Mazda2_2010_extMazda2 fejslift – usavršena šampionka lake konstrukcije

 

Udobnija, opremljenija, štedljivija i još više okrenuta očuvanju životne sredine, doterana Mazda2 sprovodi Mazdinu strategiju i u nižoj klasi, uz cilj da postane najbolji među modelima koji ne spadaju u premijum segment.

Kada je u ranu jesen 2007. predstavljena Mazda2 druge generacije, ona nije bila samo jednostavno usavršavanje prethodnog modela, već je napravila pravu malu revoluciju u segmentu gradskih automobila. Suprotno trendovima, prema kojima je svaki model nove generacije redovno postajao veći i teži od prethodnika, nova Mazda2 na svet je stigla nešto kraća i čak 100 kilograma lakša, a opet dovoljno prostrana za merila svoje klase. Mazdini dizajneri i konstruktori vodili su se tzv. ‘gram-strategijom’, olakšavajući svaki deo karoserije, mehanike, opreme… Svaka verzija Mazde2 bila je lakša od jedne tone, dok su neki suparnici težili i 1.200 kilograma. Prednost male mase ogledala se u odličnim performansama, izrazito agilnom ponašanju u vožnji i vrlo niskoj potrošnji goriva. Kako ničim ne bi bila ugrožena sigurnost putnika, u izradi karoserijske strukture uveliko je korišćen skupi čelik visoke i ultravisoke čvrstoće, a potvrda dobro odrađenog posla došla je s maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu.

Povezana vest:  Novi Opel ADAM S – Moderna džepna raketa sa premijum momentom

Napore Mazdinih inženjera prepoznao je međunarodni žiri stručnjaka, dodelivši Mazdi2 u proleće 2008. titulu Svetskog automobila godine – veliko finale nakon brojnih pobeda na nacionalnim izborima. Tržište je reagovalo i pre toga, stvorivši za malu Mazdu redove čekanja u gotovo svakoj zemlji gde se prodavala. Zahvaljujući skladnom dizajnu, hvaljenim voznim osobinama i poverenju u japanski kvalitet, Mazda2 nametnula se kao primamljiva alternativa među gradskim automobilima.

Posle nešto više od tri godine stiglo je vreme za doterivanje, ali, s obzirom na uspeh prvobitnog koncepta, ovog puta nije bilo potrebe za revolucijom, već su samo dorađeni detalji tamo gde je bilo prostora za poboljšanja.

Povezana vest:  Opel ADAM: maksimalne performanse uz minimalnu potrošnju goriva

Mazda2_2010_intKod eksterijera, uočljivi su nova prednja maska  s naglašenijim petougaonim prorezom za vazduh, kao kod ostalih aktuelnih Mazdinih modela. Nov je i dizajn naplataka, a raspoložive su i dve nove boje. Veće promene vidljive su u unutrašnjosti: novi dizajn instrument-table, novi prekidači, redizajnirana ostava za stvari ispred suvozača, nove presvlake sedišta… Okruženje vozača sada deluje skuplje i finije, a većoj udobnosti doprinose i bolja zvučna izolacija i za nijansu mekše podešeno vešanje. Unapređeni su i pogonski agregati, koji sada zadovoljavaju strogu EuroV normu, a zahvaljujući pre svega novom proračunu menjača, prosečna potrošnja 1,3-litarskih benzinaca (sa 75 ili 84 KS) sada iznosi samo 5,1 l/100 km. Novost u ponudi je kombinacija 1,5-litarskog benzinca sa 102 KS i automatskog menjača, a isti motor s ručnim menjačem namenjen je raskošno opremljenoj sportskoj  verziji GTA.

Povezana vest:  Opel Corsa i Opel Astra Classic III po neverovatnim cenama

Ponuda počinje verzijom 1.3i CE Plus, koja za merila klase nudi netipično bogat osnovni paket: u okviru serijske opreme stoje ABS, šest vazdušnih jastuka, klima-uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih stakala, električno podesivi i preklopivi spoljni  retrovizori sa grejanjem, kao i CD-radio i putni računar, između ostalog. Vrh ponude je već pomenuta Mazda2 1.5i GTA, koja osim veće snage i boljih performansi, u serijskoj opremi nudi grejanje prednjih sedišta, tempomat, senzore za kišu i svetlo, kao i sportski optički paket sa 16-colnim aluminijskim naplacima, aerodinamičkim pragovima i zadnjim krovnim spojlerom.

Sve Mazde2 serijski stižu sa garancijom od 3 godine ili 100.000 km

S