audi-a3Audi „dodaje gas“ kako bi pretekao BMW

Nemački proizvodač automobila Audi, koji je u sastavu Folksvagena, namerava velikim ulaganjima da dostigne prodaju od dva miliona automobila godišnje, čime bi pretekao svog poslovnog konkurenta – BMW.
Planira se da oko 22 milijarde evra, u periodu od 2014. do 2018. godine, bude investirano u otvaranje novih proizvodnih pogona, a samim tim i nova radna mesta, pre svega u nemačkim proizvodnim centrima Audija u Ingolštatu i Nekersulmu.
Audi je objavio da će narednih godina uložiti veliki kapital, kako bi razvio nove modele i povećao broj prodatih automobila u svetu, prenosi Dojče vele.
Cilj je da se sa sadašnjih 1,5 miliona prodatih vozila pređe brojka od dva miliona, što znači da je cilj je da se nadmaši konkurencija- minhenski BMW.
Prema rečima predstavnika firme, to će biti najopsežniji investicioni ciklus u istoriji ovog proizvođača automobila srednje i visoke klase.
Donedavno je cilj bila prodaja milion i po automobila godišnje i taj cilj ostvaren je 16. decembra, kada je na posebnoj svečanosti u Ingolštatu taj 1.500.000 auto urucen jednom kupcu.
Tom prilikom je šef Audija, Rupert Štadler izjavio da je cilj bio da se ostvari prodaja od milion i po automobila godišnje do 2015. i da je on bez problema ostvaren već u 2013. godini.
Kako bi novi cilj bio ostvaren, Audi planira da poveća broj modela sa sadašnjih 49 na 60, a jedna od prvih mera biće otvaranje novog proizvodnog pogona u sedištu firme u Ingolštatu, gde bi od 2016. trebalo da se proizvodi novi model – Q1.
Od planirane 22 milijarde evra investicija, oko 16 milijardi predvideno je za izgradnju novih pogona, a ostatak u razvoj novih modela i novih tehnologija.
Ipak nove investicije nose i odredene rizike, posebno kada je u pitanju ukupan promet.
Kada se pogledaju brojke Audija u trećem kvartalu ove godine, vidi se da je broj prodatih automobila od juna do septembra porastao, ali je istovremeno i dobit smanjena sa 1,3 na 1,1, milijardu evra.
To je rezultat politike marži, koja je prosecno smanjena za jedan odsto na sadašnjih 9,4 posto.
I konkurencija je objavila planove za narednih nekoliko godina pa je tako auto-koncern Folksvagen najavio kako su do 2018. godine planirane investicije u visini od preko 84 milijarde evra.
Od toga ce 63,5 milijardi biti uloženo u otvaranje novih proizvodnih pogona odnosno u modernizaciju postojećih.
Od ukupnih sredstava, VW namerava oko 60 odsto da uloži u proizvodnju na teritoriji Nemačke.

Povezana vest:  Delta Auto sajam automobila i motocikala