Opel Insignia: skulpturalni dizajn i nemačka preciznost
Opel_Insignia_1Predstavljanjem nove Insignije Opel je ponovno definisao segment srednje velikih automobila. S linijom krova nalik na kupe i snažnim fokusom na dizajn, Opel Insignia postaje perjanica tržišnog segmenta koji upravo doživljava svoj procvat jer ljudi traže lepo dizajniran automobil koji je ekonomičan, ali i zabavan za vožnju.
Na srednje velike automobile otpada trenutno oko 10 posto evropskog tržišta, no to je segment u kom se ponovno očekuje najveći rast – smanjiće se interes kupaca za velike terence, a limuzine i karavani će dospeti u središte zanimanja. Nakon dolaska notchback i hatchback varijanti u prvom kvartalu 2009., u prodajne salone će doći i Sports Tourer sa svojim dinamičnim dizajnom.
Novi dizajn: Insignia predvodi Opel u budućnost
Dizajn Insignije podiže Opel na novi nivo, utemeljujući novopronađenu samouverenost u moćnom, dinamičnom i sofisticiranom izgledu koji je u skladu s izvanrednim voznim performansama ovog automobila.
-Sa Insignijom smo redefinisali svoj rečnik. Filozofija nove Insignije bi bila ‘spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti – istakao je Mark Adams, potpredsednik dizajnerskog odeljenja GM Europe.
-Proizveli smo lepe, izvajane, tečne oblike, naglašene čvrstim linijama koje se ukrštaju. Ovo Insigniju čini snažnom dajući joj sportski karakter, ali tako da ona ostaje veoma elegantna i graciozna.
opel_insignia_2Glavno obeležje Insignijine spoljšnjosti je njena elegantna silueta. Skulpturalni oblik karoserije dodatno je naglašen spuštajućim prednjim i zadnjim svetlima i istaknutom rešetkom hladnjaka. Zajedno sa Insignijom premijerno se predstavlja i novi, sofisticirani logo kod kog je Opelovo ime integrisano u širi obrub koji uokviruje prepoznatljivu munju. Insignija takođe postavlja nove standarde za Opel kada govorimo o kvalitetu unutrašnjosti automobila koja je sada rame uz rame sa najboljima u klasi.
Izvanredna aerodinamičnost i ekskluzivni motori usklađeni sa standardom Euro 5
Insignia je stvorena kako bi bila elegantna i aerodinamična, sa izuzetno niskim koeficijentom trenja od 0,27 CD. Više od 250 delova u Insigniji napravljeno je od recikliranih materijala, a dizajnirana je tako da se njenih 85 odsto može reciklirati na kraju životnog ciklusa.
Insignia će biti izbačena u izuzetno širokom opsegu sa 7 motora. Svi su u skladu sa Euro 5 standardima emisije i isporučuju se sa ručnim ili automatskim 6-stepenim menjačima. 4 benzinska motora obuhvataju opseg od 4-cilindričnog motora sa 115 ks do V6 modela sa 260 ks. Tri nova dizel modela sa direktnim ubrigavanjem poseduju zapreminu 2,0 litra i izlaznu snagu od 110 do 160 ks. Postavka mašina Insignie će biti dodatno proširena EcoFLEX verzijom sa veoma niskom emisijom ugljendioksida, kao dodatak drugim snažnijim varijantama.
Kasnije tokom godine ovoj će se ponudi pridružiti i verzija ecoFLEX s izuzetno niskim nivoom emisije CO2 bez negativnog uticaja na performanse. Svaki od ovih motora je najekološkiji u svojoj klasi, nudeći nisku potrošnju goriva i emisiju CO2.
Svi dizel i benzinski motori imaju četiri ventila po cilindru i dolaze sa šestostupanjskim ručnim sistemom prenosa. Insignia se od početka nudi sa prednjim i pogonom na 4 točka. Prilagodljiva, trenutna raspodela obrtnog momenta kod prilagodljivog 4X4 sistema, ne samo da obezbeđuje optimalnu vuču nego i povećava stabilnost u vožnji kao i performanse dinamičnog rukovanja. Kod Insignie sa pogonom na sva 4 točka, sistem FlexRide sa tehnologijom prilagodljive stabilnosti pomaže da se automobil prilagodi preovlađujućim uslovima vožnje i omogućava vozaču da izabere podešenja koja odgovarajuu njegovom raspoloženju. FlexRide je dostupan i u verzili sa prednjim pogonom. FlexRide može se naručiti s 2.0 Turbo i 2.8 V6 Turbo benzinskim motorima, a kasnije i sa snažnijim dizel modelima.
opel_insignia_unutrasnjostInsignia ističe Opelovu svestranost i inovativnost
Celi niz novih i poboljšanih osobina kod Insignije ukazuju na Opelovu predanost tome da ponudi svojim kupcima tehničke inovacije po razumnoj ceni. Insignia koristi novu generaciju sistema sa FlexRide mehatroničnom šasijom sa tehnologijom prilagodljive stabilnosti pomaže da se automobil prilagodi preovlađujućim uslovima vožnje i omogućava vozaču da izabere podešenja koja odgovarajuu njegovom raspoloženju.
Zajedno s opcijom podešavanja čitavog voznog iskustva željama vozača, koncept FlexRide nove Insignije nudi više udobnosti za sve te sigurno i predvidljivo ponašanje u svim uslovima vožnje. FlexRide, koji dolazi standardno u paketu opreme Sport, omogucuje vozačima da sasvim prilagode postavke, i to samo jednim pritiskom na dugme. FlexRide omogućuje vozaču da osim postavke Standard za ugodnu vožnju koja se prilagođava svim stilovima odabere dinamičnu i sportsku vožnju (postavka Sport) ili opuštenije i mekše postavke (način Tour). Ovo pruža optimalnu stabilnost u svim uslovima vožnje.
Osim toga, od samog predstavljanja dva snažna benzinska motora s turbopunjačima ispod Insignijinog poklopca dolaziće s Opelovim sistemom pogona na četiri točka najnovije generacije nazvan Prilagodljivih 4X4 koji unaprjeđuje upravljanje i stabilnost u svim voznim uslovima. Nudeći optimalno prijanjanje za podlogu, Prilagodljivih 4X4 stvoreno je kako bi Insigniju učinili još dinamičnijom. Oni kombinuju najbolje osobine uobičajenih mehaničkih i hidrauličkih sistema pogona na četiri točka. Hidrauličke pločice kvačila kontroliraju se elektronički kako bi raspodjeljivale okretni moment od nula do sto posto između prednje i stražnje osovine. Do 2.700 Nm okretnog momenta može se prebaciti na stražnju osovinu. Pored toga, dostupan je i diferencijal s elektroničkim ograničenjem (eLSD).
Opel sa Insignijom nudi još jednu inovaciju: Opel Eye (Opelovo oko), kameru koja pomaže vozačima na dva načina. Prepoznavanje saobraćajnih znakova očitava ograničenja brzine i znake koji upozoravaju na zabranjen prolaz i prikazuje ih na instrument tabli. Upozorenje za napuštanje saobraćajne trake upozorava vozače kada nenamerno napuste traku. Zajedno, ta dva integrisana sistema povećavaju bezbednost u vožnji, smanjuju napetost a mogu da spreče i plaćenje skupih kazni za prekoračenje brzine.
Opel kroz Insigniju predstavlja najnoviju generaciju prilagodljivih prednjih svetala (AFL+), sa snažnim bi-ksenonskim lampama. Koristeći sofisticirane algoritme, osmišljene u Rüselsheimu, svetlosni snop farova se automatski prilagođava vrsti puta i preovlađujućim uslovima vidljivosti. Insignia nudi devet podešenja svetlosnog snopa – gradska vožnja, put sa ograničenjima saobraćaja, selo, autoput, loše vreme, statičko skretanje, dinamička krivina, visok snop i svetlo dnevne vožnje – povećavajući vidljivost i čineći vožnju bezbednijom. Još jedan novi element u Insigniji su prednja svetla za dnevnu vožnju, sa LED diodama, koja troše znatno manje energije, a samim tim i goriva u odnosu na normalne farove. Izvedba farova u vidu krila, na prednjem i zadnjem delu Insigniji daju prepoznatljiv izgled i danju i noću.
Inženjeri GM Europe u Rüsselsheimu upotrebili su najsavremeniju tehnologiju kako bi razvili nova prednja sedišta za novu Opel Insigniju, što poboljšava bezbednost kao i udobnost i položaj vozača – što se često zanemaruje iako je veoma bitno za zdravlje vozača. I sitni i oni krupni vozači primetiće da su nova sedišta u Insigniji bezbedna i udobna zahvaljujući proširenom opsegu podešenja. Visina sedišta se može podešavati za 65mm. Nadalje, sa debljinom od 175mm zadnji deo sedišta je dva centimetra deblji nego kod prethodnih Opel vozila, što daje osećaj mekoće.
Holistički pristup od proizvodnje do servisiranja
Insignia se proizvodi u fabrici u Rüsselsheimu koja je otvorena 2002., a dizajnirana je pod geslom izvrsnosti u izradi i kvalitetu. Ovaj novi automobil iz srednjeg segmenta proizvodi se u najsavremenijim GM-ovim pogonima, korišcenjem vrhunskih materijala i najsavremenijih proizvodnih procesa. Stvoren je i kako bi što duže zadržao svoju vrednost a u slučaju nezgode troškovi popravki bili što niži.

Povezana vest:  Opel Astra GTC sada sa snažnim turbo motorom od 200ks