Zafira 1

Opel Zafira Tourer – novi gospodar raznovrsnosti

Nudeći savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti, nova Opel Zafira Tourer prenosi vrednosti Insignije u monokeb segment – vrhunske kvaltete, inovativne tehnologije,vajarski i dinamičan dizajn. Opel je uspostavio segment sedmosedog vana 1999. Godine. Sa opsežno redizajniranim sedalnim sistemom Flex7, nova Zafira Tourer sada postavlja nove standarde fleksibilnosti i atmosfere enterijera.

Međutim inovacije treće generacije Zafire idu dalje od novorazvijene, fleksibilne sedalne konfiguracije. Zafira Tourer u celini je oličenje velikog koraka unapred i izraz novih ambicija. Ona je savršen, fleksibilan saputnik, ne samo za porodice. Njen elegantan dizajn, atmosfera salonske prostranosti, unapređena šasija i nove tehnologije obezbeđuju opuštenu vožnju sa maksimalnom udobnošću i sigurnošću. Druga generacija prednje kamere Opelovo oko (Opel Eye) nadograđuje osnovu nizom inovativnih pomoćnih sistema, a Opel je prvi proizvođač automobila koji nudi kompaktan ven sa prilagodljivom, radarskom kontrolom brzine.

Linija motora u ponudi nove Zafire Tourer u početku će uključivati visoko-efikasne dizel i benzinske motore izlazne snage od 81 kW/110 ks do 121 kW/165 ks. Ubrzo po početku prodaje, porodici modela Zafire Tourer pridružiće se  ecoFLEX model naročito niske potrošnje, sa 2.0 CDTI komon rejl turbo dizel motorom i Start/Stop tehnologijom kao stadardnom opremom. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX, može se pohvaliti jednom od najnižih vrednosti u klasi kompaktnih monokeb vozila sa emisijom od svega 119 g/km CO2. A sve to uz odlične performanse of 96 kW/130 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 30 Njutn metara.

U ponudi je i naročito ekonomična varijanta nove Zafire Tourer na prirodni gas. Opel Zafira Tourer 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110 kW/150 ks) pojaviće se na tržištu početkom sledeće godine.

Standard za fleksibilnost: Putnici u drugom redu sedišta uživaju u prvoklasnom osećaju

Baš kao i kod prve dve generacije Zafire, maksimalna fleksibilost bez uklanjanja sedišta je vodeći princip Zafire Tourer. Opelovi inženjeri su znatno unapredili pametno osmišljen sedalni koncept Flex7. Dok se sedišta trećeg reda i dalje mogu preklapati tako da budu u ravni sa podom prtljažnika, drugi red je kompletno redizajniran. Više ne u izvedbi klupe, sada se sastoji od tri sedišta koja se mogu potpuno preklopiti, čime se stvara ravan pod za prtljag. Tri sedišta mogu uzdužno da se pomeraju 210 mm, nezavisno jedno od drugog.

Putnici u drugom redu sedišta mogu da uživaju u jedinstvenom, opciono dostupnom sistemu salonskog sedenja, koji pruža prostran sedalni prostor i udobnost tipičnu za sedan modele više klase. Zahvaljujući pametno osmišljenom sistemu preklapanja, zadnja strana srednjeg sedišta u drugom redu se preklapa i rotira dajući udobne rukonaslone za putnike na bočnim sedištima. Uzdužno kretanje spoljnih sedišta je vodeće u klasi, 280 mm, ili 70 mm više nego u standardnoj verziji, i 80 mm više nego kod trenutno aktuelnog modela Zafire. Bočna sedišta se takođe kližu 50 mm prema središti kabine, dajući veći rameni prostor, što je istinska novina u segmentu.

Spoj uzdužnih i bočnih pomeranja pruža udobost prve klase i jedinstven osećaj putovanja u “pokretnom salonu”, sa maksimalnim individualnim prostorom i ergonomičnošću. Ova posvećenost  ličnoj udobnosti čini Zafiru Tourer nečim što je mnogo više od običnog porodičnog vozila. Opelovi konstruktori pretvorili su fleksibilni enterijer u mesto za  opuštanje i uživanje u atmosferi prostranosti – bez obzira na to da li je u pitanju poslovno putovanje ili dugačak odmor.

Povezana vest:  Koncept Mazda MINAGI kao primer nove SKYACTIV tehnologije i KODO dizajna u Ženevi

Jedinstvene osobine dodatno unapređuju fleksibilnost Zafire Tourer

Zahvaljujući prostranoj izvedni kabine i fleksibilnom sedalnom sistemu, Zafira Tourer pruža teretnu zapreminu od 710 litara u konfiguraciji petoseda (65 litara više nego kod trenutno aktuelne Zafire). Kada je drugi red sedišta preklopljen, maksimalna teretna zapremina povećava se na 1.860 litara (+ 40 litara).

Zafira Tourer takođe donosi i preko 30 odeljaka za odlaganje, uključujući višenamensku FlexRail središnju konzolu. Novi sistem je samo još jedan primer visoke fleksibilnosti Zafire Tourer. Rukonaslon poseduje veliki odeljak za odlaganje i držače za čaše, koji se kližu po aluminijumskim šinama do željenog položaja, čime se omogućava fleksibilna upotreba izdašnog prostora za odlaganje između prednjih sedišta – tamo gde je to najpristupačnije i najkorisnije.

Druga generaciuja Opelovog ekskluzivnog, integrisanog FlexFix nosača za bicikle takođe doživljava premijeru na novoj Zafiri Tourer. Unapređen sistem je sada još podesniji za upotrebu i pruža veću funkcionalnost. Umesto dva, sada se na nosač mogu zakačiti i pomoću njega prevoziti do četiri bicikla, uz pomoć posebnog adaptera. A sada je moguće i da se zakačeni bicikl nakosi do ugla koji omogućava otvaranje zadnjih vrata, što čini prtljažnik Zafire Tourer dostupnim sa spoljne strane.

Sportski, dinamičan izgled i vrhunski osećaj

“Zafira je Opelova ikona fleksibilnosti, a u njenu treću generaciju smo spakovali još više osećanja i vrhunskog kvaliteta,” tvrdi Mark Adams, potpredsednik Opel Design-a. “Opel Zafira Tourer zauzima stav kroz sportski, dinamičan izgled i osećaj vrhunskog kvaliteta.”

Upadljiv prednji deo definisan je smelom bumerang grafikom u svetlosnoj grupi, koja se pruža od farova do maglenki. Zajedno sa karakterističnim Opelovim središnjim naborom na haubi i snažnom trapezoidnom rešetkom, ovo stvara dinamičan, napredan izgled – neobičan za monokeb vozila. Kao i kod drugih Opelovih modela, krilovita dnevna svetla  integrisana su u gornji deo svetlosne grupe.

Sa strelovitim aerodinamičnim izgledom, silueta  Zafire Tourer podseća na brzi voz. Savijajuća bočna linija pruža se nagore prema zadnjem delu, vizuelno potiskujući vozilo unapred, te dajući monokebu pojavu koja odaje moćan pokret unapred.

Krilovita grafika se ponavlja na zadnjim svetlima, koja su opciono dostupna u LED tehnologiji. Horizontalna hromirana letva sa Opelovim logom pruža se duboko u svetla, dajući Zafiri Tourer elegantan, sportski izgled u zadnjem delu i ističući njen prefinjen karakter.

Vidljivost na vozačkom sedištu je značajno poboljšana zahvaljujući potpuno redizajniranom prednjem delu sa vitkim A-stubovima, velikim bočnim staklima i retrovizorima postavljenim na vrata. Svetao, visoko-kvalitetan enterijer sa materijalima i izgledom poput onog kod Opelove perjanice, Insignije u znaku je dimaničnih, vajarskih oblika, čime se stvara osećaj udobne prostranosti. Svetla, prozračna salonska atmosfera Zafire Tourer može se unaprediti opciono dostupnim panoramskim staklom koje se neprimetno nastavlja u prostrani panoramski sunčani krov, koji se pruža čitavom dužinom sve do zadnjeg dela vozila.

Prilagodljivo FlexRide upravljanje šasijom unapređuje udobnost i sigurnost vožnje

Šasija Zafire Tourer pruža izvanrednu udobnost i bezbednost. U poređenju sa sadašnjom Zafirom, međuosovinsko rastojanje i trag su značajno povećani  u korist udobnosti vožnje i dinamičke stabilnosti: Međuosovinsko rastojanje je sada 2.760 mm (+ 57 mm), dok je trag prednjih točkova 1.584 mm (+ 96 mm) a zadnjih 1.588 mm (+ 78 mm).

Povezana vest:  DVE GODINE PROIZVODNJE FIAT PUNTO CLASSIC-a U KRAGUJEVCU - Open Day u prodajno-servisnim centrima kompanije Fiat Automobili Srbija

Zafira Tourer poseduje prednju osovinu Insignije, sa izolovanim podramom i Mekferson osovinom. Izgled zadnje osovine je jedinstven u monokeb segmentu. Kao kod nove Astre, on objedinjuje osovinu sa Watt’s vezom. Ova konstrukcija je lakša i kompaktnija nego multi-link osovina, te pruža izvanrednu voznu stabilnost, sa smanjenim otporom kretanju, vrhuskom udobnošću i visokom zvučnom izolacijom. Takođe pruža dovolno prostora za smeštanje integrisanog FlexFix nosača bicikala.

Inteligentna, mehatronička FlexRide šasija, dostupna na Zafiri Tourer kao opcija pruža još bolju voznu udobnost, bezbednosna i dinamička svojstva. Prilagodljivo upravljanje šasijom se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima na putu, ugaonoj brzini, pokretima vozila i individualnim stilovima vožnje. FlexRide nudi mogućnost izbora između tri podešenja: uravnoteženog Standard režima, udobnog Tour režima i aktivnijeg Sport režima.

Veća bezbednost u vožnji zahvaljujući inteligentnim sistemima podrške

Inovativni sistemi podrške vozaču zajedno sa drugom generacijom Opel Eye prednje kamere i opciono dostupnim prednjim radarom čine vožnju u novoj Zafiri Tourer bezbednjom i čak još opuštenijom:

Praćenje razdaljine između vozila pomaže da se spreče sudari, te da se izbegnu kazne za neodržavanje sigurnog razmaka u odnosu na automobil ispred. Središnji vozački displej prikazuje odgovarajuću udaljenost u sekundama.

Ako se Zafira Tourer nađe u kritičnoj situaciji gde je sudar sa vozilom ispred neizbežan, njena funkcija upozorenja na frontalni sudar (Forward Collision Alert) upozorava vozača glasnim, zvučnim alarmom, kao i vizuelnim upozorenjem. Vozač može podesiti osetljivost ove osobine preko kontolnog prekidača na upravljaču. Ukoliko vozač ne reaguje na vizuelna i zvučna upozorenja mogućeg prednjeg sudara, funkcija kočenja zbog neizbežnog sudara (Collision Imminent Braking) automatski usporava vozilo za do 0.3 g kako bi se smanjili efekti sudara.

Radarska, prilagodljiva kontrola kretanja (Adaptive Cruise Control) – po prvi put dostupna na kompaktnom venu – pomaže vozaču da održi izabranu brzinu kretaja, uzimajući u obzir rastojanje od vozila ispred. Pored brzine, može se izabrati i željeno rastojanje od vozila ispred od tri ponuđena bezbedna rastojanja (daleko, prosečno, blisko).

Napredni farovi (Advanced Forward Lighting system AFL+) sada su izvedeni sa do deset funkcija. U spoju sa novom Opelovom prednjom kamerom odlikuju se takođe i pametnim prilagođavanjem svetala (Intelligent Light Ranging (ILR)) za merenje udaljenosti do vozila ispred ili do dolazećih vozila i odgovarajuće prilagođavanje oborenih svetala. Ovim se obezbeđuje maksimalno prednje osvetljenje bez ometanja drugih učesnika u saobraćaju.

Prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition) prepoznaje još veći broj zakova na putu koji su u redovnoj upotrebi u EU. Pored okruglih znakova, nova prednja kamera sada prepoznaje i pravougaone znake poput onih za autoput, put za motorna vozila i znake za zone zabranjene za saobraćaj. Zahvaljujući tehnologiji višestrukog izlaganja, kamera prepoznaje i dinamiče LED znake, poput onih na sistemima kontrole saobraćaja.

Alarm za bočne mrtve uglove (Side Blind Spot Alert) upozorava vozača o neizbežnom sudaru prilikom promene traka. Ultrazvučni senzori sa domašajem od 4 metra napred i nazad, sa obe strane vozila neprestano opažaju mrtve uglove za vozača. Čim se u oblasti opažanja senzora pojavi drugo vozilo, pale se LED svetla na spoljnoj gornjoj ivici odgovarajućeg retrovizora. Ako vozač nastavi da menja traku, LED svetla počinju da blicaju i uključuje se zvučni signal.

Povezana vest:  Fantastična ponuda iz Opela – specijalno za beogradski salon automobila, Nataša Bekvalac zaštitno lice za teritoriju Srbije(FOTO)

Napredna podrška za parkiranje bezbedno vodi vozača do parking mesta, na pogodniji način nego parkirni pilot. Ultrazvučni senzori su povezani sa centralnim računarskim procesorom koji prepoznaje dovoljno prostrano parking mesto prilikom spore vožnje na parkingu, računa optimalnu putanju te navodi vozača na parking mesto dajući naloge i uputstva za upravljanje. Grafičke instrukcije pravca i upravljanja na centralnom displeju bezbedno navode vozača ka parking mestu. Opcioni retrovizor čak i najzahtevnije parkirne pokrete čini dečjom igrom pokazujući putanju vozila na displeju u boji.

Visoko efikasni dizel i benzinski motori u ponudi po izbacivanju na tržište

Opel Zafira Tourer će prvobitno biti dostupna sa tri verzije komon-rejl turbo dizel 2.0 CDTI motora kakvi su prisutni na Astri i Insigniji. Izlazne snage ovih motora su
81 kW/110 ks i 96 kW/130 ks, dok je najjači motor prerađen tako da isporučuje 121 kW/165 ks. Benzinska linija motora uključuje dve umanjene, visoko-efikasne
1.4 turbo punjene jedinice, sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks. 6-stepeni automatski menjači na raspolaganju su za 1.4-litarsku jedinicu sa 140 ks i jedinicu 2.0 CDTI sa 165 ks. I kod bezinca od 1.4 litre i kod dizelaša od 2.0 litre pogonske grupe izvedene su sa novom Start/Stop tehnologijom razvijenom od Opela, koja donosi dodatne uštede goriva, naročito u gradskoj „kreni-stani“ vožnji.

Ubrzo nakon početka prodaje, ponuda Zafire Tourer biće uvećana super efikasnim ecoFLEX modelom sa 96 kW/130 ks 2.0 CDTI komon-rejl turbo dizel motorom, kao i varijantama pogonjenim na kompresovani prirodni gas (CNG) i tečni naftni gas (LPG). Nekoliko meseci kasnije, u ponudu će biti uvrštene i pogonske grupe sa visokim performansama.

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX sa emisijom ugljendioksida od svega 119g/km

Istovremeno sa svetskom premijerom nove Zafire Tourer, Opel predstavlja i naročito ekonomičnu ecoFLEX verziju novog modela. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX u standardnoj izvedbi se isporučuje sa Start/Stop tehnologijom i drugim tehnologijama za povećanje efikasnosti poput sistema optimizovanog upravljanja motorom, novim turbo-punjačem varijabilne geometrije, aktivnim aero-kapcima na rešetki hladnjaka i gumama niske otpornosti. Sa potrošnjom od svega 4,5 litara dizela na 100 kilometara i emisijom ugljendioksida od svega 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX nalazi se na vrhu klase kompaktnih monokeb vozila – bez ikakvih kompromisa na račun performansi. 2.0-litarski komon-rejl turbo dizel motor daje 96 kW/130 ks, te maksimalan obrtni momenat od 320 Nm (sa overboost funkcijom).

 

Dve Zafire u Opelovom monokeb portfoliu

Opel trenutno priprema mnogo toga, kada je u pitanju segment kompaktnih monokeb vozila, koji je početkom 2010. godine nastavio sa rastom. Pored nove Zafire Tourer, trenutna verzija Zafire ostaće u ponnudi sa znatno većom količinom standardne opreme. Na taj način kupci i dalje ostvaruju prednost od osobina koje odlikuju fleksibilan sedmosed povoljne cene. Oba modela Zafire sklapaće se isključivo u Opelovom pogonu u Bohumu u Nemačkoj.