Opel Corsa Color RaceOpel Corsa OPC: Najjača Corsa ikad

 

Korsa OPC je sušto oličenje zabavne vožnje. Od kada je predstavljena 2007. godine, prodata je u 13.000 primeraka. Upadljiv stil, podržan je zapanjujućim performansama, turbo motora od141 kW/192 (ks) i sportskim podešenjima šasije, koja je unapredjena na stazi Nirnburgring Nordšlajfe u Nemačkoj.

Iako OPC označava Opel Performanse Centar, auto entuzijastima to znači više od akronima – OPC je izraz čiste strasti. OPC prikazuje koliko sportskog potencijala i tehnološke stručnosti je sadržano u Opel automobilima. OPC verzije evociraju emocije i najbolje su varijante za dinamičnu vožnju u svojoj kategoriji automobila.

Corsa je dinamičan, moćan, mišićav i brz automobil. Potrošnja goriva u njoj smanjena je na 7,6 odsto dok je emisija ugljendioksida smanjena za 9,5 odsto.  Performanse ne utiču na ove promene. Vozači modela Corsa OPC mogu da uživaju u zabavi još duže, povećavajući opseg od oko 50 kilometara zahvaljujući nižoj potrošnji goriva. Ove godine, OPC tim ima unapređen motor i poboljšan upravljački sistem radi uzbudljivije vožnje.

 

Opel Corsa OPCPakovanje udarca: Od nule do 100 za 7,2 sekunde

Turbo motor zapremine 1.6-litara (141 kW/192 (ks)) omogućava da  Corsa OPC katapultira od nule do 100 km / h za samo 7,2 sekunde, istovremeno dajući plimni talas obrtnog momenta koji isporučuje još impresivnije performanse. Motor je super efikasan i poseduje zavidnih 120 KS po litru.

Povezana vest:  Opel Corsa, ADAM S, Mokka, 2.0 CDTI motor: četiri svetske premijere u Parizu

 

Maksimalni obrtni moment od 230 Nm se postiže pri 1,980 ob / min pa sve do 5.850 obrtaja a privremeno se podiže na još veću vrednost od 266 Nm kroz funkciju automatskog dodatnog pritiska. Takva vučna snaga postiže performanse bez napora. Ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa, na primer, traje svega 6,7 sekundi. Maksimalna brzina je 225 km /h, a šestostepeni menjač je standardan deo opreme.

 

Corsa OPC je obrađena da ponudi veću štedljivost. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu vožnje umanjena je za 7,6 odsto, na 7,3 l/100 km. Emisija ugljen-dioksida je smanjena od 190 do 172 g / km, tačnije za 9,5 odsto. Ovakav napredak je postignut optimizacijom motora u skladu sa Evro 5 standardom emisije izduvnih gasova. Kako bi vozači optimizovali ekonomičnost potrošnje goriva čak i dok voze snažan automobil, ’shift up’ indikator je dodat na glavni displej upravljačke ploče.

 

Poboljšano upravljanje radi bolje kontrole

OPC inženjeri konstantno unapređuju svoje produkte, a poslednje na šta su bili usredsređeni bilo je upravljanje automobilom. Električno servo upravljanje (EPS) podešeno je tako da vozač preciznije upravlja kolima. Obramica koja nosi letvu upravljača je sada obložena materijalom niskog trenja koji poboljšava osećaj i preciznost upravljanjem kolima. Softver koji kontroliše električni motor je takođe revidiran, pružajući nešto više snage pri malim pokretima upravljača i veći obrtni momenat pri većim okretima.

Povezana vest:  Nova Opel Mokka X i Zafira stigle na srpsko tržište

 

Ostatak sportske šasije Corsa OPC ostaje netaknut nakon obavljenih intenzivnih probnih vožnja na stazi Ninrburgring Nordšlajfe, gde su tehničari Opel Performance Centra optimizovali agilnost rukovanja i kontrolu karoserije. Klju;ne OPC modifikacije uključuju snažniju zadnju osovinu, dodatno podešene opruge i amortizere, kruću prednju anti-roll sponi kao i voznu visinu nižu za 10 mm u odnosu na običnu Corsa sport šasiju. Standardna elektronska kontrola stabilnosti (ESC) je takođe podešena, kako bi odgovarala sportskom karakteru automobila.

 

Zaustavna snage je u skladu sa performansama. Veliki 16-inčni kočioni sistem, sa plavim kočionim stegama disk kočnice od 308 mm sa unutrašnjom ventilacijom, na prednjim točkovima i 264 mm na zadnjim. Aluminijumske felne od 17-inči sa gumama 215/45 R17 predstavljaju standardnu opremu dok su 18-inčne felne sa 225 gumama opcija.

Upadljiv izgled

Zasnovan isključivo na kupe oblike  modela sa troja vrata, vizuelna pojava modela OPC  donosi jedinstven prednji i zadnji stil, uključujući i posebne otvore, izvajane pragove i duboki zadnji krovni spojler. Ostali elementi karakteristični za OPC, kao što su retrovizori, aluminijumske felne Y tipa, i zadnji difuzor sa centralni trougaonim auspuhom, dodatno pojačavaju karakter automobila posvećenog performansama.

Povezana vest:  Novo Opelovo performantno sportsko sedište: Skrojeno za Insigniju GSi

 

Kabina, čija boja je koordinirana sa eksterijerom, takođe predstavlja snažan performansno orijentisan stav. Izvrsna, školjkasta Recaro sportska sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu i bočnim vazdušnim jastucima, obezbeđuju optimalnu podršku i predstavljaju standardnu opremu. Instrumenti sa hromiranim ivicama, sa crvenim pokazivačima, centralnom konzolom u klavir crnoj boji, ravnim sportskim kožnim volanom i aluminijumskim pedalama zajedno doprinose utisku ambijenta koji je sav posvećen performansama.

 

Opel Corsa OPC: Tehnički podaci:

 

Benzinski motor

 

 

Klasifikacija emisije

 

Euro 5

Broj cilindara

 

4

Zapremina

cm³

1,598

Maksimalna izlazna snaga

kW (ks)

141/192

 

u ob/min

5,850

Maksimalan obrtni momenat

Nm

2301)

 

u ob/min

1,980 – 5,850

Prenos

 

 

6- stepeni manuelni

 

standard

Potrošnja goriva/Emisija

 

 

Gradska vožnja

l/100 km

9.8

Van gradska vožnja

l/100 km

5.9

Kombinovano

l/100 km

7.3

Emisija ugljendioksida

g/km

172

Performanse

 

 

0 – 100 km/h

sec

7.2

80 – 120 km/h (5th gear)

sec

6.7

Maksimalna brzina

km/h

225

1) 266 Nm sa fukncijom dodatnog pritiska