„Džili“ kupuje „Volvo“ za dve milijarde dolara?
Volvo C30 5-lgKineski holding „Džili“ namerava da, otvaranjem nove fabrike u Pekingu sa kapacitetom od oko 300.000 vozila, gotovo udvostruči godišnju globalnu proizvodnju kompanije „Volvo“, u okviru plana po kome bi švedski proizvođač ponovo počeo da posluje sa profitom već 2011. godine.
Cilj najvećeg kineskog privatnog proizvodjača automobila je da do maja preuzme „Fordovu“ evropsku filijalu „Volvo“ za iznos koji ne bi premašio dve milijarde dolara, prema anonimnom izvoru koji je imao uvid u plan „Džilija“, prenele su agencije.
Analitičari ističu da će kineska firma teško ostvariti cilj po kome bi „Volvo“ ponovo počeo da posluje sa profitom pošto nema iskustva sa upravljanjem inostranim kompanijama, bez obzira na to što je „Džilijev“ osnivač i izvršni direktor Li Shufu do sada već ostvarivao ambiciozne planove.
-Previše je optimistično da se već iduće godine obezbedi prokret u radu kompanije, budući da ‘Džili’ prvo mora da izradi fabriku i da obezbedi kupce koji će prihvatiti vozila „čajna-Volvo“ – kaže analitičar „Global insajta“ Džon Zeng. Ali, dodao je, uz jaku vladinu podšku, pogotovo ako zvanični Peking stavi „Volvo“ na listu poželjnih robnih marki za kupovinu.
Takav status pomogao je „Folksvagenovoj“ filijali „Audi“ da postane jedan od najprodavanijih luksuznih brendova u Kini.
Prema kopiji „Džilijevog“ dokumenta, kineska firma će kupiti „Volvo“ za 1,5 do dve milijarde dolara, do maja ove godine, nakon što se narednog meseca potpiše sporazum o toj transakciji.
„Džili“ je u decembru objavio da je blizu takvog sporazuma, naglašavjući da ima snažnu podršku kineske vlade.
„Ford“, jedini veliki američki proizvodjač automobila koji je izbegao bankot prošle godine, bez podrške vlade, prodaje luksuzni švedski brend „Volvo“ da bi obezbedio svež novac za nastavak poslovanja u trenutku kada industrija preživljava veliku krizu.
Prema dogovoru,“Džili“ bi posle preuzimanja zadržao robnu marku „Volvo“ i poslove u švedskoj, uključujući sedište kompanije, proizvodne kapacitete i istraživački centar.
„Džili“ se do sada fokusirao na prodaju modela kao što su „fri kruzer“ i „džili kingkong“, čija se cena kreće oko 40.000 juana (5.859 dolara).
Plan je da „Volvo“ automobili koji će se izradjivati u Kini koštaju oko 37.000 dolara, premda se njegova vrhunska linija „volvo XC 90“ prodaje i za 205.000 dolara.
„Džili“ je 2009. godine prodao oko 322.000 kola, 45 odsto više nego godinu ranije i ima ambiciozan plan da godišnju prodaju poveća na dva miliona vozila do 2015. godine.
Povezana vest:  I Ford Focus vozi na struju