sebastian_loebRELI

U ZEMLJI FADA, GDE JE POSLEDNJA DVA PUTA POBEDIO SUPER SEB, POČINJE ŠESTI RELI U SEZONI

Gal želi treću krunu

 

Svetski reli karavan preselio se na krajnji zapad evropskog kontinenta, u Portugal, državu sa dugom tradicijom u ovom takmičenju.

Prvi reli u zemlji fada održan je 1979. i tokom naredne tri decenije postao je jedan od najtežih i najozloglašenijih ispita u šampionatu, zbog izuzetno zahtevnih uslova puta (često mešavina zemlje i asfalta), ali i prilično nedisciplinovane publike.

Tako je bilo sve do 2001. kada je u kalendar umesto Portugala ušla Nemačka. Ipak, 2007. se vratio u kalendar, dok je 2009. bio jedan od najboljih relija u sezoni.

Citroen vlada na Iberijskom poluostrvu. Poslednja dva puta je trijumfovao Sebastijan Loeb, pa bi sigurno želeo da i po treći put u nizu bude najbolji u zemlji koja je najpoznatija po fadu, Euzebiju i Kristijanu Ronaldu.

– Posle Novog Zelanda prednost nam je smanjena za četiri boda. To i nije strašno kada imate jedno takmičenje manje do kraja sezone i kada je u šampionatu šest vozača sposobnih da pobede na svakom reliju. Ipak nije vreme za opuštanje – ocenio je Francuz.

Povezana vest:  FORMULA 1, Veber: Da mi je povreda stvarala probleme, rekao bih to!

Veliku pomoć na portugalskom megdane imaće od klupskog kolege Danija Sorda, posebno zbog titule u konkurenciji ekipa. Španac je u Portugalu skoro kao kod kuće.

– Pored Španije i Meksika, ovo je još jedna posebno takmičenje za mene. Navijači su bučniji nego bilo gde drugde, kao da branimo boje Iberijskog poluostrva. Znam da ekipa računa na mene da osvojim maksimalni broj bodova zbog ekipne titule – zna Sordo šta se očekuje od njega.

Dvojac iz ekipe BP Ford Abu Dabi tim, Jari-Mati Latvala i Miko Hirvonen (obojici treće učešće u Portugalu), dočekuju takmičenje u različitom raspoloženju.

Jari-Mati Latvala osokoljen je pobedom na Novom Zelandu pa će svakako želeti da nastavi sa dobrim rezultatima i u Portugalu. Doduše Finac je prošle godine ovde imao spektakularan udes kada se sjurio 150 metara niz padinu brda i moguće je da će mu i to biti na pameti.

– Pošto sam ove sezone drugi vozač u ekipi razvio sam drugačiji stav o vožnji. Upravo mi je ta uloga pomogla da bolje razumem ovaj sport. Nije samo stvar u brzini, nego i u konstantnosti i završavanju relija da bi ste osvojili titulu – objasnio je Finac osvrnuvši se na udes iz 2009. – Ta etapa se vozi i ove godine Ostavio sam udes iza sebe i tu etapu gledam isto kao i celokupan reli.

Povezana vest:  Borković odličan i u Belgiji

Za razliku od njega, Miko Hirvonen, posle pobede na otvaranju sezone u Švedskoj nema baš sjajne rezultate. Finac će morati nešto da menja ako misli da se bori za titulu.

– Novi Zeland je za mene bio razočarenje. Sada i ne razmišljam o tituli, već samo želim da u Portugalu vozim brzo kao što znam. Previše sam forsirao na Novom Zelandu, dok ću ovde morati da budem manje agresivan – prepoznao je greške Hirvonen.

Momak koga ne treba zaboraviti je i Sebastijan Ožije iz Citroenovog juniorskog tima, koji je sve iznenadio drugim mestom na Novom Zelandu. Francuz može da pomrsi račune favoritima, ali bi mali problem moglo da predstavlja njegovo neiskustvo u odnosu na njih. Međutim, u dosadašnjem delu sezone pokazao je da ga to previše ne sputava.

Povezana vest:  FIA ETCC 2010, Vojislav Lekić šampion u klasi SP

U svakom slučaju mirno neće biti u Portugalu. Da li će ostatak karavana uspeti da još jednom „ukoči” Loeba, kao na Novom Zelandu, znaće se u nedelju.

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Citroen Total tim)     108

2. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            72

3. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   64

4. Sebastijan Ožije (Francuska, Citroen junior tim)    63

5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          53

6. Dani Sordo (Španija, Citroen Total tim)     34

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  30

8. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  24

9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          22

10. Kimi Raikonen (Finska, Citroen junior tim)         14

 

ŠAMPIONAT TIMOVA

1. Citroen Total tim     156

2. BP Ford Abu Dabi tim       151

3. Citroen junior tim    75

4. Stobart M-Sport Ford tim   74

5. Mančiz Ford tim     32