„Krajsler“ gradi fabriku za izradu „Fijatovih“ motora

 

WIFI CHRYSLERIzvršni direktor „Fijata“ Serdjo Markione ocenio je da je nova „Krajslerova“ fabrika na jugoistoku Mičigena, u kojoj će se izradjivati „Fijatovi“ motori, „ogroman korak napred“ u integraciji „Krajslera“ u „Fijat“.

Markione je rekao da će se novim ulaganjima obezbediti da se „Fijatova“ tehnologija izrade motora od 1,4 litra zapremine i sa četiri cilindra prenese u SAD, što znači da će „Fijat“ te motore moći da uveze bez carine u Brazil, gde italijanska auto-kompanija ima velike poslove, prenele su agencije.

Prvi čovek „Fijata“, Markione, stao je na čelo američkog „Krajslera“, nakon što je u junu prošle godine italijanski gigantski proizvodjač automobila preuzeo njegov kontrolni paket akcija.

Povezana vest:  Chevrolet na sajmu automobila u Frankfurtu: modeli ikone sportskog automobilizma, zapanjujući koncepti i vodeći evropski modeli

„Klajsler“ će uložiti 179 miliona dolara u fabriku Dandi u blizini Detroita, u kojoj će proizvodnja motora, kako se očekuje, početi u četvrtom tromesečju naredne godine.

Motori će se ugradjivati u mali gradski automobil „fijat 500“, koji će se izradjivati u Meksiku i prodavati u SAD do kraja godine i eventualno zameniti motore u drugim vozilima „Krajslera.“

Markione je na konferenciji investitora ocenio da „Krajslerova“ ulaganja „nisu velika“, ali da predstavlja „ogroman korak na putu integracije ‘Fijata’ u ‘Krajsler'“.

Povezana vest:  Svetski rekord za Mazdu MX-5

Grupa „Fijat“ predvidja da će prodaja automobila pasti ove godine 12 odsto u zapadnoj Evropi, ako vlade obustave program podsticanja potražnje za automobilima koji je omogućio povećanje prodaje „Fijatovih“ manjih modela.

Uprava grupacije „Fijata“ u ponedeljak je prijavila da je čist gubitak kocerna u prošloj godini dostigao 838 miliona evra, prema neto profitu od 1,612 milijarde evra ostvarenom 2008.

„Fijat“ je u junu prošle godine okončao kupovinu akcija „Krajslera“ i nakon te transakcije je formirana kompanija „Krajsler grup“.

Prema uslovima ugovora, 68 odsto akcija alijanse je pod kontrolom Ujedinjenih sindikata radnika u automobilskoj industriji (UAW) i Fonda zdravstvenog osiguranja UAW, 20 odsto pripada „Fijatu“, a preostalih 12 procenata vladama SAD i Kanade.

Povezana vest:  Svaki treći automobil u Evropi ofarban belom bojom

Uprkos dugovima, Markione veruje da će „Fijat“ uspeti da obezbedi zaradu izmedju 280 i 420 miliona dolara ove godine i da će prihod kompanije u sektoru autoindustrije porasti između tri i šest procenata.

Podaci o poslovanju „Krajslera“ biće poznati do 30. aprila, kada će Markione podneti finansijski izveštaj o tromesečnom poslovanju, prvi put od kada je „Fijat“ preuzeo 20 odsto „Krajslera“.