2011 02 08 AveoSedan

Evropska premijera za novi Aveo Sedan u Ženevi

Kao na nedavno održanom pariskom salonu automobila, Chevrolet ima veliki broj priča koje će da ispriča u Ženevi, a jedna od njih je evropski debi novog Aveo nočbeka sa četvoro vrata. Ovaj zgodni mali sedan se prikazuje odmah posle njegovog rođaka hečbeka, koji je pobrao odlične kritike posle njegove svetske premijere prošlog septembra.

Aveo nočbek je debitovao na sajmu automobila u Detroitu, SAD, u januaru (gde će se prodavati pod imenom Sonic) i deli mnoštvo novih, „samouverenih“ elemenata dizajna sa hečbekom. Međutim, dok će hečbek verovatno privući mlađe kupce, Chevrolet očekuje da zreliji dizajn ovog sedana privuče drugi tip kupaca, prvenstveno porodice.

-Novi Aveo za nas predstavlja još jedan važan korak unapred u svakom pogledu: dizajn, upravljanje, kvalitet i prostor – rekao je Vejn Brenon, predsednik i generalni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Povezana vest:  Nagrada Plus X: Micubišijev i-MiEV nagrađan kao “najbolje električno vozilo 2011“

-Voleli bismo da vidimo kako kopira Cruze u pogledu uspeha u prodaji. Sadašnja Aveo limuzina je peta na listi najprodavanijih automobila u Evropi u segmentu malih automobila sa 4 vrata, sa udelom od 12,5%, ali sa novim modelom očekujemo da značajno uvećamo taj udeo.

Spreda gledano, i nočbek kao i hečbek dele isti svrsishodan izgled sa istaknutim dvostrukim prednjim svetlima, dvostrukom rešetkom i kompaktnim čvrsto postavljenim panelima tela automobila. Uzdižuća ramena linija nočbeka je posebno uočljiva, dajući premijum profil novom modelu sa četvoro vrata, i podseća na svog većeg rođaka, Cruze limuzinu.

Sa 4389mm dužine i 1735mm širine, nova Aveo limuzina je duža i šira od sadašnjeg modela, dajući prostran enterijer. Zapremina prtljažnog prostora je takođe među najboljima u klasi sa 502 litre.

Povezana vest:  Opel Mokka X i Opel GT Concept proslavljaju svoje premijere u Ženevi

Međutim, unutrašnjost automobila ne samo da je prostrana, već je karakteriše moderan dizajn, kao na primer instrument tabla inspirisana motorima sa analognim tahometrom.

Središnja konzola ima plavo pozadinsko osvetljenje, dok celi prednji deo kabine ostavlja „obgrljujući“ utisak. Kupci Avea će takođe znati da cene kvalitet materijala koji su korišćeni u unutrašnjosti kabine, kao i višestruke pretince za spremanje stvari na centralnom delu, te moderan audio sistem sa USB priključkom, ulazom za slušalice i Bluetooth opcijom.

Naštimovan po evropskom ukusu

Šasija Avea je prepravljena kako bi pružio pravo sportsko upravljanje, što je karakteristika koju delimično omogućuje njegov čvrst integralni ram karoserije (BFI). Svi modeli imaju MacPherson prednje oslanjanje. Elektronski servo upravljač (EPS) i elektronska kontrola stabilnosti (ESC) sa ABS kočnicama će biti deo standardne opreme.

Povezana vest:  Svetska premijera na Međunarodnom sajmu automobila IAA: Moćna Opel Cascada 147 kW/200ks

Bogata ponuda četvorocilindarskih benzinskih i dizel motora sa najnovijim tehnologijma će biti u ponudi, a te tehnologije uključuju promenjiv rad ventila, dvostruki kontinuirani promenjivi hod bregastog vratila i common-rail ubrizgavanje goriva za dizel motore.

Ponuda benzinskih motora uključuje dve 1,2-litarske verzije (snage 70 i 86 KS), 1,4-litarski agregat (100 KS) te 1,6-litarski (115 KS). Po prvi put će Aveo biti ponuđen sa dve verzije 1,3-litarskog dizel motora (75 i 95 KS) sa Start/Stop tehnologijom.

Prvi Chevrolet šestostepeni automatski menjač na ovom malom automobilu će biti dostupan sa Aveom 1,4 i 1,6 kao opcija na većini tržišta. Ručni prenosi su peto ili šestostepeni, u zavisnosti od odabira motora.