MERIVA 2014Opel Meriva: Veliko unapređenje šampiona ergonomičnosti i fleksibilnosti

Nova Meriva – unapređena, efikasnija, atraktivnija i funkcionalnija nego ikad pre – doživela je svetsku premijeru na Sajmu automobila u Briselu. Pored jedinstvene fleksibilnosti, Opelov mali monokeb se sada izdvaja obnovljenim, jednostavnijim dizajnom sa nizom najnovijih tehnologija koje dodatno unapređuju njegovu udobnost i efikasnost. Predstavljena je kompletna linija motora sa Euro 6 sertifikatom, uključujući i novu generaciju modela 1.6 CDTI, koja je najtiša i najefikasnija u klasi; jedna od verzija ovog modela imaće potrošnju od svega 3,8 litara na 100 kilometara. Pored toga, po prvi put u benzinskoj ili dizel izvedbi monokeb vozila, emisije štetnih gasova biće ispod 100g – tačnije, svega 99g CO2 /km. Novi prenosni mehanizmi omogućavaju finije i preciznije upravljanje menjačem, dok nova generacija Opel IntelliLink info-zabavnog sistema, unpaređene brzine i funkcionalnosti, savršeno integriše funkcionalnost pametnog telefona u kokpit vozila.
Kada je lansirana na tržište 2003. godine, prva generacija modela Opel Meriva stvorila je segment malih monokeb vozila, postavila standard fleksibilnosti i učinila ga dostupnim širokom broju kupaca. Druga generacija 2010. godine podigla je standard na spektakularan način, sa inovativnim funkcijama, koje ne samo da dodatno unapređuju fleksibilnost, već i ergonomičnost – a neke od tih funkcija su vrata sa zadnjim otvaranjem FlexDoors, koja u značajnoj meri olakšavaju ulazak i izlazak, veoma raznovrstan sistem sedenja u zadnjem redu sedišta FlexSpace, prednja sedišta izvrsne ergonomičnosti, mnoga pametna rešenja za odlaganje, i Opelovu jedinstvenu funkciju FlexFix, potpuno integrisan sistem za prevoz bicikala na zadnjoj strani vozila. Ove pionirske funkcije čine aktuelni model Merive šampionom ergonomičnosti, kako su zaključili nezavisni stručnjaci za zdravlje i zajedno sa podignutim položajem sedenja, predstavljaju ključ uspeha ovog modela.
Takođe, Meriva na impresivan način, postavlja standarde kada su u pitanju bezbednost, kvalitet i zadovoljstvo kupaca. Nova Meriva zadržava maksimalan Euro NCAP rejting kao i njena prethodna verzija. Dodatno, novi TÜV izveštaj za 2014. godinu, koji je objavljen u decembru 2013. nakon pregleda gotovo 8 miliona polovnih automobila svih vrsta i brendova, pokazao je da je Opel Meriva autmobil sa najnižom stopom kvarova. U kategoriji automobila starosti dve do tri godine – koja, u osnovi, obuhvata sve modele Merive druge generacije koje je pregledao TÜV – Meriva je porazila sve modele Mazde, Tojote, Poršea, BMV-a i Audija, i izdvojila sa kao model najbolji po kvalitetu među svim pregledanim putničkim automobilima u Nemačkoj. Zahvaljujući tome, ona je dobila zlatni TÜV sertifikat. Nisu samo TÜV profesionalci i stručnjaci ti koji hvale Merivu, već to čine i njeni korisnici: u okviru indeksa studije zadovoljstva vlasnika vozila (VOSS), istraživanja zadovoljstva od strane Instituta za istraživanje tržišta J.D. Power, Meriva je takođe potukla kompletnu konkurenciju i osvojila prvo mesto, sa zapanjujućim učinkom od 80,6 odsto. Ovo je posebno važno, obzirom da Institut za istraživanje tržišta J.D. Power and Associates meri zadovoljstvo vlasnika automobila koji su vozili model u trajanju od dve godine u proseku i imaju odgovarajuće praktično iskustvo posedovanja vozila.
„Nova Meriva je bolja nego ikad“, ističe izvršni direktor Opela Karl-Tomas Nojman. „Opel Meriva je postavila standarde u okviru segmenta vozila kojem pripada – ako ne i u okviru automobilske industrije – kada su u pitanju ergonomičnost, priuštiva fleksibilnost i kvalitet. Ona sada nudi još udobnije ukupno iskustvo vožnje zahvaljujući najnovijim tehnologijama – novoj liniji Euro 6 sertifikovanih motora, uključujući poslednju generaciju modela 1.6 CDTI koji je najtiši u svojoj klasi; nove prenosne mehanizme sa finijim i preciznijim prebacivanjem brzina; i novu generaciju Opel IntelliLink info-zabavnog sistema koji integriše fukcije pametnog telefona u vozila. A kako smo se potrudili i da novu Merivu ponudimo po još povoljnijim cenama, ona je sada atraktivnija nego ikad pre kupcima koji žele da kombinuju vrhunsku udobnost, funkcionalnost i vrhunsku vrednost za uložen novac“.

Povezana vest:  Nova Cascada: Opelov sportski, glamurozni kabriolet srednje veličine

Nov, unapređen dizajn sa jasnim detaljima i blistavim hromiranim elementima

Filosofija Opelovog dizajna – spoj vajarskog umeća sa nemačkom preciznošću – savršeno se uklapa u ovaj mali, visoko fleksibilni monokeb model. Nova Meriva ostvaruje prednosti od mnogih poboljšanja koje unapređuju precizan izgled ključnih funkcija dajući joj prefinjeniji izgled. Nova rešetka hladnjakansa sa više postavljenim hromiranim delom, kao i hromirani detalji koji obuhvataju svetla za maglu sada definišu izgled prednjeg dela. Novo-dizajnirani blještavi farovi sa grafičkim motivom orlovog oka uokviruju rešetku hladnjaka. LED tehnologija je sada raspoloživa za dnevna svetla, što vozilu daje jasan haj-tek izgled. Sa bočne strane, nova, elegantna hromirana bočna linija efektno naglašava valovit dizajn koji ističe zadnji prozor i omogućava bolju vidljivost maloj deci koja sede na zadnjim sedištima. Ova funkcija i centralno postavljene ručke vrata predstavljaju neizostavan deo inovativnog sistema FlexDoors, vrata sa zadnjim otvaranjem koja omogućavaju lak ulazak i izlazak. Štedljive LED sijalice sa novim, istaknutim grafičkim motivima visoke klase, daju novi dodir klase dinamičnom i elegantnom karakteru zadnjeg dela vozila.
Nova Meriva poseduje i novo-dizajnirane 17- i 18-inčne točkove vrhunskog izgleda. Sa njima, Meriva ostaje jedini mali monokeb koji u ponudi ima 18-inčne točkove koji autombilu daju jedinstven stav i pojavu na putu, postavaljajući ga za korak ispred konkurentskih modela. U ponudi je dvanaest boja, uključujući i novu veoma otmenu smaragdno zelenu, sa efektom bisera i novu žutu boju sveže limete, uz mogućnost izbora između četiri različita ambijenta enterijera.

Nova pogonska grupa sa Euro 6 sertifikatom sa najsavremenijim efikasnim modelom 1.6 CDTI

Nova Meriva isporučuje se sa novom linijom benzinskih, TNG i dizel pogonskih grupa, koje su već u skladu sa budućim standardom emisije štetnih gasova Euro 6, koji će stupiti na snagu u septembru 2015. godine.
Naglasak je na novoj generaciji dizel motora 1.6 CDTI koja je debitovala u modelu Zafira Tourer. Ona ostavlja ubedljiv utisak zahvaljujući niskoj potrošnji i dobrim ekološkim svojstvima, kao i sa vrhunskom prefinjenošću u radu i izuzetno niskim nivoima buke i vibracija. Ovaj tihi dizel motor je jednostavno najtiši u klasi. Visoko sofisticirana pogonska jedinica, u potpunosti izvedena od aluminijuma sa direktnim komon-rejl ubrizgavanjem zameniće modele 1.3 CDTI i 1.7 CDTI koji su prethodno pogonili Merivu.
Prva verzija modela 1.6 CDTI koja je raspoloživa na novoj Merivi razvija 100kW/136ks uz potrošnju od svega 4,4l / 100km i emisiju ugljendioksida od 116g/km CO2. To predstavlja poboljšanje efikasnosti od 10% u odnosu na prethodni model 1.7 CDTI od 96 kW/130 ks (koji je trošio 4,9 litara i uz emisiju od 129 grama). To je ostvareno zahvaljujući, između ostalog, inženjerskim merenjima koja su omogućila da model 1.6 CDTI ima najniže trenje u klasi motora kojoj pripada, sa 1.500 i 2.500 ob/min. Pored toga, novi model 1.6 CDTI isporučuje i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta (+ 7% u dnosu na prethodnu verziju modela 1.7 CDTI) na 2.000 ob/min.
Sledeće verzije motora biće izbačene na tržište u bliskoj budućnosti, uključujući i dve izvedbe izlazne snage od 81 kW/110 ks. Jedna od njih će se posebno izdvajati, sa potrošnjom goriva od sbvega 3,8 lit/100km i emisijom ugljendioksida od svega 99 grama po kilometru, koja Merivu čini prvim benzinskim, ili dizel monokeb vozilom sa emisijom ispod 100g.
Prenosni mehanizmi kod nove Merive su takođe unapređeni zahvaljujući Opelovom ulaganju u iznosu od 50 miliona evra u optimizaciju 5- i 6-stepnih menjača. Brojne promene delova i mehanizama menjanja brzina, kao i njihove integracije u vozilo omogućile su značajno poboljšanje kada su u pitanju finoća i preciznost menjanja brzina.
Nove manuelne jedinice niskog trenja nude novi nivo udobnosti menjanja brzina u kombinaciji sa svim benzinskim, TNG i dizel motorima. Pored toga, 6-stepeni prenosni mehanizam niskog trenja sada je na raspolaganju i sa verzijama benzinskog motora 1.4 Turbo od 88 kW/120 ks, odnosno 103 kW/140 ks. Ova kombinacija automatskog prenosa i snage benzinskog pogona ispuniče očekivanja kupaca modela Meriva.

Povezana vest:  Mercedes u Srbiji prošle godine prodao oko 1.200 automobila


Nova generacija IntelliLink info-zabavnog sistema

Nova Meriva može da se poihvali novom generacijom IntelliLink info-zabavnog sistema koji omogućava laku integraciju pametnog telefona u vozilo. Velik, 7-inčni monitor u boji, visoke rezolucije, nudi novi interfejs sa IntelliLink grafičkim detaljima koji olakšavaju čitanje sistema, kao i brži i finiji rad. Sistem je sa Bluetooth hendsfri telefonskom povezivošću i audio strimingom i dodatnom povezivošću preko USB priključka.
IntelliLink sistem u novoj Merivi poseduje standardni CD plejer, dok je DAB+ funkcija – Digital Audio Broadcast – u ponudi kao opcija koja podiže standarde kade su u pitanju opseg radio stanica, kvalitet prijema i zvuka. Navigacija je sastavni deo sistema, preko Navi 650 i the Navi 950 IntelliLink funkcija. Ona je ekstremno precizna i brzo računa putanje i vrši zumiranje i odzumiranje, a odredišta se mogu lako uneti pomoću funkcije prepoznavanja glasa, upotrebom veoma brzog unosa ‘one shot entry’ (zahtev za navigacijom i izgovaranje adrese kao jedna fraza), kao što je moguće u modelu Insignia.
Sadržajni kartografski podaci kada su u pitanju mape zapadne Evrope, dok se mape istočne Evrope i ažurirane mape mogu preuzeti preko USB konekcije. Pored običnog glasovnog upravljanja sopstvenom funkcionalnošću, IntelliLink system u novoj Merivi podržava i integriše funkciju upravljanja sopstvenim glasom za pametne telefone – poput Sirija za Apple iOS uređaje (ajfon, ajpod tač, ajped itd.) na primer. To omogućava da vozači ostanu usredsređeni na put, uz čitanje kratkih poruka, kao št su odgovori na na nekoliko vrsta zahteva i pitanja. Svi info-zabavni sistemi u novoj Merivi – CD 400 i CD 600 radio, kao i Navi 650 i Navi 950 navigation – imaju unapređenu akustiku.

Sveobuhvatni koncept fleksibilnosti i ergonomičnosti modela Meriva predstavlja ključ njenog uspeha

Uprkos pojavi novih modela u segmentu, Opel Meriva ostaje bez premca sa svojom prvoklasnom ponudom vrhunske fleksibilnosti i ergonomske udobnosti. Zaista, kupci izričito biraju ovaj model zbog njegovih svojstava i visokog položaja sedenja. Celokupna populacija kupaca modela Meriva, koja obuhvata mlade porodice, mlade majke i penzionere, navodi da fleksibilnost ovog automobila koja omogućava lakoću upotrebe, kao i superiorna udobnost za uložen novac predstavljaju ono na šta prvo obraćaju pažnju.
Meriva je prvi i jedini automobil na svetu čiji je celokupan ergonomski koncept sertifikovan. 2010. godine, nezavisni zdravstveni stručnjaci iz AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), ‘Kampanje za zdrava leđa’, dodelili su Merivi njihovu potvrdu sought-after-quality (traženi kvalitet) obzirom da ovaj model garantuje superiornu ergonomičnost i zaštitu leđa. Sertifikacija je zasnovana na Merivine četiri suštinske i ekskluzivne inovacije: FlexSpace, visoko-fleksibilan koncept sedenja u zadnjem redu sedišta; FlexDoors sistem, koji omogućava široko otvaranje svih vrata, pod uglom od 84° i koji sa zadnjim vratima sa kontra otvaranjem i čvrstim ručicama na B-stubovima, ulazak i izlazak čini znatno udobnijim i lakšim; ergonomična prednja sedišta sa višestrukim mogućnostima podešenja; i jedinstveni, integrisani nosač za bicikle FlexFix , koji je uvek u automobilu i koji se u svakom trenutku može lako izvući, poput fioke. Sva ova svojstva i dalje čine Merivu vodećim modelom kada su u pitanju fleksibilnost i ergonomičnost.

Povezana vest:  Sportska mašina za entuzijaste: Insignia GSi pravi razliku

Dodatne funkcije bezbednosti i udobnosti – mnogo od automobila za uloženi novac

Sveukupna bezbednost putnika u modelu Opel Meriva osigurana je pomoću niza sinhronizovanih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sistema. Kada je u pitanju aktivna bezbednost, tu su napredni halogeni farovi AFL (napredni aktivni farovi), zakrivljena svetla koja se uključuju kada je vozilo u pokretu i automatski se prilagođava brzini kretanja vozila. Kao statičko svetlo, ova funkcija pomaže vozaču prilikom parkiranja.
Nekoliko pomoćnih sistema dodatno unapređuju bezbednost vozila i smanjuju pritisak kojem je izložen vozač. Ovi sistemi obuhvaćeni su opcionim paketom dodatne opreme koji je na raspolaganju za model Meriva. Paket uključuje i farove sa automatskim zatamnjenjem, senzor za kišu, koji automatski uključuje brisače i upravlja njihovim radom u zavisnosti od količine padavina i brzine kretanja vozila, i unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, koji sprečava zaslepljivanje od strane drugih vozila.
Standardni pasivni bezbednosni sistemi obuhvataju tri sistema vazdušnih jastuka (6 vazd. jastuka) napred, nazad i na obe bočne strane i sistem za otpuštanje pedala (PRS), koji čini da se kočnica i kvačilo otupštaju iz svog fiksnog položaja, čime se smanjuje opasnost od povređivanja u nožnom prostoru. Prednji sigurnosni pojasevi poseduju dvostruke predzatezače koji maksimizuju zaštitu putnika obezbeđujući njihov najbezbedniji položaj u slučaju sudara.
Kada su u pitanju dodatne sigurnosne funkcije, Opel Meriva je pametna u istoj meri u kojoj je i velikodušna. S jedne strane, kod nje je oslobođen prostor između prednjih sedišta za potrebe inovativnog – i delimično redizajniranog – sistema odlaganja FlexRail, koji se sastoji od tri nivoa visoko varijabilnih rešenja odlaganja, sa policama i kutijama koje se nalaze nadohvat ruke putnika na prednjim sedištima. S druge strane, električna parking kočnica – koja je jedinstvena u klasi, te koja je na raspolaganju kao standardan deo opreme – takođe nudi izvrsne funkcije udobnosti. Budući da se automatski otpušta kada automobil krene, ona omogućava kretanje na nizbrdici bez stresa. Funkcija podrške pri kretanju uzbrdo sprečava kretanje automobila unazad u trajanju od oko 2 sekunde, bez potrebe za korišćenjem parking kočnice.
Za potrebe dece na zadnjim sedištima, nova Meriva je opremljena ISOFIX kopčama i TOP TETHER konektorima na dva bočna sedišta, koji unapređuju i bezbednost i olakšavaju postavljanje sedišta. TOP TETHER povezuje gornji deo dečjeg sedišta na konektor postavljen na zadnjem delu sedišta.
Poboljšana udobnost je dodatno obezbeđena pomoću pred-ugrađene funkcije podrške pri parkiranju sa senzorima i napred i nazad, ili samo napred. U novoj Merivi je sada na raspolaganju, retrovizorska kamera. Ona prikazuje sve moguće smetnje za parkiranje na 7-inčnom monitoru IntelliLink info-zabavnog sistema i omogućava, na primer, da se primeti dete pored automobila, a koje je suviše malo da bi bilo viđeno kroz zadnji prozor.
Radi boljeg osećaja prostora, veliki panoramski krov pruža se preko prvog i drugog reda sedišta. Za sunčane dane, na raspolaganju je zaštita od sunca sa električnim upravljanjem. A radi poboljšane udobnosti tokom zimskih meseci, Meriva može biti opremljena zagrevanim prednjim sedištima, kao i zagrevanim upravljačem.
Naposletku, sigurnost predstavlja sastavni deo Merivinog iskustva udobnosti, iz kog razloga Opel Opel svom proizvodu vrhunskog kvaliteta pridodaje efikasnu mrežu postprodajne podrške za dug period nakon dana kupovine, sa niskim troškovima održavanja radi minimizovanja troškova posedovanja vozila.