citroen-ds4-sajam

Euro NCAP: maksimalnih 5 zvezdica za Citroën DS4

Citroën DS4 podvrgnut je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Na Euro NCAP testiranjima, Citroën DS4 zabeležio je izvrsne rezultate u svim oblastima bezbednosti. Maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost, osvojio je Citroën DS4 VTi 1.6, mase 1.205 kilograma, sa volanom na levoj strani. Testirani automobil, imao je standardnu bezbednosnu opremu, kao što je ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva na prednjim i zadnjim sedištima. Za zaštitu dece, montirana su sedišta za decu uzrasta do 18 meseci, koja se montiraju u smeru suprotnom od smera vožnje (pomoću ISOFIX i Top Tether). To su modeli sedišta Fair Bimbofix G 0/1S i Römer Duo plus sedište za decu uzrasta do 3 godine, orjentisano u smeru vožnje.

Zaštita odraslih putnika (32 boda, 90%)

Povezana vest:  Chevrolet Mi-ray roadster koncept

Prostor putnika, prilikom čeonog udara, ostao je stabilan. Podaci iz figura vozača i suvozača, pokazuju dobru zaštitu kolena i nogu vozača i suvozača. Takođe, Euro NCAP je istakao da Citroën obezbeđuje isti nivo zaštite putnika, bez obzira na poziciju sedenja i podešenost sedišta i volana. Citroën DS4 je osvojio maksimalan broj bodova i prilikom bočnog udarca. Prilikom bočnog udarca u stub, DS4 obezbeđuje dobru zaštitu grudnog koša i stomaka, a kao dobra je ocenjena i zaštita glave.

Zaštita dece u automobile (39 bodova, 80%)

Bezbednost deteta uzrasta 3 godine, u modelu DS4 ocenjena je maksimalnim brojem bodova. Vazdušni jastuk suvozača, prilikom montiranja sedišta za decu, može se isključiti. Prekidač je jasno istaknut, kao i informacije o statusu vazdušnog jastuka koje vozač dobija. Oznake jasno upozoravaju i na nužnost iskljućivanja vazdušnog jastuka, prilikom montiranja sedišta za decu.

Povezana vest:  Opel Zafira Tourer 147 kW/200 ks: Najmoćniji kompaktni monokeb

Zaštita pešaka (15 bodova, 43%)

Ovo je oblast bezbednosti, u kojoj Citroën DS4 ima najviše prostora za napredak. Branik obezbeđuje nogama pešaka dobru zaštitu, ali spoljne linije poklopca motora pružaju srednju ili malu zaštitu pešaka. Ono što teši, jeste da većina oblasti, gde može udariti glava deteta, obezbeđuje dobru zaštitu. Međutim, stepen zaštite za glavu odraslih pešaka, ocenjen je kao slab, u većini testiranih oblasti. Zaštita karličnog dela pešaka, ocenjena je kao srednja ili loša.

Sistemi asistencije (7 bodova, 97%)

Važan detalj u Euro NCAP testiranju je i činjenica da je DS4 standardno opremljen sistemima kao što je system elektronske kontrole stabilnosti (ESP), podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima i limitator brzine.

Povezana vest:  Nova iPhone aplikacija postavlja malu Corvette-u u svaki Chevrolet

Ukupan rezultat – 5 zvezdica

Citroën DS4 postigao je odlične rezultate u oblasti zaštite vozača i putnika. Najriskantnija kategorija je zaštita pešaka, ali i pored visokog prednjeg dela automobila, DS4 je u oblate zaštite pešaka osvojio više od 9,5 bodova. U ovoj kategoriji, DS4 je osvojio 43 % od maksimuma, a granica za pet zvezdica u ovoj oblasti je 40%.

Euro NCAP procedura u 2011. godini

Da bi osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost, test automobil mora ispuniti propisan procenat od maksimalnog broja bodova (ponderisani prosek u sve četiri kategorije), ali i minimalne nivoe u sve četiri kategorije. Kategorija 1 (zaštita putnika) i u 2011. godini čini 50 % konačne ocene, kategorija 2 (zaštita dece) 20 %, kategorija 3 (zaštita pešaka) takođe 20 %, a kategorija 4 (asistentni sistemi) čine preostalih 10 % od ukupne ocene.