone koji proizvode ćelije, akumulatore i slične materijale u Mičigenu.
Povezana vest:  UŽIVANJE BEZ GRANICA !