ADAM ROCKS  1ADAM ROCKS stupa na scenu

Kul i čvrst, zaobljen i fanki: ADAM ROCKS kombinuje zadovoljstvo vožnje pod otvorenim nebom sa zabavom mini-krosovera koji obožava avanturu. ADAM ROCKS, koji će debitovati na Sajmu automobila u Ženevi sledećeg meseca (06-16. mart), predstavlja novi dodatak ADAM porodici. Nakon ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM modela, ova verzija će dodatno unaprediti ADAM-ove skoro neograničene mogućnosti podešavanja, te će učvrstiti njegovu poziciju šampiona individualizacije među automobilima. Predstavljen kao konceptni automobil u Ženevi pre samo 12 meseci, ADAM ROCK je izazvao tako entuzijastične reakcije da je novi rukovodeći tim kompanije brzo doneo odluku da ga realizuje i da najavi njegovu proizvodnju na ovogodišnjem sajmu. ADAM ROCK će stići na tržište već ovog leta.
Najnoviji model u Opelovoj urbanoj porodici je 3,74 metra kratak automobil sa ogromnim životnim žarom – u gradu i van njega. Sa električnim Swing Top platnenim krovom koji se sklapa kao delom standardne opreme, prepoznatljivom karoserijom i 15mm podignutim podom, ADAM ROCKS otvara novi tržišni segment; ovo je prvi urbani mini-krosover sa troja vrata dužine ispod 4 metra. Kako bi dodatno individualizovali njegovu unutrašnjosti, Opelovi dizajneri su razvili nove dizajnerske elemente, ukrase i sedišta koji su jedinstveni za ADAM ROCKS. Pored mnoštva inovacija koje podižu stepen bezbednosti i komfora u ADAM modelu – kao njegov hends-fri sistem za pomoć pri parkiranju (Park Assist) koji automatski parkira automobil – ROCKS takođe donosi i Opelov multimedijalni IntelliLink sistem nove generacije. Ovaj sistem omogućava neprimetnu integraciju pametnih sistema sa Android i Apple iOS sistemima u automobil, te ga čini najbolje povezanim malim automobilom po veoma pristupačnoj ceni.
ROCKS ne donosi samo novi izgled i snagu u porodicu ADAM modela, već i pogonske tehnologije nove generacije. U njemu će se nalaziti Opelov novi trocilindrični 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem. Ovaj džepni pogonski sistem postavlja nove standarde kada je u pitanju prefinjenost trocilindričnih motora i generiše do 115 ks, uz impresivan obrtni momenat sa malim brojem obrtaja od 166 Nm. Ovaj motor nudi nisku potrošnju goriva od samo 4,3 l/100 km (po NEDC testu). 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem je ukombinovan sa novim, visoko efikasnim kompaktnim šestostepenim ručnim sistemom prenosa koji omogućava izvanredno nesmetano i brzo menjanje brzina.
„ROCKS vodi ADAM-a na novu teritoriju“, kaže dr Karl-Thomas Neumann, izvršni direktor kompanije Opel/Vauxhall. „Ovaj model na jedinstven način kombinuje čvrstinu krosovera sa opuštenošću vožnje na otvorenom. Kao svi Opel ADAM modeli, i ROCKS je pravi šampion individualizacije; skoro svaki ROCKS će biti jedinstven. I u ROCKS verziji, ADAM ostaje najbolje povezan mali automobil sa velikim brojem inovacija. Takođe predstavlja motor nove generacije i sistem prenosa nove generacije sa vrhunskim tehnološkim rešenjima. Ne manje od toga! Ponosni smo što su naši timovi za samo dvanaest meseci uspeli da ADAM ROCKS pretvore u jedan od najiščekivanijih modela na Sajmu automobila u Ženevi 2014. godine.“

Povezana vest:  Volkswagen objavio prve fotografije osveženog Tiguana

Dizajniran da pruži robustnu individualnost

Inspirisan podvizima agilnih „Parkour“ sportista koji koriste čitav grad kao njhovo igralište, karoserija novog ADAM ROCKS modela otvara novi segment – prostor u segmentu malih kola za urbana mini-krosover vozila sa troja vrata. Najkompaktniji model napravljen do sada sa kojim možemo da ga uporedimo je oko 40 cm duži. Robustnog izgleda, sa višim stavom i snažnim proporcijama, sa Swing Top krovom za brzu vožnju na otvorenom, privući će one koji traže ličnu slobodu „van poznatih i utabanih staza,“ dalje i od urbanih sredina.
Ono što je ključno za svrsishodan stav ADAM ROCKS-a je 15 mm podignut pod, što ovom vozilu daje veći klirens i širi, moćniji izgled. Delovi šasije su modifikovani ili ponovo podešeni – uključujući i dampere, amortizere, geometriju zadnje vuče i direktno upravljanje sa brzom reakcijom. Viši i širi izgled je ukombinovan sa 17-inčnim ili 18-inčnim alu-felnama. One se mogu dodatno personalizovati novim alu-felnama u „Wild“ dizajnu i različitim bojama koje su jedinstvene za ROCKS model.
Zaštitni antracitni sloj prekriva ADAM ROCKS, dajući mu grub, mišićav izgled. Prednja trapezoidna rešetka sa hromiranom centralnom šipkom sa logom utisnuta je u taj zaštitni sloj, dok kontrastni satenski hromirani detalji u obliku bumeranga uokviruju svetla za maglu i pokazivače pravca spreda, te svetla za maglu na zadnjem delu. Integrisani zadnji krovni spojler i dnevna LED svetla su takođe deo standardne opreme. Srebrne klizne ploče spolja i otraga, te hromirani auspuh upotpunjuju dizajn spoljašnjosti.
Jednako podesiv kao i njegovi ADAM vršnjaci, novi ROCKS model se pridružuje nizu šampiona individualizacije. Kada je u pitanju podešavanje spoljnjeg izgleda, ROCKS ima isti dizajn „lebdećeg krova“ kao i ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM modeli, nudeći mogućnost kombinovanja različitih boja karoserije i krova. Nove boje karoserije, poput živahne žute „Goldbusters“, će biti predstavljene sa ADAM ROCKS modelom. Paleta boja će tada sadržati 18 boja za karoseriju i 6 specijalnih boja krova za dvobojne kombinacije.

Povezana vest:  Golf proglašen za Evropski auto godine na sajmu u Ženevi

Zabava na otvorenom u gradu i van njega

ROCKS kombinuje njegovu robustnu individualnost sa zabavom na otvorenom. Standardan platneni krov Swing Top pruža nesmetan pogled ka nebu iznad vas. Električni krov se sklapa preko dugmeta koje se nalazi kod vozača, skroz unazad sve do C-stubova za samo 5 sekundi. Otvarajući se ka nebu, ovaj stilizovan sistem nema negativan uticaj na krutost karoserije niti na funkcionalnost auta: prtljažnik zadržava kompletan raspon otvaranja kao kod hečbeka a zapremina prtljažnika ostaje nepromenjena.
Kompletan modul krova je akustički podešen da obezbedi dobru izolaciju buke unutar kabine, a robustna troslojna tkanina ima srednji sloj od neoprena kao zaštitu od lošeg vremena i za izdržljivost. Swing Top krov je ponuđen u tri boje eksterijera – crna, tamno braon (Sweet Coffee) ili bledo braon (Light Oak) – i one se kombinuju sa različitim bojama krova modela ROCKS.

Jedinstvena kabina sa neprikosnovenom konekcijom u automobilu

Kabina modela ROCKS odaje sopstveni upečatljiv karakter. Dizajnirana su dva nova ekskluzivna rešenja za enterijer ROCKS. Oni uključuju boje glavnog klastera instrumenata, sedišta i tapacirunga na vratima i druge elemente seta opreme – svi su jedinstveni za Opelov gradski mini trendseter. Jedan detalj je direktno uzet od ADAM ROCKS konceptnog automobila koji je otkriven prošle godine: dolazi sa elegantnom sportskom tkaninom u boji kikirikija te Morrocana kožom na sedištima i tapacirungu vrata, kožnim volanom, menjačem i ručnom kočnicom u istoj boji, kao i sa prijatnim „Surf“ detaljima. Drugi enterijer donosi sofisticiran Coffee Bean dizajn – tamno braon sedišta u crnoj kabini naglašena svetlo plavim šavom. Pored svega ovoga, skoro sve opcije za podešavanje enterijera koje su ponuđene u sklopu ADAM linije, dostupni su i za ROCKS model.
ADAM ROCKS donosi Opelov sofisticirani IntelliLink sistem koji nudi vrhunsku konekciju i aplikacije. Ovaj multimedijalni sistem je u potpunosti kompatibilan sa najnovijim pametnim telefonima koji koriste Android i Apple iOS sisteme. IntelliLink nudi USB i Bluetooth konekciju, audio streaming opciju, 7-inčni kolor ekran visoke definicije osetljiv na dodir i sedam zvučnika. Opelov IntelliLink sistem u ADAM-u obezbeđuje navigaciju preko BringGo aplikacije, kao i Stitcher i TuneIn aplikacije. Integracija uređaja koji koriste Apple iOS u sistem omogućuje SIRI EYES FREE sistem glasovne kontrole. To vozačima omogućava, na primer, da im se naglas pročita SMS koji su primili ili da diktiraju SMS poruku dok im pogled ostaje na putu a ruke na volanu. IntelliLinkje nagrađivana, bezbedna tehnologija koja se lako koristi, a koja je u isto vreme izvanredno pristupačna i čini model ROCKS najbolje povezanim malim automobilom na tržištu, baš kao i ostale modele iz ADAM porodice.

Povezana vest:  Prvi model Fiat-a u partnerstvu sa Chrysler grupom Fiat Freemont premijerno u Ženevi

Vrhunski novi 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem pruža do 115 ks snage

ADAM ROCKS predstavlja Opelov novi 1.0-litarski ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem koji postavlja nove standarde kada je u pitanju trocilindarska prefinjenost. Stepen buke i vibracije je najniži kada su u pitanju trocilindarski motori – i u mnogočemu je bolji od stepena buke i vibracije kod četvorocilindričnih jedinica. Ovaj motor nove generacije takođe impresionira superiornim obrtnim momentom pri malom broju obrtaja: 166 Nm se generiše iz samo 1.800 obrtaja. Glavni faktori efikasnosti kod ovog kompaktnog aluminijumskog motora sa single-scroll turbo punjačem uključuju opciju direktnog ubrizgavanja goriva, sistem varijabilnog pomeranja ventila, pumpu za vodu sa promenljivim brojem obrtaja i integrisanu izduvnu granu. Ekonomična Start/Stop tehnologija je integralni deo ovog sistema i ponuđena je kao standard. Novi 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem dolazi u dve konfiguracije, sa 66 kW/90 ks i 85 kW/115 ks. Potrošnja goriva iznosi samo 4,3 l/100 km – što je sjajan rezultat za benzinac (po NEDC testu). Ovaj motor je dodatak liniji benzinskih pogonskih sistema, uključujući i ADAM-ova tri aktuelna četvorocilindarska motora sa prirodnom aspiracijom (1,2l sa 51 kW/70 ks i 115 Nm, te dve 1.4-litarske jedinice sa 64 kW/87 ks i 74 kW/100 ks, obe verzije sa 130 Nm obrtnog momenta).
Neće samo motor nove generacije debitovati u ADAM ROCKS modelu, već i sistem prenosa nove generacije. Obe verzije 1.0 ECOTEC Turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem uparene su sa sasvim novim šestostepenim menjačem kompaktnog dizajna. Tokom njegovog razvoja, fokus je stavljen na efikasnost (zahvaljujući smanjenom trenju) i menjanje brzina koje postavlja nove standarde: menjanje brzina je udobno, brzo, precizno i neprimetno.
Nakon njegove premijere u Ženevi, ADAM ROCKS će se naći u prodaji početkom leta, kada će i njegove cene biti objavljene. Proizvodnja će početi u avgustu 2014. godine u Ajzenahu, u Nemačkoj.