270567

Samo 99 g/km CO2: Najčistija, najekonomičnija Opel Astra ikada

Modeli sa posebno niskom emisijom CO2 uglavnom imaju slabe do srednje jake motore. Niska potrošnja i niska emisija obično idu ruku pod ruku sa slabim ili osrednjim performansama. Opel ima drugačiji pristup – sa moćnim ecoFLEX modelima. Dok konkurenti sa niskom emisijom CO2 u klasi kompaktnih autombila obično nude izlaznu snagu od oko 77 kW/105 HS, nova Astra ecoFLEX je opremljena 1,7-litarskim CDTI turbo-dizel mtoorom sa 96 kW/130 KS. On sledi uspešni model Insignia ecoFLEX sa 118 kW/160 KS i Corsa ecoFLEX sa 70 kW/95 KS u ponudi dinamičnih ekonomičnih Opelovih modela.

Nova Astra ecoFLEX sa petoro vrata troši samo 3,7 litara dizela na 100 km u kombinovanom ciklusu. Njena emisija CO2 iznosi samo 99 g/km, što je čini najštedljivijom i najzelenijom Opel Astrom ikada. Sa 96 kW/130 KS, maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm i šestostepenim ručnim sistemom prenosa, novi zeleni lider naše klase kompakta postavlja standarde u performansama i zabavi pri vožnji u najvažnijem evropskom segmentu vozila. Cene će biti objavljene na lansiranju modela na tržite u jesen.

„Nova Astra ecoFlex je još jedna prekretnica u Opelovoj strategiji za uvođenje industrije u smanjenje potrošnje goriva i ekološke efekte, dok u isto vreme našim kupcima pruža sjajne performanse i uživanje u vožnji“, rekao je Karl-Fridrih Strake, izvršni direktor kompanije Opel/Vauxhall. „Nastavićemo da sledimo ovu strategiju, koja uključuje lansiranje četiri nova ecoFLEX modela u narednih šest meseci, kao i lansiranje revolucionarnog električnog modela Ampera koji ćemo početi da isporučujemo do kraja godine“.

Pored posebnog pogonskog sistema Astra ecoFLEX modela sa efikasnim termalnim upravljanjem, set opreme za smanjenje potrošnje energije i goriva – a time i emisije ugljen-dioksida – uključuje i inteligentan povraćaj električne energije kroz tehnologiju regenerativnog kočenja, aktivne aerodinamičke komponente i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Sve ovo je omogućilo smanjenje emisije CO2 (minus 20 g/km) i potrošnje (minus 0,8 litara/100 km) za 17% u poređenju sa osnovnim Astra 1,7 CDTI modelom.

Najnoviji upravljački sistem motorom garantuje efikasnosti i dinamiku

Novi upravljački sistem motora kompletno dizajniran od strane Opelovih inženjera za 1,7-litarsku „komon-reil“jedinicu garantuje maksimalnu efikasnost. Maksimalan obrtni momenat od 300 Nm je ponuđen sa 2.000  – 2.500 opm.  Smanjen stepen kompresije – kombinovan sa novim sistemom višestrukog ubrizgavanja koji izvede do osam ubrizgavanja po ciklusu pri 1.800 bara – poboljšava proces sagorevanja i smanjuje potošnju. Ovome doprinosi i novi turbo punjač sa varijabilnom geometrijom lopatica, koji obezbeđuje posebno preciznu kontrolu dodatnog pritiska, zahvaljujući dodatnom senzoru koji nadgleda njihovu poziciju.

Povezana vest:  Opel ADAM za fondaciju Hoze Kareras

Senzori pritiska u cilindrima omogućavaju preciznu kontrolu sagorevanja

Modifikovan recipročni sistem klipova takođe smanjuje potrošnju zahvaljujući manjem trenju. Sintetički dijamanski premaz na polugama i osovinicama klipa, kao i klipni prstenovi sa optimizovanim trenjem doprinose dodatnom smanjenju trenja, a time i habanja pokretnih delova motora.

Zajedno sa elektronski kontrolisanom pripremom varijabilne mešavine, lagana plastična usisna cev obezbeđuje efikasno sagorevanje. Senzori pritiska u cilindrima na grejačima (tehnologija čistog sagorevanja) omogućavaju veoma tačnu kontrolu sagorevanja tako da je centar sagorevanja uvek na jasno definisanom položaju kod radilice.

U isto vreme, grejači niskog napona olakšavaju napor generatora pri hladnom paljenju. Kako bi se ubrzala faza zagrevanja motora, premošćavanje hladnjaka ulja smanjuje gubitak pritiska. I ovo štedi gorivo, jer se radna temperatura motora brže dostiže. Vodena pumpa koja može da se isključi obezbeđuje optimizovano grejanje motora.

Elektronski kontrolisano kruženje izduvnih gasova sa dodatnom funkcijom hlađenja takođe doprinosi optimalnom nivou temperature za proces sagorevanja niske emisije. Pored toga, emisija NOx je takođe smanjena. Optimizovan platinasti sloj predkatalizatora i glavnih katalizatora i precizno fino podešavanje oba dela kao i njihov položaj blizu motora brže vraćaju sistem kontrole emisije na nivo radne temperature, time povećavajući efikasnost.

Opelov Start/Stop sistem smanjuje vreme praznog hoda motora

Start/Stop sistem razvijen od strane Opela smanjuje vreme praznog hoda motora, a time i potrošnju goriva kao i emisiju štetnih gasova i buke – što je velika prednost za sve učesnike u saobraćaju, posebno u gradskim centrima. Sistem se automatski isključuje čim vozač prebaci u ler i skine nogu sa kvačila (auto stop režim). Kada treba da nastavi dalje, vozač jednostavno prebaci u prvu brzinu i nastavlja vožnju. Opelovi inženjeri su obezbedili da se motor upali čim vozač pritisne kvačilo. Baterija visokih performansi obezbeđuje maksimalnu pouzdanost električnog sistema, kao i to da motor svaki put odmah krene.

Povezana vest:  DELTA GENERALI BG CAR SHOW, Premijera Peugeot 308 RCZ

Zbog bezbednosnih, ali i aspekata koji se tiču udobnosti putnika, regulator temperature i upravljanje vakuumom u kočionom sistemu ostaju aktivni u „auto stop“ režimu.  Kada proceni da je to neophodno, na primer pri sporom saobraćaju i konstantnom zaustavljanju i kretanju, vozač može ručno da isključi sistem pritiskom na taster „eko“ koji se nalazi na centralnoj konzoli.

Ekskluzivan šestostepeni ručni sistem prenosa i sistem za povraćaj energije

Dok su svi njegovi konkurenti sa niskom emisijom CO2 opremljeni petostepenim sistemom prenosa, Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX ima šestostepeni ručni sistem prenosa sa smanjenim trenjem posebno podešen za novi motor. Još jedna standardna komponenta ecoFLEX modela je indikator stepena prenosa. Osvetljen instrument između brzinomera i tahomera vozaču pokazuje idealan trenutak da promeni u veću brzinu, dok dodatna grafička funkcija pomoći pomaže vozaču da usvoji stil vožnje koji štedi gorivo.

Kako bi obezbedili optimalno upravljanje električnom energijom, Opel nudi sistem za povraćaj energije pri kočenju koji vraća kinetičku energiju preko generatora kada je motor u leru, pretvarajući je u električnu energiju i vraćajući je nazad u bateriju. Ovo se automatski dešava čim vozač skloni nogu sa gasa ili kada pritisne kočnicu. Kada se baterija dovoljno napuni, izlazna snaga generatora se dodatno redukuje a potrošači električne energije se napajaju prigušenom električnom energijom na način koji štedi gorivo. Ovo oslobađa motor obaveze da pokreće generator kada ubrzava, i time redukuje potrošnju i emisiju.

Pored toga, kvačilo aktivira kompresor klime samo kada je to zaista neophodno. Standardna LED dnevna svetla takođen smanjuju potrošnju energije.

Aktivni vazdušni otvori na rešetki hladnjaka i gume sa malim otporom kotrljanja

Zarad poboljšane aerodinamike, Astra ecoFLEX ima aktivne vazdušne otvore integrisane u rešetku hladnjaka. Dok ostaju otvoreni kako bi se održala optimalna temperatura pri manjim brzinama i kada motor radi pri velikom toplotnom naporu, kao na usponima i dok šlepa drugo vozilo, vazdušni otvor se automatski zatvara pri većim brzinama i usmerava tok vazduha oko automobila tokom vožnje. Ovo rezultuje unapređenom aerodinamikom, manjom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2 . Astrina 12mm niža šasija i pet 215/60 R 16 ili 225/50 R 17 ContiEcoContact guma sa smanjenim otporom kotrljanja dodatno doprinose smanjenju potrošnje goriva.

Povezana vest:  Novi Chevrolet Camaro Z/28

Opel ecoFLEX modeli kombinuju zabavu pri vožnji sa niskom potrošnjom goriva

Nova Astra 1,7 CDTI ecoFLEX neprimetno spaja ponudu Opelovih modela sa posebno niskom emisijom CO2 i moćnim dizel motorima. Ovo uključuje:

-Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW/95 KS, 94 g/km CO2 i 3,5 l/100 km

-Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX sa 96 kW/130 KS, 99 g/km CO2 i 3,7 l/100 km

-Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX sa 118 kW/160 KS, 129 g/km CO2 i 4,9 l/100 km

Opel investira oko milijardu evra u razvoj novih, čistijih pogonskih sistema. Širok spektar aktivnosti se kreće od smanjenja i optimizacije linije motora, uz ponudu vozila koji koriste tečni naftni gas i prirodni gas, do razvoja sasvim novih alternativnih pogonskih sistema. Predstavljanje Start/Stop sistema je isto tako deo ovoga – do proleća 2012. godine, kompanija će ponuditi 34 kombinacije vozila i motora sa ovom tehnologijom, uključujući sve Astra dizel i benzinske motore sa ručnim sistemom prenosa.

Opel je prvi evropski proizvođač automobila koji predstavlja električno vozilo pogodno za svakodnevnu upotrebu sa lansiranjem modela Ampera (111 kW/150 KS, 40 g/km CO2 i 1,6 l/100 km –privremeni podaci u skladu sa ECE R101) na kraju ove godine.

Letimičan pregled – mere za smanjenje CO2 u modelu Astra 1.7 CDTI ecoFLEX:

-Tehnologija motora uključuje tehnologiju čistog sagorevanja

-Inteligentan Start/Stop sistem uz povraćaj energije pri kočenju

-Novo upravljanje motorom i kontrola temperature

-Šestostepeni sistem prenosa sa smanjenim trenjem, i optimizovanim rasporedom osovina i brzina

-Unapređena aerodinamika, kao i aktivan vazdušni otvor

-Gume sa malim otporom kotrljanja

-Dnevna LED svetla