ChevroletCruzeStationWagon_GENEVA2012

Svetska premijera karavana Chevrolet Cruze

Karavan Chevrolet Cruze, najnovija karoserijska verzija Chevrolet-ovog najprodavanijeg modela, danas slavi svoju svetsku premijeru na 82. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi.  On je momentalno prepoznatljiv kao nova varijanta najprodavanijeg Chevrolet Cruze-a, koji je osvojio srca i umove preko milion vozača na globalnom nivou i pomogao je Chevrolet-u da povrati krunu u segmentu putničkih vozila u SAD.

„Karavan Cruze zadovoljava sve potrebe evropskih vozača u smislu distinktivnog dizajna, dinamične vožnje, prostranosti i ekonomičnosti”, kaže predsednica i izvršna direktorka kompanije Chevrolet Europe Suzan Dokerti (Susan Docherty).

Pored prostranog prtljažnog prostora, novi karavan takođe nudi nove snažne i ekonomične motore, kao i najnoviji ugrađeni informativno-zabavni sistem MyLink.

Veća snaga, manja emisija CO2

Od leta 2012. godine, u celoj liniji Cruze biće dostupan izbor od pet kombinacija motora i menjača. Novi benzinski motor od 1,4l, novi dizel motor od 1,7l i dizel motor od 2,0l sa Start-Stop tehnologijom će dopuniti ponudu koja trenutno sadrži benzinske motore od 1,6l i 1,8l.

Turbo benzinski motor od 1,4l u kombinaciji sa šestostepenim menjačem razvija 140 ks pri 6.000 ob/min. Dugo očekivani dizel motor od 1,7l sa manuelnim menjačem ima 130 ks pri 4.000 ob/min, emituje 119 g CO2 po km i može da se pohvali potrošnjom goriva od svega 4,5 litara na 100 km.

Benzinski motor od 1,4l i dizel motori od 1,7l i 2,0l dolaze u kombinaciji sa Start-Stop tehnologijom, koja je deo standardne opreme. Svi motori su u skladu sa standardima Euro 5.

Povezana vest:  Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: Proizvodna ofanziva „Nove dimenzije"

Karavan je sa svojih 4.675 mm nešto duži od hečbek verzije (4.510 mm) i limuzine (4.597 mm). Prtljažni prostor varira od 500 litara do linije zadnjeg prozora do skoro 1.500 litara do krova kada su zadnja sedišta oborena.

„Karavan je vozilo koje se prirodno dopada porodicama, ali i ljudima koji žele da imaju kompaktan auto sa više prtljažnog prostora koji odgovara aktivnom stilu života. Opremljen novim dizel motorima od 1,7l i 2,0l, novi Cruze je takođe odlična ponuda za klijente koji kupuju vozni park.

Prefinjeni dizajn i nove tehnologije

Karavan dopunjuje limuzinu i hečbek verziju, čija ukupna prodaja prevazilazi milion vozila na globalnom nivou od lansiranja ove linije automobila u 2009. godini. Spoljašnji dizajn karakteriše linija krova u obliku jedinstvenog luka koji se sužava i doprinosi koeficijentu vuče od 0,34. Vozilo, na kojem su krovni nosači standardni deo opreme, ima sportski izgled spreman za akciju.

2012. godine se uvode brojne promene u spoljašnji i unutrašnji stil svih modela Cruze. Najvažnije promene u dizajnu uključuju redizajnirani prednji deo, izmenjenu unutrašnjost prednjih farova i svetla za maglu i novi stil točkova. Kupci mogu da biraju između deset boja karoserije.

Unutrašnji dizajn ostaje nepromenjen u odnosu na hečbek verziju Cruze-a, osim dodatnog unapređenja središnje konzole i većeg izbora izgleda sedišta. Prednji deo se “uliva” u vozačeva i suvozačeva vrata, stvarajući osećaj dvostrukog kokpita, koji je postao Chevrolet-ovo obeležje, isto kao i dvodelna maska hladnjaka i zlatna “leptir mašna”.

Povezana vest:  Sledeća generacija Corvette biće predstavljena u januaru 2013. u Detroitu

Novi Cruze je opremljen funkcijom otvaranja vrata bez ključa, što omogućava pristup vozilu sa ključevima bezbedno smeštenim u torbi ili džepu. Osim toga, sistem omogućava pokretanje i zaustavljanje motora pritiskom na dugme, bez korišćenja ključa. Karavan Cruze će biti dostupan i sa zadnjom kamerom i novim setom displeja sa listom funkcija za ekološku vožnju u vozilima opremljenim Start-Stop tehnologijom.

Bezbednost je prioritet, i upravo zbog toga karavan je opremljen tehnologijama Electronic Stability Control (ESC, elektronska kontrola stabilnosti), Traction Control (TC, kontrola vuče), Anti-Lock Braking System (ABS, sistem protiv blokiranja kočnica) sa funkcijom Electronic Brake Distribution (elektronska raspodela sile kočenja) i šest prednjih i zadnjih vazdušnih jastuka. Limuzina Cruze, kao i pet drugih Chevrolet-ovih linija automobila, osvojila je pet zvezdica na testu EuroNCAP (Program ocenjivanja novih vozila).

Informativno-zabavni sistem MyLink omogućava jednostavnu vezu sa pametnim telefonima

Od jula se uvodi potpuno novi informativno-zabavni sistem Chevrolet-a pod nazivom MyLink kod viših nivoa opreme u linijama Cruze i Chevrolet Aveo. Ovaj sistem omogućava korišćenje pametnih telefona u vozilu.

“Klijenti su nam rekli da su podesili svoje pametne telefone baš kako njima odgovara, a idealan informativno-zabavni sistem u automobilu bi trebalo da proširi kapacitete njihovih mobilnih telefona umesto da pokuša da ih duplira. A to je upravo ono što MyLink omogućava”, kaže Suzan Dokerti.

Povezana vest:  J. D. Power nagrade za Mazdu3 i Mazde2

MyLink prebacuje sadržaj sa pametnih telefona na ekran u boji visoke rezolucije osetljiv na dodir, dijagonale sedam inči. Kompatibilni uređaji mogu da se povežu preko USB-a ili Bluetooth-a. Postoji i ulaz za određene lične muzičke uređaje i pametne telefone bez USB i Bluetooth konekcije.

Nakon što povežete pametni telefon sa sistemom, moći ćete da pristupite Vašim ličnim plejlistama, galerijama fotografija, telefonskim imenicima, video zapisima i drugim pohranjenim medijima i podacima, kao što su specijalne aplikacije za navigaciju, putem ekrana informativno-zabavnog sistema.

Informativno-zabavni sistem sa ekranom osetljivim na dodir u boji, veličine sedam inči proizvodi kompanija LG Electronics.

Lekcije sa staze

Iskustvo stečeno na stazama Svetskog šampionata trkačkih automobila (WTCC), gde je Cruze pobedio dve godine zaredom (2010. i 2011.) pametno je iskorišćeno u daljem razvoju Cruze-a.

Doživljaj vožnje i upravljanja je poboljšan zahvaljujući veoma rigidnoj strukturi karoserije sa strateškom upotrebom veoma čvrstog čelika. Veliki razmak između točkova, 1.544 mm napred i 1.588 mm nazad, pomaže u postizanju prvoklasne vuče, dok hidraulične čaure koje se koriste u oslanjanju i izolovani prednji podokvir dodatno povećavaju osećaj prefinjenosti tokom vožnje.

Preliminarni tehnički podaci (status: februar 2012.)