2012 01 25 Malibu

Bela i srebrna – najpopularnije boje automobila u 2012.
 
Ako ove godine kupite nov automobil, velika je verovatnoća da on bude bele ili srebrne boje, pokazalo je istraživanje američkog isporučioca boja za automobile „PPG indastriz“.
Godišnje istraživanje te kompanije iz Pitsburga, koja isporučuje boje velikim proizvođačima vozila kao što su „Dženeral motors“, „Ford motor“ i BMW, pokazalo je da je 22 odsto modela automobila i kamiona, namenjenih za sezonu 2012, ofarbano u belo, što znači da je ta boja sada najpopularnija u svetu.
Odmah za njom je srebrna, sa 20 odsto, a zatim crna, sa 19 odsto udela. U prvih pet su još siva i crvena, prenela je agencija AP.
Bela je najpopularnija boja drugu godinu zaredom, pošto je u 2011. pretekla srebrnu.
Redosled na listi je unekoliko iskrivljen zbog velikog broja pik-ap kamiona na tržištu koji su u prvih osam meseci ove godine ućestvovali sa 55 odsto u proizvodnji vozila u Severnoj Americi. Jedan od četiri proizvedena pikapa bio je bele boje jer ga vlasnici firmi ćesto koriste kao radno vozilo i na njemu štampaju logo.
Radi poređenja, 19 odsto automobila srednje veličine, proizvedenih u Severnoj Americi, bilo je bele boje.
Bela, koja je takođe bila popularna 80-ih godina prošlog veka, ponovo je došla u modu kao visokotehnološka boja delimično zahvaljujući blistavo belim elektronskim uređajima.
Srebrna je od početka ovog veka takođe dobila na popularnosti kao visokotehnološka boja.
-Srebrna izgleda divno na bilo kom dizajnu – ukazala je menadžer za boje u kompaniji PPG Džejn Harington.
Popularnost boja vozila se geografski gledano veoma razlikuje. Crvenih automobila ima više u Severnoj Americi, dok crna i siva nadmašuju srebrnu u Evropi. Vozaći u Aziji više vole mrku i zlatnu, ali ne i zelenu. Svega oko sedam odsto vozila u svim regionima je plave boje.
Haringtonova prognozira da će u sledeće dve godine biti više braon i narandžastih automobila, pre svega u sektoru luksuznih vozila. Ljudi širom sveta povezuju sa luksuzom braon boju, koja podseća na kožu ili bogatu šolju kafe. Zemljane boje takođe se dopadaju vozaćima koji brinu o ćovekovoj okolini.
PPG ove sedmice predstavlja proizvođaćima automobila 64 boje za sezone 2015. i 2016. Među njima su „al fresko“- srebrno metalik boja sa zelenkastom nijansom, „glacier“- ledeno siva sa ljubičasto-plavom nijansom i „eliksir“- metalik mešavina srebrne i purpurno-crvene.
Povezana vest:  Novi Opel Combo: Široka ponuda moćnih verzija