nova_Captiva

Chevrolet: Velike premijere novih modela na Beogradskom sajmu automobila

Chevrolet je na ovogodišnjem Beogradskom sajmu automobila, na štandu u Hali 4, nastupio u svom najačem sastavu, potvrđujući svoju istaknutu poziciju na tržištu, pre svega u segmentu sve popularnijih malih automobila limuzina i višenamenskih kompaktnih vozila po kojima je ova kompanija i prepoznatljiva. Posle izuzetnog uspeha na Sajmu u Ženevi, Chevrolet je na primeru novog Aveo modela dokazao da i male limuzine mogu da izgledaju spektakularno. Posetiocima Sajma, Chevrolet je premijerno predstavio i modele Cruze hečbek i najnovija višenamenska vozila u najboljoj tradiciji inovativnih Chevrolet-ovih SUV vozila Captiva i Orlando.

Chevrolet ove godine slavi stogodišnjicu svog poslovanja, a dodatni razlog za samopouzdanje jednog od najpoznatijih brendova u automobilskoj industriji su i rekordni rezultati prodaje na evropskom tržištu u 2010. godini. Prodaja Chevrolet-ovih vozila porasla u 2010. godini za 12 procenata u odnosu na 2009. godinu, što u apsolutnim ciframa iznosi oko pola miliona vozila ove kompanije prodatih samo Evropi. Chevrolet je u 2010. godini dostigao i najviši tržišni udeo na starom kontinentu svih vremena od 2,5 odsto.

Posebna atrakcija Chevrolet-ovog sajamskog nastupa u Beogradu bilo je pojavljivanje Robert Hafa, MVP-ija Chevrolet auto tima, koji je posle fantastične prošlogodišnje sezone Svetskog prvenstva turing automobila, koju je u konačnom plasmanu završio na visokoj trećoj poziciji, ovogodišnju WTCC sezonu otvorio spektakularnom pobedom na stazi Curitiba u Brazilu, što je ujedno i prva pobeda Chevrolet tima u ovom takmičenju.

Ipak, najveće zvezde sajamske ponude Chevroleta bili su novi Aveo nočbek i Aveo hečbek, Cruze hečbek, kao i multifunkcionalni modeli Captiva i Orlando u svojim evropskim verzijama, koji su prilagođeni potrebama i navikama vozača na starom kontinentu i evropskom načinu života.

AVEO NOČBEK PRILAGOĐEN EVROPSKOM UKUSU 

Novi Aveo model sa četvoro vrata imao je svoju evropsku premijeru na sajmu u Ženevi. Ovaj zgodni mali sedan debitovao je na sajmu automobila u Detroitu u januaru (na američkom tržištu prodavaće se pod imenom Sonic). Ima mnoštvo zajedničkih karakteristika sa hečbekom, pre svega u pogledu svog inovativnog i samouverenog dizajna. Međutim, dok će hečbek verovatno privući mlađe kupce, Chevrolet očekuje da zreliji dizajn ovog sedana privuče drugi tip kupaca, prvenstveno porodične ljude.

„Novi Aveo za nas predstavlja još jedan važan korak unapred u pogledu dizajna, upravljanja, kvaliteta i prostora. Sadašnja Aveo limuzina je peta na listi najprodavanijih automobila u Evropi u segmentu malih automobila sa 4 vrata, sa udelom na tržištu od 12,5 odsto, ali sa novim modelom očekujemo da značajno uvećamo taj udeo“, istakao je Vejn Brenon, predsednik i izvršni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Spreda gledano, nočbek i hečbek imaju isti praktičan izgled sa istaknutim dvostrukim prednjim svetlima, dvostrukom rešetkom i kompaktnim čvrsto postavljenim panelima tela automobila. Uzdignuta ramena linija nočbeka je posebno uočljiva i daje premijum profil novom modelu sa četvoro vrata, zbog čega podseća na nešto veću Cruze limuzinu. Sjajni lukovi primaju točkove veličine do 17 inča, naglašavajući izgled male limuzine koji je karakterističan za višu klasu.

Praktičnost ove limuzine je očigledna ako se ima u vidu prostranost ovog malog automobila. Sa 4389 mm dužine i 1735 mm širine, nova Aveo limuzina je duža i šira od sadašnjeg modela, a rezultat je prostran i udoban enterijer. Zapremina prtljažnog prostora je takođe među najboljima u klasi sa 502 litara. Unutrašnjost je i veoma moderno dizajnirana, a izdvaja se instrument tabla inspirisana motorima sa analognim tahometrom ukombinovanim sa digitalnim brzinomerom i svetlima upozorenja. Kupci Avea će takođe znati da cene kvalitet materijala koji su korišćeni u unutrašnjosti kabine, kao i inovativna rešenja za odlaganje stvari u centralnom delu i moderan audio sistem sa USB priključkom, ulazom za slušalice i Bluetooth opcijom.

Odražavajući sportski karakter malog Chevroleta, šasija Avea je prepravljena kako bi pružila pravo sportsko upravljanje, što je karakteristika koju delimično omogućuje njegova čvrsta integralna struktura karoserije (BFI) koja pruža dodatnu torzionu čvrstinu, zahvaljujući čemu je novi Aveo među najčvršćima u segmentu malih automobila. Svi modeli imaju MacPherson prednje oslanjanje sa spiralnim oprugama i stabilizatorom, kao i polunezavisnu torzionu osovinu sa oprugama i gasnim amortizerima. Elektronski servo upravljač (EPS), elektronska kontrola stabilnosti (ESC) sa ABS kočnicama su deo standardne opreme.

Povezana vest:  Opelov direktor Lohscheller primio nagradu “Međunardni Kombi godine” za novi Opel Vivaro-e

Aveo model sa četvoro vrata dolazi u ponudi sa velikim izborom četvorocilindarskih benzinskih i dizel motora sa najnovijim tehnologijama, uključujući promenjiv rad ventila, dvostruki kontinuirani promenljivi hod bregastog vratila i common-rail ubrizgavanje goriva za dizel motore. Ponuda benzinskih motora uključuje dve 1,2-litarske verzije (snage 70 i 86 KS), 1,4-litarski agregat (100 KS) te 1,6-litarski (115 KS). Po prvi put će Aveo biti ponuđen sa dve verzije 1,3-litarskog dizel motora (75 i 95 KS) sa Start/Stop tehnologijom. Prvi Chevrolet šestostepeni automatski prenos na ovom malom automobilu će biti dostupan sa Aveom 1,4 i 1,6 kao opcija na većini tržišta. Ručni prenosi su peto ili šestostepeni, u zavisnosti od odabira motora. Konačne specifikacija novog Aveo modela će biti pažljivo sastavljene za svako evropsko tržište kada automobil krene sa prodajom na leto.

AVEO HEČBEK  UNOSI „HOT HEČ“ STIL U SEGMENT MALIH AUTOMOBILA 

Aveo hečbek premijerno je predstavljen na salonu automobila u Parizu prošlog septembra. Upadljivi dizajn novog Chevrolet Aveo hečbeka karakteriše „agresivan” prednji deo sa izraženim dvostrukim prednjim farovima i dvostrukom rešetkom hladnjaka, kompaktne zategnute ploče karoserije sa rastućom ramenom linijom i kratkim zadnjim prepustima, skrivene ručke zadnjih vrata, koje se sada nalaze u C stubu i profil “karoserija unutra, točkovi van”, koji je postao veoma bitan deo novog Chevrolet dizajna.

Sličan nedavno predstavljenom Sparku, novi Aveo je bez sumnje automobil koji će se svideti pre svega mlađim kupcima zahvaljujući svom sportskom “hot heč” izgledu. Aveo hečbek je praktičan mali automobil sa atraktivnim i prostranim enterijerom, tako da u Chevroletu očekuju da će se svideti i porodicama, kod kojih je trenutni model bio veoma popularan.

Novi Chevrolet Aveo je prošao opsežan razvojni put i prilagođen je potrebama i navikama evropskih vozača u pogledu dinamike i dizajna. Krajnje specifikacije novog Aveo-a biće dodatno prilagođene različitim evropskim tržištima pojedinačno. Novi Aveo hečbek je duži i širi od sadašnjeg modela, što mu daje prostranu unutrašnjost i prtljažni prostor koji je među najboljima u ovoj klasi. Unutrašnji dizajn donosi možda još više iznenađenja od spoljašnjosti, pre svega zbog okruglih pokazivača na instrument tabli inspirisanoj motociklima, koji uključuju analogni tahometar u kombinaciji sa digitalnim brzinomerom i upozoravajućim svetlima.

Središnja konzola ima pozadinsko osvetljenje tipično za višu klasu, dok je cela prednja kabina spakovana u obavijajuću prednju ploču, koja može da bude u boji i prostire se od instrument table do vozačkih i suvozačkih vrata. Kupcima Aveo-a će se svideti kvalitetni materijali koji su korišćeni u unutrašnjosti vozila, kao i višestruki skladišni odeljci u središnjoj konzoli i moderan audio sistem sa USB, Aux-in i Bluetooth priključcima.

Odražavajući sportsku prirodu malog Chevrolet-a, Aveo je osmišljen tako da pruža angažovano upravljanje, što je karakteristika koja se delimično može pripisati njegovoj tesnoj strukturi integralne karoserije (BFI) gde je postignuta torziona krutoća, koja je među najjačim u segmentu malih automobila. Šasija novog Aveo-a je podešena prema evropskim ukusima, sa voznim i upravljačkim osobinama koje kombinuju udobnost i brzo reagovanje. Elektronski kontrolisano upravljanje (EPS), elektronska kontrola stabilnosti (ECS) i ABS su standardna oprema.

Uz novi Chevrolet Aveo biće dostupna sveobuhvatna ponuda četvorocilindričnih benzinskih i dizel motora, koji kombinuju najnovije tehnologije, kao što su vremenski podesivo otvaranje ventila, dvostruko varijabilno faziranje bregastog vratila i common-rail ubrizgavanje kod dizel motora.

Benzinski motori uključuju dve verzije od 1,2 litara (sa 70 ks i 86 ks), jedan motor od 1,4 litara (100 ks) i jedan od 1,6 litara (115 ks). Po prvi put Aveo će biti dostupan sa dve verzije dizel motora od 1,3 litara (sa 75 ks i 95 ks) sa start/stop tehnologijom.

Prvi Chevrolet šestostepeni prenosni mehanizam na malom automobilu biće ugrađen na modelima Aveo 1,4 i 1,6 kao opcija na najvećem broju tržišta; manuelni prenosni mehanizmi su sa 5 ili 6 brzina u zavisnosti od izbora motora.

CRUZE HEČBEK

Nagrađivani Chevrolet Cruze model, osvajač World Touring Car Championship (WTCC) titule, imao je svoju svetsku premijeru na 81. međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Uspeh ovog Chevrolet-ovog modela u trkama potvrda je dinamičnog potencijala i kvaliteta modela Cruze, dok je izbacivanje novog hečbek modela sa petoro vrata, uz sedan verziju, još jedan dokaz namere Chevrolet-a da svojim korisnicima obezbedi najbolji odnos vrednosti u odnosu na uloženi novac.

Povezana vest:  FIAT 500, FIAT LINEA I ALFA ROMEO MITO PREDSTOJEĆEG VIKENDA NA BEOGRADSKOM SAJMU

Cruze je najprodavaniji Chevrolet putnički automobil na globalnom nivou u prošloj godini. Ovaj model, po mišljenju mnogih predstavljao pravo osveženje u ponudi Chevroleta. Kupce privlači jedinstveni stil kupea, kvalitet proizvodnje, 5 NCAP zvezdica, kao i dinamika vožnje. Cruze je proglašen i za najbolji automobil (AUTOBEST) 2010. godine od strane žirija vodećih novinara iz sveta automobilizma u centralnoj i istočnoj Evropi.

Sa atraktivnom čistom krovnom linijom i kratkim prepustima u prednjem i zadnjem delu novi Cruze hečbek poseduje isti dinamičan stav kao i sedan, što mu omogućava trenutno prepoznavanje.

Odlikuje se istim utiskom „zategnute“ karoserije na putu, s obzirom da je sklopljen upotrebom novog integralnog sistema rama karoserije (BFI) koji je dopunjen finalnim podešavanjem delova šasije. Sistem BFI pruža visok novo stabilnosti i čvrstine. Chevrolet Cruze je naročito dobro prilagođen ukusima evropskih vozača, čemu u prilog govore rezultati prodaje na mnogim tržištima na kojima su nadmašene prognoze za 2010. godinu.

Uvođenje novog Cruze-a u hečbek varijanti je od posebnog značaja imajući u vidu da ukupan segment  kompakt vozila čini više od četvrtine ukupnog auto-tržišta, pri čemu hečbek vozila predstavljaju oko 65% u tom segmentu. Novi Cruze hečbek ima bolje performanse u odnosu na neke popularnije modele konkurentskih brendova u ovoj kategoriji i učvršćuje mesto Chevrolet-ovu poziciju na evropskom tržištu.

Teretni kapacitet modela Cruze hatchback je skoro 400 litara. Automobil omogućava podelu zadnjih sedišta u odnosu 60/40.

Novi Chevrolet Cruze sa petoro vrata naći će se u prodaji širom Evrope sredinom 2011. godine, dok će cene biti objavljene neposredno pre lansiranja na tržište.

CAPTIVA – DUH NOVOG VREMENA

Nova Captiva je najnovije višenamensko vozilo koja nastavlja tradiciju inovativnih Chevrolet-ovih SUV vozila. Verziju za 2011. godinu karakterišu atraktivan spoljašnji dizajn koji mu daje još samouvereniji i dinamičniji izgled, inovativno dizajnirani enterijer i promene na šasiji radi poboljšanja vožnje i upravljanja. Ipak, najveće promene izvršene su pod haubom nove Captive. Biće dostupna čak četiri nova snažna motora, u kombinaciji sa novim manuelnim ili automatskim menjačem sa šest brzina, što Captivu čini jednim od najsnažnijih višenamenskih vozila na evropskom tržištu.

Uz sve promene i poboljšanja, nova Captiva zadržala je prednosti kao što su prilagodljiva sedišta raspoređenih u tri reda u stilu pozorišnog sedenja koja mogu udobno da smeste do sedam putnika, i sistem elektronske kontrole pogona na sve točkove koji raspoređuje snagu po potrebi.

Privlačnost vozila kao što je Captiva je njena mogućnost da zadovolji najrazličitije potrebe svojih korisnika. Upravo prilagodljivost i pozitivan „can do“ stav čine duh automobila kao što je Captiva, zbog čega se očekuje da će privući ne samo porodične ljude, već i sve one koji tragaju za alternativom za tradicionalni sedan ili hečbek. Ipak, ono što posebno izdvaja novi dizajn Captive je sigurnost.

Nova Captiva je automobil ovog vremena, kreiran da zadovolji potrebe savremene porodice, ali i vozača avanturističkog duha. Nova Captiva odražava sve ono što je karakteristično za brend Chevrolet, prevazilazi socijalni status ili zanimanje što je čini privlačnom ljudima iz svakih sfera života.

Niži koeficijent sabijanja u odnosu na prethodnu generaciju dizel motora omogućuje novoj Captivi da postigne veću snagu sa manjom emisijom gasova, tako da je nivo emisije ugljen dioksida je ispod praga oporezivanja.

Captiva je od kraja 2006. godine ostvarila prodaju od 120.000 primeraka širom Evrope. Sektor višenamenskih vozila je u oktobru 2010. godine dostigao  udeo na tržištu od skoro 10%, što je značajno povećanje u odnosu na 2005. godinu kada je iznosio 6,2% ukupnog evropskog tržišta. U zapadnoj i centralnoj Evropi ovaj sektor čini 9% ukupne prodaje, što je u istom rangu sa automobilima srednje i mini veličine, koji su pre samo nekoliko godina imali ogroman primat u odnosu na prodaju višenamenskih vozila.

Nova Captiva dostupna je u Srbiji od ovog proleća.

Cena modela Chevrolet Captiva LS 2.4 GAS 170 KS MT6 FWD 5 sedišta: 20,900.00 €
Cena modela Chevrolet Captiva LS 2.2D 163 KS MT6 FWD 5  sedišta: 22,900.00 €
Cena modela Chevrolet Captiva LT 2.2D 184 KS  MT6 AWD 7  sedišta: 26,800.00 €

Povezana vest:  Marija Kilibarda i Ivan Ivanović isprobali novi Volkswagen Passat sedme generacije (FOTO)

ORLANDO – FUNKCIONALNOST SA STAVOM

Chevrolet Orlando je pravi porodični automobil ovog vremena, jer kombinuje praktičnost vozila sa 7 sedišta, prilagodljivu unutrašnjosti kabine i veliku zapreminu prtljažnog prostora. Orlando korisnicima omogućava da obave hiljadu stvari u jednom danu, s tim da je Chevrolet u svoje prvo višenamensko vozilo za evropsko tržište upakovao i duh godišnjeg odmora koji podrazumeva zabavu, razonodu i opuštanje za porodicu i prijatelje. Orlando ne prati konvencionalne norme, a njegov dizajn koji delom podseća na višenamensko vozilo, a delom na krosover, krši pravila ovog inače konzervativnog segmenta i upućuje poruku kojom se izdvaja od drugih.

Novo Chevrolet kompakt višenamensko vozilo svojim robustnim izgledom i spuštenom linijom krova sa siluetom inspirisanom krosoverima unosi stil u ovaj segment, dok istovremeno zadržava prepoznatljivo Chevroletovo „lice“ za koje je karakteristična podeljena rešetka s logom u obliku leptir-mašne. Jedinstvena i lako prepoznatljiva Chevrolet prednja maska dolazi u paketu s profilom koji je karakterističan zbog niske i spuštajuće linije krova i snažnih, istaknutih lukova blatobrana u kojima se nalaze 16, 17 ili 18-inčni točkovi. Ovakvi blatobrani odaju specifičan „karoserija unutra, točkovi van“ utisak, dok istovremeno čine Orlandov stav agilnim, sportskim i robustnim.

Dok će spoljašnjost novog Chevrolet Orlanda sasvim sigurno privući puno pažnje, i unutrašnjost kabine donosi veliki broj dizajnerskih novina iz Chevrolet-a, uključujući dvostruki kokpit inspirisan modelom Corvette, te plavo ambijentalno osvetljenje središnje konzole. Ipak, prepoznatljiv dizajn ništa ne znači bez dobro osmišljene funkcionalnosti, tako da će Orlando pažnju porodica privući „pozorišnim“ rasporedom sedišta u tri reda, veličinom prostora za smeštaj prtljaga i brojnim rešenjima za odlaganje stvari. A kada dođe vreme za utovar velikih komada prtljaga, Orlandov prtljažnik je sa svojih 1.487 litara uz sklopljena oba reda sedišta jedan od najvećih u klasi  monovolumena (852 litre do donje ivice prozora).

Ispod poklopca moći ćete da birate između tri Chevrolet najnovija motora s ekonomičnom potrošnjom – tu je jedan benzinski i dva dizel motora. Svi su ugrađeni poprečno i imaju četiri cilindra s dvostrukim bregastim vratilom, 16 ventila i ubrizgavanjem goriva u više tačaka ili u slučaju dizela tehnologijom common-rail. Svi motori imaju blok cilindara od livenog gvožđa i aluminijumsku glavu. Benzinski motor dostupan odmah nakon predstavljanja na tržištu je 1,8-litarski sa 141 KS pri 6.200 okretaja u minuti i 176 Nm obrtnog momenta pri 3.800 okretaja u minuti. Maksimalna brzina za ovu verziju je 185 km/h. Emisija štetnih gasova i potrošnja goriva 1,8-litarskog benzinskog motora iznose 172 g/km i 7,3 l/100 km.

Dva dizel motora jednake su zapremine, no drugačije su naštimovani kako bi bili različite snage i voznih karakteristika. Oba motora su 2,0-litarski sa četiri ventila po cilindru i common-rail sistemom ubrizgavanja goriva. Snažniji od ova dva motora daje 163 KS pri 3.800 okretaja u minuti i 360 Nm obrtnog momenta pri 2.000 okreta u minuti. Druga verzija daje 130 KS i 350 Nm obrtnog momenta pri istom broju okreta. Orlando sa dizel motorom snage 130 KS postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, dok maksimalna brzina snažnije dizel verzije sa 163 KS iznosi 195 km/h. Oba motora imaju identičnu emisiju i potrošnju goriva od 159 g/km i 6 l/100 km.

Sigurnost svih putnika u vozilu je uvek glavna preokupacija u ovoj klasi automobila, a sa Orlandom vlasnici će biti sigurni da je u ovom aspektu najveća moguća pažnja posvećena detaljima, te da su korišćene najnovije dostupne tehnologije. Veći deo strukture karoserije Orlanda sastoji se od čelika visoke čvrstine korišćenog za konstrukciju svojevrsnog kaveza za efikasnu sigurnost putnika u slučaju frontalnog, bočnog i stražnjeg udarca u automobil. Ukoliko bi došlo do sudara, putnici u Orlandu bi bili zaštićeni sa šest vazdušnih jastuka – dva prednja, dva bočna i dve vazdušne zavese. Orlando je opremljen i senzorskom tehnologijom koja u slučaju sudara, odnosno prilikom udarca automatski otključava vrata.

Početna cena uz koju Orlando kreće sa vama u akciju je od 16.150 eura za model sa klimom.