Astra GTC_2011_1

Nova Opel Astra GTC – Upečatljiv dizajn, ultimativna dinamika

Izvajan oblik nove Opel Astre GTC sa preciznim detaljima i dramatičnim proporcijama iskazuje Opelov jezik dizajna. A na putu, sve verzije Astra GTC će imati koristi od prvoklasnog položaja prednje osovine sa HiPerStrut vešanjem koje je idealno ukombinovano sa zgodnom Opelovom patentiranom zadnjom osovinom sa Wattovom vezom, zarad neuporedive stabilnosti i najveće preciznosti pri vožnji. Ostale inovacije na novom Astra GTC automobilu uključuju i pomoćne sisteme zasnovane na drugoj generaciji prednje Opel Eye kamere sa proširenom funkcionalnošću i novim biksenonskim naprednim prednjim svetlima četvrte generacije (AFL+).

Za razliku od većine verzija sa troja vrata postojećih kompaktnih modela, GTC će biti samostalan model u Opelovoj ponudi, i konačni Astra model u pogledu dizajna i vozne dinamike. Ne deli spoljne elemente sa drugim članovima Astra porodice, sem kućišta spoljašnjeg retrovizora i krovne antene. Šest od sedam dizajnerskih rešenja 17-inčnih do 20-inčnih felni u ponudi takođe mogu da se nađu samo na GTC-u. Još jedna ekskluzivna stvar u novom Astra GTC modelu je panoramska šoferšajbna.

Za jedinstvenu opciju koja je uspešno debitovala na prethodnoj Astra GTC generaciji, Opelovi inženjeri su registrovali ukupno 11 patenata tokom njenog razvoja. Velika panoramska šoferšajbna se neprimetno proteže od haube gore u krov, sve do B-stuba. Bez preseka koji bi mogao da pokvari pogled, vozaču i suvozaču nudi jedinstveno iskustvo pri vožnji i potpuno nov osećaj za prostor i vidljivost, sa skoro neograničenim vidnim poljem, slično kao kad gledate iz kokpita aviona.

Maksimum emocije izražen sa samo tri čiste linije

„Želeli smo da Astra GTC bude konačan izraz Opelovog dizajnerskog jezika gde „vajarsko umeće sreće nemačku preciznost“, i da otelovljuje našu strast za automobilima“, rekao je Mark Adams, potpredsednik sektora za dizajn u kompaniji Opel/Vauxhall. „Međutim, nismo hteli da emocija baci funkcionalnost u drugi plan: Astra GTC je pametan auto iz snova sa prihvatljivom cenom.“

Gledano iz profila, dizajneri su maksimizirali dramatičnost ograničivši broj linija: samo tri linije stvaraju tenziju i stvaraju oblik Astre GTC. Fina, oštra linija koja se spušta od prednjih vrata do dna zadnjeg branika i daje energičnost bočnom izgledu,a prepoznatljiva Opelova oštrica je prisutna u istom smeru kao i na Insigniji. Druga linija uključuje ručku od vrata i proteže se do zadnjeg dela, naglašavajući dramatičan stav GTC-a šireći površine finog zareza i široke ramene linije. Treća linija koja sledi čistu, sportsku siluetu krova ima hromiran krajnji premaz i naglašava grafiku prozora, a koja opet navodi pogled na oštro integrisan spojler.

Jednostavan prednji deo donosi tipičan Opelov centralni nabor i naglašen je intenzivnim, tankim farovima u obliku orlovog oka, koji sadrže i dnevna svetla u obliku krila. Oni se ponašaju kao graničnici oko prefinjene hromirane šipke sa amblemom o odvojene trapezoidalne rešetke dramatičnog izgleda, koja je smeštena niže zarad stvaranja osećaja koji dobijate na stazi za trke, što navodi na sportski karakter ovog vozila.

Povezana vest:  BMW predstavio drugu generaciju kompaktne Serije 1

Rameni deo je najdramatičnija celina na Astri GTC. Njegov dizajn daje ovom automobilu impozantne proporcije i veoma svrsishodnu pojavu na putu, sa niskim a širokim stavom. Linija od C-stuba se spušta u zadnji deo i umotava se u zadnji spojler, koji je ingeniozno integrisan u neprekidnu krovnu liniju. Opcionalna LED svetla naglašavaju izdužen motiv krila u farovima.

Astra GTC_2011_2

Precizno skretanje zahvaljujući prednjem vešanju visoke tehnologije

Veliki deo razvoja je skoncentrisan na uvođenje Opelovog HiPerStrut vešanja u GTC, što prvi put može da se nađe kod Astra modela. Idealno prilagođen kompaktnom kupeu, nudi unapređene karakteristike upravljanja i direktniju rekaciju volana, što preferiraju vozači sportskih automobila. Na osnovu sistema koji trenutno možemo da vidimo kod Insignije OPC, HiPerStrut koristi Astrine postojeće tačke kretanja, ali smanjuje nagib osovine rukavca za 44% te skraćuje dužinu osovine za 46%u odnosu na modele opremljene Mekfirson vešanjem. Ovo poboljšava vođenje točka – što je karakteristićno za mnoge snažne automobile sa prednjim pogonom – dozvoljavajući vozačima da bolje iskoriste performanse GTC-a bez negativnog uticaja na upravljanje.

Prisustvo HiPerStrut amortizera je smanjilo nagib prednjeg točka na GTC-u prilikom skretanja, poboljšavajući njegovo naleganje na put. Poboljšan je i osećaj upravljanja, potpomognut smanjenjem nivoa trenja na upravljačkom sistemu. Geometrijske promene koje su došle sa HiPerStrut amortizerima takođe govore da GTC može da se ukombinuje sa felnama prečnika do 20 inča.

U odnosu na Astru sa 5 vrata, model GTC spušten je za 10 do 15 mm, dok je međuosovinsko rastojanje „poraslo“ je za 10 mm, sa 2.685 na 2.695 mm. Oba traga su šira sa 1.584 mm (+ 40 mm) od prednjih i 1.588 mm (+ 30 mm) od zadnjih točkova.

Sistem zadnjeg vešanja preko torzionih osovina/Vatove veze donosi bočnu stabilnost

Sistem zadnjeg vešanja preko torzionih osovina/Vatove veze na modelu Astra GTC je takođe revidiran, sa dogovorenim obrtnim momentom i visinskim podešenjima centralne obrtne linije vozila za ovu primenu. Ovaj sistem ima mnogo prednosti nad modernim multilink dizajnom, uključujući i unapređeno pakovanje, bolji nagib točka i smanjeno trenje amortizera. Vatova veza takođe obezbeđuje da se bočna stabilnost održava sve vreme.

Vatova veza se nalazi na malom spoju na podvozju automobila, odmah iza centralne linije zadnjeg točka. Ona se sastoji iz kratke rotirajuće centralne veze sa zglobom na svakom kraju, na koji su pričvršćene bočne veze iz točkova.

Pri kretanju pravom linijom, ovaj raspored obezbeđuje odličnu stabilnost, ali pri skretanju za ugao minimizira bočno skretanje na isti način kao što bi to učinio moderan multi-link sistem. Povezivanje apsorbuje oko 80% svog bočnog tereta na zadnjem vešanju. Pored toga, Vatova veza dozvoljava mekše izvode, koji više ne moraju da kompenzuju promene pravca točka na zadnjem delu automobila, te time obezbeđuje bolje usaglašavanje i udobnost pri vožnji sa zadnje osovine.

Šasija modela Astra GTC je dizajnirana da savršeno integriše Opelov inteligentan, potpuno prilagodljiv FlexRide sistem upravljanja šasijom. Ovaj sistem unapređuje stabilnost pri vožnji boljim ponašanjem pri skretanju za ugao i rakcijom volana automatski se prilagođavajući uslovima puta, brzini pri skretanju, kretanju vozila i individualnom stilu vožnje. Bolje održavanje na putu i ravnoteža vozila takođe poboljšavaju stepen bezbednosti u nepredviđenim situacijama. Pored toga, FlexRide sistem nudi tri različita podešavanja, omogućavajući promenu karaktera vozila na pritisak tastera: vozač u svakom trenutku može da bira između uravnoteženog “Standard” režima, podređenog udobnosti “Tour” režima ili aktivnijeg „Sport” načina vožnje.

Povezana vest:  Proizveden jubilarni 30.000 Fiat Punto Classic

Direktna responzivnost volana zarad visokog stepena poverenja

Preciznost, povratna informacija i samouverenost. Ovo su bila tri cilja GTC-ovog programa upravljanja. Izazov se sastojao u tome  da se zadrži lakoća rukovanja sistemom pri nižim brzinama, ali da se vozač više uključi u radnju i da uloži malo više napora pri većim brzinama. Astra GTC koristi „rack-and-pinion“ sistem upravljanja sa pomoćnim sistemom osetljivim na brzinu. Ali kako bi vozačima obezbedili više povratnih informacija o upravljanju, električni motor sistema je postavljen direktno na letvu volana, nasuprot osnove stuba volana.

Glavne pogodnosti od upotrebe električnog servo volana (EPS) su dobro poznate. Pri manjim brzinama, stepen servo asistencije je povećan kako bi se minimizirao napor pri upravljanju. Pri većim brzinama, asistencija se automatski smanjuje kako bi obezbedila snažan osećaj upravljanja vozaču. Druga bitna pogodnost je ta što je potrošnja goriva takođe smanjena, jer mu ne treba hidraulična pumpa koja troši energiju i odgovara direktno na količinu potrebne snage pri svakoj brzini.

Kompaktan sportski automobil sa visokim stepenom ekonomičnosti

Astra GTC može se odmah naručiti sa mogućnošću izbora između četiri različite pogonske grupe –tri benzinske i jedne turbo dizel – sa izlaznom snagom u rasponu od 88 kW/120 ks do 132 kW/180 ks. Od početka 2012. godine, novi 1,7-litarski CDTI motor (81 kW/100 ks i 96 kW/130 ks) sa standardnom Start/Stop tehnologijom proširuje ponudu motora. OPC verzija visokih performansi će biti ponuđena tokom 2012.

Unapređeni 2,0-litarski CDTI komon-reil turbo dizel motor isporučuje 121 kW/165 ks i uparen je sa filterom za čestice i šestostepenim ručnim menjačem. Opelova nova Start/Stop tehnologija, koja bi trebalo da smanjuje potrošnju goriva u uslovima gradske vožnje, standardan je deo opreme. 2,0-litarski CDTI motor kombinuje odlične performanse sa visokom efikasnošću. Isporučuje do 380 Nm obrtnog momenta zahvaljujući funkciji dodatnog pritiska i omogućava da Astra GTC postigne brzinu od 100 km/h za 8,9 sekundi. Maksimalna brzina je 210 km/h. Potrošnja goriva u kombinovanom režimu vožnje ne prelazi 4,8 litara dizela na 100 km dok je emisija CO2 127 g/km. Sa rezervoarom za gorivo od 56 litara, Astra GTC 2.0 CDTI može da pređe preko 1.100 km.

Start/Stop tehnologija je deo standardne opreme sa dva 1,4-litarska benzinska motora. Turbo-kompresovani benzinski motori sa izlaznom snagom od 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks, isporučuju 200 Nm obrtnog momenta i troše 5.9 litara goriva na 100 km (139g/km CO2). U ponudi benzinaca trenutno je vodeći 1,6 turbo motor od 132 kW/180 KS, koji omogućava vozilu maksimalnu brzinu od 220 km/h.

Povezana vest:  Alfa Romeo 4C Concept na paradi „Mille Miglia 2011”

Svi motori dolaze sa standardnim šestostepenim ručnim sistemom prenosa. Šestostepeni automatski sistem prenosa će biti dostupan sa 1,4-litarskim turbo-benzinskim motorom i 2,0-litarskim CDTI komon-reil turbo dizel motorom od početka 2012. godine.

Nova Opel Eye prednja kamera ojačava Opelovo vođstvo

Nova Astra GTC je takođe u najvišoj ligi kompaktnih kupea kada su u pitanju pomoćni sistemi. Opel-Eye sistem prednje kamere druge generacije sa unapređenom i proširenom funkcionalnošću ponuđenom za Enjoy i Sport verzije, ovde igra bitnu ulogu. Unapređen Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova sada može da identifikuje još više znakova koji se koriste u EU a sada može da prepozna i znakove u obliku kvadrata, npr. Autobahn, zone u kojima je ograničen saobraćaj, dodatne znakove vezane za ograničenje brzine. Pored poznatog Sistema za upozorenje pri napuštanju trake (LDW), kamera sada podržava i novu funkciju praćenja razdaljine automobila (FDI) koja vizuelno obaveštava vozača o razdaljini od vozila ispred njega.

Nova, četvrta generacija biksenonskih prilagodljivih prednjih svetala (AFL+) uključena je u Astru GTC. Pored devet funkcija AFL+ sistema – ovo uključuje pomoćni sistem dugih svetala koji uključuje i isključuje duga svetla u zavisnosti od prisustva drugih vozila – može se pojačati i sa sistemom inteligentnog osvetljenja (ILR) koji koristi prednju kameru Opel Eye sistema kako bi izmerio razdaljinu od vozila ispred njega i kako bi podesio kratka prednja svetla. Ovo bi trebalo da omogućava konstantno optimalno osvetljavanje puta bez zaslepljivanja. Sa ovih deset funkcija, Astra GTC ima najbolji set svetala u segmentu.

Sportista sa praktičnim osobinama

Za razliku od njenih konkurenata, Astra GTC ne pristaje na kompromis kada je u pitanju funkcionalnost, uprkos njenom dizajnu po uzoru na kupe. Ne samo da smešta pet osoba u svoju kabinu, već fleksibilna zapremina njenog prtljažnika obezbeđuje od 370 do 1.235 litara prostora – preko 200 litara više od konkurencije. Obim prostora za stvari u kabini je unapređen za 50% u odnosu na prethodnu generaciju GTC-a, takođe zahvaljujući električnoj parkirnoj kočnici koja oslobađa prostor na centralnoj konzoli – upravo tamo gde je prostor za ostavljanje stvari najpristupačniji.

Dizajn visokokvalitetne kabine modela Astra GTC kombinuje izvajane oblike i dinamične linije, a njen izrazit sportski karakter je naglašen novim tkaninama, bojama i dekoracijama kako u tako i u Sport izvedbama. Standardan sportski volan sa poboljšanim hvatanjem takođe naglašava GTC-ov uzbudljiv karakter.

Kako bi odgovarala svakom tipu vozača, prednja sedišta na Astri GTC nude najveći spektar podešavanja u segmentu. Ergonomska prednja sedišta sa podešavanjem u osam pravaca, dodacima za lumbalni deo u četiri smera i dodacima za gornji deo nogu, sa sertifikatom nezavisnih stručnjaka za zdravlje leđa iz organizacije AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcija za zdrava leđa), su dostupna opcija.