dakar_treci_danDakar 2010

LA RIOHA PUSTINJA „MALA“ MOTOCIKLISTE DESTEKOVALA

Pakleni dan na dinama

Treći takmičarski dan na 31. Dakare reliju mkoiji je održana u La Riohi, po rečima ikusnih motociklista bio je namenjen za top 20 takmičare. Ostatak družine imao je zadatak samo da dođe do cilja, praktično da preživi, ali pred kraja dana mnogo malo je motociklista ušlo u bivak. Gabor Sagmajster posle 12 sati na etapi i nekoliko na brzinskom ispitu, sa poslednjim atomima snage ušao je u kamp.

– Bio sam na ivici snage, da nije bilo Deklerka najboljeg vozača kvada, koji je proveo 15 minuta pored mene pokušavajući da mi pomogne, nisam siguran kako bi se sve završilo. Gotovo svu vodu iz svog kamelk bega potrošio je na mene u nameri da me održi u budnom stanju. Toliko mi se spavalo da to nije bilo normalno, ali je on insistirao da ostanem u sedećem položaju nikako da ležim. A, tako  i se spavalo. Nisam siguran koje pozvao medicinski helikopter, ali vrlo brzo se stvorio u pustinji u uključio mi infuziju. Tek kada su se uverili da sam dobro rekli su mi da nastavim, a oni su odleteli dalje – rekao je Gabor vidno iscrpljen.

Povezana vest:  MOTO GP, Pedrosa prekinuo dominaciju Marqueza

Kada su počeli problemi na dinama?

– Koliko sam čuo svi koji su vozili KTM imali su problema sa restriktorom, nikome motor nije radio kako treba. Prvih 89 kilometara išao sam maksimalno dobro, a onda je motor počeu da trokira. Koliko god da sam zavrtao gas, ništa se nije dešavalo, zbog toga dakar_treci_dan (1)sam više od 10 puta pao, jer nisam mogao da dođem do vrha dine. Posle toga sam izgubio svu snagu i nastala je agonija. Dakar nije trka, ovo je preživljavanje, sreća je da sam uspeo da stignem do kampa. Polsednjih 30 kilometara vozio sam 20 km/č samo koliko da ne padnem. Još jednom ponavljam, izuzetno sam fizički jak, ali sada verujem kako je bilo Đokoviću, kada je onomad odustao. Više od 10 litara vode, četiri red bula i infuzija jedav su me povaratili snagu – priča dalje Sagmajster.

Povezana vest:  DAKAR RELI 2012, Peterhansel preuzeo vođstvo na Dakar reliju

Po rečima Mirana Stanovnika koji je zbog preloma pristuju na levoj ruci morao ranije da završi trku, ovo je bio izuzetno težak dan, praktično samo za fabričke vozače. Osušena grana koja je virila iz peska bila je kobna po Slovenca, jer mu se tako žestoko zabila u ruku da mu je polomila kosti. Organizator se nije mnogo dvoumio, već po ukazanoj pomoći u kampu poslao ga je helikoptoreom u La Riohu, posle čega će nastaviti za Buenos Aires i natrag u Ljubljanu na operaciju.

Povezana vest:  FORMULA 1, Meksikanac Gutijerez od sledeće godine test vozač Zaubera

Staro je pravilo čim je brzinski ispit, uslovno rečeno kratak, onda je izuzetno težak, a posebno kao na trećem kada po izlasku sa specijale, nije bilo etape do kampa. Ko dođe do cilja taj je preživeo i odmah tražio pomoć od svog tima. Najteže je bilo onima koji su morali tek da lutaju po kampu, kako bi pronašli svoje, jer za neupućene, Dakar bivak liči na veliki vašarske varijante u Srbije, kako po prostarnstvu, tako i po šarenilu boja.