sebastian_loeb_111

RELI

Da li će neko zaustaviti Sebastijana Loeba u 39. Svetskom šampionatu

Čekanju je došao kraj. Četiri meseca trajala je pauza u Svetskom reli šampionatu i konačno je došlo vreme da 39. sezona startuje ponovo u Švedskoj. Još jednom je jedini pravi zimski reli počeo sinoć ceremonijalnim startom u Karlštadu.

U odnosu na prošlu godinu i samo dva proizvođača Sitroen i Ford, u šampionat se uključio i MINI iako će ove sezone brend u vlasništvu BMW-a učestvovati najverovatnije na šest od ukupno 13 takmičenja. Sitroen i Ford poslali su u zasluženu penziju C4 i Fokus, a teško breme naslednika preuzeli su Sitroen DS3 WRC i Ford Fiesta RS WRC.

Sitroen je sedam prethodnih godina bio neprikosnoveni vladar Svetskog šampionata zahvaljujući neverovatnom Sebastijanu Loebu. Francuz od ove sezone za klupskog kolegu ima sunarodnika Sebastijana Ožijea koji se u juniorskoj ekipi francuske proizvođača pokazao u najboljem mogućem svetlu. U Švedskoj sneg predstavlja vozačima najveći problem, a Loebu ovo takmičenje svakako nije među omiljenima naročito što će i ove godine krenuti prvi. Osim toga svi se pitaju hoće li neko stati na put dominaciji Super Seba?

Povezana vest:  Markes pobedio u trci za Veliku nagradu Nemačke

– Kada startujete prvi uz snegom koji ne prestaje da pada kao ovih dana u Švedskoj možete da uradite šta god želite, ali vreme ćete svakako izgubiti – realan je Loeb. – Nadam se da uslovi neće biti loši, ali očekujem težak prvi dan.

Za razliku od Sitroena, Ford je osvojio svaki reli u zemlji Tri krune od 2006. Dvojac nije promenjen, i dalje će Finci Miko Hirvonen i Jari-Mati Latvala u borbu za bodove. Švedska bi naročito značajna mogla da bude za Hirvonena posle veoma loše prošle godine kada je jedinu pobedu ostvario upravo ovde, ali i Latvala ima svoju računicu u želji da potvrdi da prošlosezonska vicešampionska titula nije bila slučajnost.

– Svakako ćemo se potruditi da započnemo sezonu u Švedskoj pobedom – najavljuje Hirvonen. – Imamo odličan tim i izuzetan automobil, pa zbog toga mislim da možemo to da uradimo.

Mada je privatni tim najčešće obaveza od koje boli glava šampion iz 2003. Peter Solberg je prošle godine zaista bio odličan. Ne treba sumnjati da će se Norvežanin potruditi da i ove godine ponovi iste rezultate, ali da li će zaista tako biti ostaje da se vidi. Prošla godina bila je prva u reliju za nekadašnjeg vozača Formule 1 i šampiona iz 2007. Kimija Raikonena i definitivno je prošla po sistemu toplo-hladno. Finac je prošao period adaptacije, ali je osnovao i sopstvenu ekipu i trebalo bi da bude učesnik makar 10 od 13 takmičenja. Koliko je i da li je Ledeni čovek preležao prošlogodišnje dečije bolesti pokazaće narednih devet meseci.

Povezana vest:  FORMULA 1, VN JAPAN, Vetel: Imali smo dosta samopouzdanja

I jedina dilema koja se iz sezone u sezonu javlja jeste-kada će vladavini Sebastijana Loeba doći kraj? Pre dve sezone Super Seb je za samo bod odbranio titulu ispred zahuktalog Mike Hirvonena, međutim već prošle Francuz je ponovo terorisao uzduž i popreko zemaljske kugle. Neki se nadaju da bi i godine Loeba (37) mogle da odigraju ulogu u svrgavanju kralja sa prestola, ali činjenica je da Galskog petla još dugo niko neće uzimati zdravo za gotovo.

Povezana vest:  FORMULA 1, Stepniju 20 meseci zatvora zbog odavanja informacija

M. Trkulja

KALENDAR ZA 2011.

10. – 13. februar          Švedska

03 – 06. marta Meksiko

24. – 27. mart  Portugal

14. – 16 april   Jordan

05. – 08.maj    Italija

26. – 29. maj   Argentina

16. – 19. jun    Grčka

28. – 31. jul     Finska

18. – 21. avgust           Nemačka

08. – 11. septembra     Australija

29.09. – 02.10.            Francuska

20. – 23- oktobar         Španija

10. – 13. novembar     V. Britanija

TIMOVI I VOZAČI

SITROEN TOTAL

Sebastijan Loeb (Francuska)

Sebastijan Ožije (Francuska)

FORD ABU DABI

Miko Hirvonen (Finska)

Jar-Mati Latvala (Finska)

STOBART FORD

Mads Ostberg (Norveška)

Hening Solberg (Norveška)

Metju Vilson (V. Britanija)

MANČIZ FORD

Federiko Viljagra (Argentina)

FERM PAUER

Denis Kupiers (Holandija)

MINI

Dani Sordo (Španija)

Kris Meki (S. Irska)

MONSTER

Ken Blok (SAD)

PETER SOLBERG

Peter Solberg (Norveška)

ICE 1 REJSING

Kimi Raikonen (Finska)

ABU DABI

Kalid Al-Kasimi (UAE)

BRAZIL

Daniel Oliveira (Brazil)