opel_astra-new_2

Opel Astra 2.0 CDTI sa Start/Stop tehnologijom: efikasnija potrošnja goriva nego ikad

Opel sada nudi Astru 2.0 CDTI (118 kW/160 ks) sa ekološkom ecoFLEX tehnologijom niske potrošnje goriva, uključujući Start/Stop funkcionalnost. Ovaj paket, koji je u ponudi kao opcija za izvedbu 2.0 CDTI sa šestostepenim menjačem, značajno smanjuje potrošnju goriva i emisiju ugljendioksida, naročito u gradskoj vožnji: Može da uštedi do 0,8 litara na 100 kilometara – što predstavlja smanjenje od 13 odsto.

U kombinovanom režimu vožnje Start/Stop tehnologija smanjuje prosečnu emisiju ugljendioksida kod Astre sa petoro vrata, sa 129 na 119 grama po kilometru, pa tako smanjuje potrošnju sa 4,9 na 4,5 litara na 100 kilometara. Sve u svemu, Astra objedinjuje vrhunsku efikasnost i visoke performanse (118 kW/160 ks) sa snažnim obrtnim momentom (350 Nm). Astra Sports Tourer sa paketom ecoFLEX tehnologije je podjednako impresivna: sada troši 4,7 litara dizela na 100 kilometara, u odnosu na prethodnu potrošnju od 5,1 litara, dok je emisija ugljendioksida smanjena sa 134 na 124 grama po kilometru.

Uvođenje Start/Stop sistema u paket ecoFLEX tehnologije je dodatni korak u Opelovim tekućim naporima usmerenim na smanjenje potrošnje goriva i emisije gasova. Ovaj sistem je razvijem unutar kompanije i upravo je uveden na tržište kroz novu Corsu 1.3 CDTI ecoFLEX, čije performanse od 70 kW/95 ks idu uz potrošnju goriva od svega 3,5 litara dizela na 100 kilometara, te uz emisiju od svega 94 grama CO2 po kilometru.

Povezana vest:  Britanski "Aston Martin" gradi fabriku u Makedoniji?

Start/Stop tehnologija je trenutno na raspolaganju za Opel Agilu, Corsu i Astru. Do proleća 2012. godine, kompanija će ponuditi 34 kombinacije vozila i motora sa ovom tehnologijom, uključujući sve dizel i benzinske modele Astre sa manuelnim menjačem.

opel_astra-newCleanTech tehnologija sagorevanja dodatno povećava efikasnost

Takođe uvedena na motoru 2.0 CDTI kao deo paketa ecoFLEX tehnologije, radi dodatnog smanjenja potrošnje, inovativna CleanTech tehnologija sagorevanja garantuje izuzetno čisto sagorevanje, te smanjuje buku koju motor proizvodi. Ovaj zatvoren sistem prilagođava ubrizgavanje prema procesu sagorevanja u stvarnom vremenu. To znači da motor radi tiše i efikasnije. Pored toga, ležajevi bregaste osovine sa smanjenim trenjem dopunjuju efikasno iskorištenje goriva.

Svi modeli Astre sa ručnim menjačem poseduju indikator za prebacivanje u viši stepen prenosa. Vozač može aktivno da smanjuje potrošnju birajući savršen trenutak za prebacivanje u veću brzinu, kada vidi znak na na višenamenskom displeju.

Prednost i funkcionalnost Opelovog Start/Stop sistema

Povezana vest:  Chevrolet u nedelju krenuo sa TV reklamama za globalno tržište na Super Bowl XLVI šampionatu

Opelov automatski Start/Stop sistem smanjuje vreme praznog hoda motora a time i emisiju štetnih gasova i buku – što je prednost ne samo za putnike u automobilu, nego i za sve vozače, naročito u gradskim područjima. Princip je jednostavan: motor ne troši gorivo kada se automobil ne kreće. Umesto praznog hoda na semaforu, ili pred pružnim prelazom, motor se automatski zaustavlja kada vozač prebaci u ler i pritisne kvačilo (‘Autostop’ mod). Kada se upali zeleno svetlo, vozač pritiskom na papučicu kvačila pokreće motor, prebacuje u prvu brzinu i kreće.

Radi sigurnosnih razloga i udobnosti putnika, regulator temperature i upravljanje vakuumom u kočionom sistemu ostaju aktivni u ‘Autostop’ režimu. Kada se ukaže potreba za tim – na primer pri sporom kretanju, sa čestim zaustavljanjem – vozač može ručno da isključi sistem pomoću Start/Stop prekidača sa ‘eco’ oznakom.

Kako bi Start/Stop sistem funkcionisao efikasno, potrebno je da budu zadovoljeni sledeći uslovi:

-Spuštena hauba

-Zatvorena vozačeva vrata

-Sigurnosni pojas na vozačevom sedištu zakopčan

-Motor dovoljno ugrejan

-Akumulator dovoljno napunjen

-Spoljna temperatura iznad 0°C (pri mrazevima, upotreba ‘Autostop’ režima je značajno ograničena)

-Nije uključena funkcija odmrzavanja bočnih stakala

-Ako je uključen klima uređaj, temperatura u unutrašnjosti se ne razlikuje znatno od zadate vrednosti

Povezana vest:  Zimske radosti: Opušteno po snegu i ledu sa Opelom

-Dovoljan vakuum u kočionom sistemu

-Sistem regeneracije dizel filtera za sitne čestice nije uključen

Ukoliko se neki od navedenih parametara promeni tokom mirovanja motora (‘Autostop’ režim) može doći do automatskog paljenja. Tokom ‘Autostop’ režima, koji ne traje duže od pet minuta, delovi koji troše struju poput retrovizora i zagrevanja bočnih stakala su isključeni, dok ostali delovi prelaze na ekonomičnu potrošnju. Električno napajanje info-zabavnog sistema je uvek obezbeđeno, tako da, na primer, navigacioni sistem ne mora da se ponovo programira prilikom restartovanja motora.

Start/Stop sistem u Opel Astri 2.0 CDTI sadrži više od 20 podsistema i novih delova uključujući:

-Snažniji alnaser koji čini funkciju operativnom tokom prosečnog veka upotrebe automobila.

-Učinkovit AGM akumulator (Absorbent Glass Mat), koji pruža maksimalnu pouzdanost električnog sistema, te kapacitet motora da se pokrene bez zastoja u bilo kom trenutku.

-Inteligentno upravljanje akumulatorom pomoću senzora, koje takođe pruža pouzdanost i dosledan kvalitet.

-Posebno upravljanje motorom koje obezbeđuje besprekorno ponovno paljenje motora.

-Start/Stop prekidač sa oznakom ‘eco’ daje vozaču mogućnost ručnog isključenja sistema.

Paket ecoFLEX tehnologije dostupan je za 300 evra (MP cena koju sugeriše prizvođač, sa uključenim PDV-om)