sebastian_ozije_citroen_reliRELI
Sebastijana Ožijea pobedio na svom prvom takmičenju u Japanu
Kada se prvi put pojavite na reliju u Japanu, jednom od najpopularnijih u šampionatu, i povrh svega trijumfujete na premijeri svakako vas mogu nazvati budućim šampionom. Upravo to se može reći za Sebastijana Ožijea, koji je osvojio Japan ne predajući se ni jednog trenutka, iako je Peter Solberg dva dana proveo na vodećoj poziciji.
Presudna je bila 20. etapa Naekava posle koje je Ožije istisnuo Solberga sa prvog mesta i mada se dvoboj nastavio do poslednjih metara ispita na Dalekom istoku, Francuz je uspeo da dođe do druge pobede u ovoj sezoni.
– Fantastičan reli, zaista sam srećan. Došao sam u Japan prvi put znajući da će biti težak reli, jer ne volim etape kakve su ovde. Na sreću ubrzo sam uspeo da pronađem dobar ritam – radovao se Ožije.
Peter Solberg nije bio razočaran uprkos tome što mu je pobeda izmakla poslednjeg dana takmičenja.
– Nisam mislio da će ići ovako dobro zbog prehlade, jer sam bio loš na početku. Šteta je što smo imali malo problema sa automobilom – zadovoljan je Solberg.
Još jednom je do podijuma uspeo da dođe Jari-Mati Latvala. Finac je osvojio treće mesto, uprkos problemima koje je imao drugog dana takmičenja i na kraju imao zaostatak od 26 sekundi.Dobar rezultat je ostvario i Dani Sordo četvrtim mestom koji je na ovom reliju vozio za Sitroenov juniorski tim.
Dobro je prognozirao Sebastijan Loeb pre Japana da ne može da pobedi. Šestostruki šampion bio je daleko i od podijuma tokom tri dana, završivši na petom mestu. Međutim, suituacija je posle ovog relija malo zakomplikovana, jer drugoplasirani Ožije ima 43 boda manje od Loeba, a do kraja se voze još tri relija.
Dobre reultate koje je Miko Hirvonen poželeo da ima do kraja sezone, nisu počeli od Japana u kojem je pobedio poslednja dva puta. Finac je zauzeo šesto mesto pre svega zbog problema koje je imao sa menjačem. Štete ipak nema jer se Hirvonen od titule oprostio još pre puta u Japan.
Brat Petera Solberga, Hening završio je na sedmom mestu, dok je Federiko Viljagra ostao na mestu broj osam. Poslednja dva mesta koja donose bodove, deveto i 10. osvojili su Jari Ketoma i Martin Prokop.
Tragičar u Japanu je Kimi Raikonen. Finac je pre poslednjeg dana bio osmi, ali je već na prvoj etapi juče, Bisan izleteo sa puta. Mada je auto bio neoštećen, u blizini nije bilo gledalaca koji bi ga izgurali na put, pa je Raikonen bio prinuđen da odustane.
Rezultati Japan: 1. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen C4) 3:10:26,4 časa, 2. Peter Solberg (Norveška, Sitroen C4) + 15,7, 3. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Fokus) + 26,0, 4. Dani Sordo (Španija, Sitroen C4) + 35,2, 5. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen C4) + 53,3, 6. Miko Hirvonen (Finska, Ford Fokus) + 1:13,5, 7. Hening Solberg (Norveška, Ford Fokus) + 3:03,1, 8. Federiko Viljagra (Argentina, Ford Fokus) + 10:17,9, 9. Jari Ketoma (Finska, Ford Fiesta) + 14:47,1, 10. Martin Prokop (Češka, Ford Fiesta) + 15:20,8…
PLASMAN VOZAČA
1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      201
2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     158
3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            132
4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          118
5. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     107
6. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   94
7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  56
8. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  31
9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          30
10. Kimi Raikonen (Finska, Sitroen junior tim)          21
EKIPNI PLASMAN
1. Sitroen Total tim     345
2. BP Ford Abu Dabi tim       250
3. Sitroen junior tim    183
4. Stobart M-Sport Ford tim   130
5. Mančiz Ford tim     46
Povezana vest:  FORMULA 1, Ruska kompanija kupila akcije ekipe Virdžin