2010 09 30 GTC Paris 1Opelova sjajna linija u gradu svetlosti: Dva svetska debija i više od toga
Sa dve zapanjujuće svetske premijere i spektrom tehnoloških inovacija, Opelova linija blista u gradu svetlosti. Posetioci Mondial de l’Automobile (Svetskog prvenstva automobila) (od 2. do 17. oktobra) će prvi put videti Opelovu viziju pristupačnog automobila iz snova, GTC Paris, i novi uzbudljiv Astra Sports Tourer.
Opelov izložbeni prostor u hali 5.2 (štand 501) će takođe pokazati i uzbudljive promene na ekološkim ecoFLEX modelima, ponuditi posetiocima priliku da vide novu proširenu liniju pogonskih grupa Merive uz prikaz najnovijih svojstava sve većeg opsega električnog vozila Ampera.
“Opel je napunjen energijom i hoćemo to da pokažemo. Proizvodi koje prikazujemo u Parizu zapanjiće posetioce kvalitetnim automobilima koji nude inovativne tehnologije umotane u emotivan dizajn,” rekao je izvršni direktor Opela Nik Rajli.
2010 09 30 GTC Paris 2Opel osmislio GTC Paris kao pristupačan auto iz snova
Prikazujuću Opelovu emotivnu stranu, konceptualni automobil GTC Paris osmišljen je da bude pristupačan auto iz snova koji donosi nemačku inženjersku preciznost i inovativnost koji se slažu sa upadljivim dizajnom. Inspiracija je delom povučena iz citata iz čuvenog romana Ričarda Baha, Galeb Džonatan Livingston “…i brzina je bila čista lepota.”
Ova fraza oličena je u karakteru sportskog, kompaktnog hečbek automobila sa troja vrata, sa njegovim čistim linijama, izvajanim površinama i širokim mišićavim stavom. Auto je smeo ali čiste, i veoma ikonične pojave. Sa dužinom od 4,46 metara, GTC Paris pruža prostor za pet putnika.
Najikoničniji automobili crtani su u bočnom prikazu. Mnogi se mogu iscrtati sa dve ili tri oštre linije. Isti je slučaj i sa novim Opelovim konceptualnim vozilom: Gledano iz profila, dizajneri su maksimizirali napetost, ograničavajući količinu linija na modelu GTC Paris. Slično tetivama kod trkača, ove linije stvaraju napetost te daju izvajan oblik. Služe kao osnova na koju reaguju svetla i površina te se završavaju na točkovima na veoma atletski način.
Opelova prepoznatljiva oštrica je uvedena na isti način kako je prvi put prikazano na Insigniji – fina, oštra linija koja se pruža odozgo od početka prednjih vrata. Druga linija obuhvata ručicu vrata te se pruža u zadnji deo, naglašavajući dramatičan stav vozila šireći površine do finog podsecanja i široke ramene linije. Treća linija koja sledi siluetu krova završava u fino ispoliranom aluminijumu, naglašavajući prozor, vodeći oko do oštro naglašenog integrisanog spojlera.
Odzvanjajući tekuće, proste oblike karoserije, znamenja enterijera GTC Paris su čiste linije i oblici, kao i smela upotreba tkanina. Enterijer je podređen vozaču, sa upotrebom boje u pozitiv/negativ varijacijama. Dok je vozačevo sedište crveno sa crnim delovima, ostatak enterijera je u ćumur-crnoj boji sa crvenim šavovima.
Najbolje od Opelove kompaktne automobilske tehnologije izneto je na najsportskiji nivo modelom GTC Paris. Šasija ima poseban dizajn sa naročito širokim stavom. Uključuje osovinu sa Opelovom ekskluzivnom Watt vezom u zadnjem delu, novu poboljšanu izvedbu mehatroničkog FlexRide vešanja te prednji diferencijal za ograničeno proklizavanje. GTC Paris se oslanja na zemlju preko 21-inčnih točkova.
Pogonska grupa modela GTC Paris ukjučuje 4-cilindrični motor snage 213 kW/290 ks- od 2 litra u turbo izvedbi sa direktnim ubrizgavanjem benzina. Izveden je sa Start/Stop tehnologijom, čime se pokazuje da vozači mogu da kombinuju visoke performanse sa maksimalnom efikasnošću goriva u uslovima gradske vožnje. Prenosni mehanizam je šestostepeni manuelni menjač.
2010 09 30 Astra Sports TourerNova Astra Sports Tourer nudi prvoklasni kvalitet i praktičnost u stilskom dizajnu
Nova  Astra Sports Tourer karavan unosi ekološku tehnologiju i praktičnost u segment kompaktnih vozila, čime se vozačima pruža fleksibilnost kombinovanja profesionalne i privatne upotrebe u jednom vozilu. Deleći Opelov dizajn i DNK, kao i Sports Tourer ime, kao i Insignija kao veći model, Astra Sports Tourer je ujedno usredsređena na prvoklasnu funkcionalnost i kvalitet.
Izvajani oblici obuhvataju kabinu sa svim atributima svog  para u hečbek izvedbi, uz povećanu nosivost tereta. Dizajn prtljažnika koji obezbeđuje prostor, dajući impresivnu zapreminu do 1.550 litara, nadopunjen je pametnim osobinama priličnim višoj klasi poput novih FlexFold zadnjih preklopivih fleksibilnih sedišta, koja se obaraju na pritisak tastera.
Atletski izgled podržan je podjednako atletskim iskustvom vožnje. Astra Sports Tourer deli isto inovativno zadnje vešanje kao i mehatroničku FlexRide šasiju kao i model u hečbek izvedbi. Druge osobine vodeće u klasi, poput AFL+ prilagodljivog prednjeg osvetljenja, ortopedski sertifikovanih ergonosmkih sedišta unose udobnost i bezbednost pored zabavne vožnje u ponudu.
Širok izbor pogonskih grupa sa devet motora sa niskom potrošnjom daje opseg od 70 kW/95 ks do 132 kW/180 ks. Start/Stop tehnologija koja štedi gorivo biće prvo uvedena na 1,3-litarskom CDTI motoru početkom sledeće godine, uz tako nisku emisiju CO2 kao 109 g/km.
Proširena linija pogonskih grupa Merive unosi veći izbor radi zadovoljenja većeg broja potreba
Već sada osvajajući naslovne strane zahvaljujući svom stilu, velikoj raznovrsnosti i izgledu, nova fleksibilna Opel Meriva širi svoju liniju dizel pogonskih grupa kako bi ponudila veći izbor porodicama.
Sa snagom u opsegu od 55 kW75 ks do 96 kW/140 ks, kupci sada mogu da biraju između pet dizela i tri benzinska motora koji odgovaraju njihovim potrebama. Međutim, fleksibilnost Merive ne iscrpljuje se sa njenom pogonskom grupom; Opelov mali monokeb druge generacije je elegantnog stila, sa dinamičnim linijama i izvajanim oblicima. Nudi veliki izbor inovativnih osobima koje optimizuju prostor, poput visoko raznovrsnog FlexSpace sistema zadnjih sedišta, pomoću kojeg korisnici mogu da obore sva sedišta radi postizanja maksimalnog prostora za teret, ili podesiti pet sedišta. FlexDoors vrata sa zadnjim šarkama olakšavaju ulazak i izlazak, naročito roditeljima, pomažući im da smeste decu, dok FlexRail konzolni sistem pruža veliku raznovrsnost konfiguracija.
Pored toga Meriva je oblikovana da bude ergonomična kako bi putnici u njoj imali efikasnu i bezbednu interakciju sa njom. Šampion fleksibilnosti je prvi automobil ikada sa sertifikatom dodeljenim od strane udruženja nezavisnih doktora i stručnjaka za kičmu Aktion Gesunder Rücken (AGR), njenom ErgoFlex sistemu. Sistem uključuje najbolja dostignuća u segmentu u vezi sa ergonomskim sedištima, FlexSpace, FlexDoors i FlexFix, Opelov ekskluzivni nosač za bicikle ugrađen u zadnji branik.
ecoFLEX za ekološku odgovornost
Opel se smatra efikasnom mobilnošću ne na uštrb performansi – po pristupačnoj ceni. U vreme kada ekološka kompatibilnost i ekonomičnost predstavljaju vrhunske prioritete, Opelov širok opseg ecoFLEX modela zadovoljava najraznovrsnije potrebe vozača – bez obzira na to da li im je potreban mali automobil ili karavan srednje veličine; mali monokeb ili veće vozilo. Od Agile do Zafire, Opel nudi vozila sa efikasnim benzinskim, dizel, TNG i CNG pogonom.
Ove godine, nova verzija Agile 1.2 ecoFLEX (69 kW/94 ksp) i Corsa 1.3 CDTI (55 kW/75 ks) sada se odlikuje Start/Stop tehnologijom. Opel će takođe uvesti ovu štedljivu tehnologiju u modele Astra i Meriva. Do kraja 2011. Start-Stop tehnologija će se ponuditi na svim Opelovim proizvodnim linijama.
U pohodu na smanjenje potrošnje goriva, Opel ne pravi kompromis na uštrb performansi. Kao dokaz Opelovog kontinuiranog rada na poboljšanju efikasnosti sopstvene ecoFLEX familije, postavka se znatno promenila u poslednjih šest meseci. Jedan primer: Linija Insignije, potrošnja goriva u poslednjim sedan verzijama 2.0 CDTI ecoFLEX (96kW/130 ks i 118 kW/160 ks) smanjena je sa 5.2 na 4.8 l/100 km, dok je emisija CO2 smanjena je sa 136 na 129 g/km.
2010 09 30 AmperaAmpera: Ciljani početak proizvodnje sledeće godine
Na Mondial de l’Automobile, Opel potvrđuje da je na putu da sledeće godine započne proizvodnju i prodaju svoje revolucionarne Ampere sa povećanim opsegom. Biće to prvo bez-emisiono električno vozilo u Evropi, koje vozačima daje slobodu da voze gde i kada hoće. Sa jedinstvenim električnim pogonom sa dobrim ubrzanjem i visokim nivoima prefinjenosti, petovratna Ampera smešta četiri putnika, nudi dovoljno prtljažnog prostora i proširen opseg od više od 500 kilometara.

Povezana vest:  Opel na Pariskom sajmu automobila: budućnost putničkih automobila i estetik