sebastian_ozije_citroen_reliRELI

SEBASTIJAN OŽIJE PREDSTAVIO SE U PORTUGALU KAO NASLEDNIK IMENJAKA LOEBA

Francuska revolucija

 

Kralj je mrtav-živeo Kralj! Ovo je tradicionalni poklič uzvikivan u Francuskoj prilikom krunisanja novog monarha, a čini se da je u Svetskom reli šampionatu na delu manja francuska revolucija.

Zbog čega? Proteklog vikenda u Portugalu standardni redosled je istumban, jer je tradicionalni vlastodržac Sebastijan Loeb morao da abdicira pred mladim pretendentom na presto, Sebastijanom Ožijeom. Barem za sada.

Mada je Ožije (26) osvojio Portugal, ovo je zapravo drugi reli u nizu da se Loeb nalazi iza mlađeg sunarodnika, jer je na Novom Zelandu šestostruki šampion bio treći, a Ožije drugi iako je zaslužio i trijumf.

Sitroen je u potpunosti vladao na Iberijskom poluostrvu, dok su Fordu ostale samo mrvice sa stola. Ožije je uspeo da slavi u 19. startu u Svetskom reli šampionatu. Momak troši tek drugu sezonu među najboljim majstorima vožnje uz manuelni menjač, ali je već uspeo da stavi do znanja koliko je ozbiljan protivnik.

Povezana vest:  Borković odličan i u Belgiji

– Teško je čak i dva dana posle pobede objasniti kako se osećam. Pre par nedelja sam bio razočaran jer nisam pobedio na Novom Zelandu, iako je to bio dobar vikend. Ali je ovaj bio savršen. Slaviti na reliju protiv Loeba je sjajan osećaj. On je najbolji vozač relija u istoriji. Čovek je merilo za sve nas – uživa u trijumfu Ožije ne skrivajući divljenje prema sunarodniku.

Ipak, Francuzu nije bilo lako poslednjeg dana takmičenja, pred start super specijala. To i sam priznaje.

– Čekanje pred početak poslednje etape je dugo trajalo. Svi su već počeli da mi čestitaju na pobedi, a meni je u glavi samo bio Novi Zeland. Ne volim da slavim pre vremena – opisuje nervozu pred sam kraj Ožije.

Naravno, niko ne tvrdi da je era Super Seba završena, ali i sam Francuz prvi priznaje da mu se karijera bliži kraju dok upravo Ožijeova tek počinje. Ne treba se zavaravati, Sebastijan Loeb je i dalje vozač koga treba pobediti i tako će ostati još neko vreme.

Povezana vest:  FORMULA 1, Australija ostaje bez trke?

Međutim, veteran je odmah posle završetka takmičenja u zemlji fada priznao da je dobio još jednog rivala i na taj način možda dao i najbolji kompliment kojem se može nadati jedan reli vozač.

– Celog vikenda sam pokušavao da ga stignem, ali on je toliko bio brz. Ožije mi je pokazao da je brži neko bilo ko drugi u Šampionatu. Nisam mogao ništa da učinim – priznao je Super Seb.

Čovek koji je postavio mnogo rekorda u reliju, čini se, dobio je naslednika. U Svetskom šampionatu sledi letnja pauza, a onda će od 9. do 11. jula u Bugarskoj Sebastijan Ožije imati priliku da opravda komplimente velikog Loeba.

Povezana vest:  Stoneru pol pozicija u Australiji

 

Momak stvara istoriju

Sebastijan Ožije,, rođen je 17. decembra 1983. po nacionalnosti je Francuz. Iako je samo dve godine u najjačoj konkurenciji, ne može se reći da mu nedostaje iskustva.

Ožijeova karijera počela je trijumfom u 2007. u Pežo 206 kupu, pa je zahvaljujući tome naredne godine debitovao u Svetskom reli šampionatu na takmičenju Meksiku, osvojivši iste godine i šampionsku titulu u konkurenciji juniora. Te godine je ušao u istoriji kao prvi vozač juniorskog šampionata koji je uspeo da osvoji bodove među starijima, zahvaljujući diskvalifikaciji Rikarda Trevinja.

Zahvaljujući osvojenoj tituli nagrađen je pred sezonu 2009. mestom u Sitroenovom juniorskom timu u WRC šampionatu, filijali Sitroenovog Total tima. Najbolji plasman u prvoj sezoni među elitom bilo mu je drugo mesto u Grčkoj na Akropolis reliju, što je bio i prvi podijum u istoriji za Sitroen koji nije fabrički.