audi_le_man

Jubilarni 10. trijumf Audija na 24 časa Le Mana

Od Audija ne postoji bolji automobil na legendarnoj trci 24 časa Le Mana u 21. veku. To je postalo i više nego jasno posle 10. jubilarne pobede koju je kompanija iz Ingolštata ostvarila na stazi Sart posle danonoćne jurnjave.

Posada u sastavu Andre Loterer, Marsel Fesler i Benoa Trelije u Audiju R18 uspela je da posle osvojene pol pozicije ostvari i onaj teži zadatak i pobedi na najpoznatijoj trci izdržljivosti na svetu. Uspeo je Audi da se izbori sa odustajanjem dva od tri automobila koliko su spremili za Le Man, kao i da zadrži Pežo koji je želeo da na domaćem terenu slavi. Međutim, za to će morati da sačekaju neku drugu priliku. Ovom pobedom Audi je na listi proizvođača ostao usamljen na drugom mestu, iza Poršea koji ima rekordnih 16 i ispred Ferarija sa devet pobeda.

Lotere, Fesler i Trelije u Audiju prešli su za 24 časa 355 krugova i za skoro 14 sekundi su bili brži od posade Pežoa koju su činili Simon Paženo, Pedro Lami i Sebastijan Burde. Zadivljujuće deluje činjenica da je posle čitavog dana vožnje razlika između prve dve pozicije bila tako mala.

– Ovo je pobeda tima. Mi smo samo vozili automobil – prokomentarisao je posle pobede Trelije koji je i bio za volanom Audija prilikom prolaska kroz cilj. – Maksimalno sam forsirao. Bila je zaista fantastična trka i prilično teška. Neverovatnih 24 časa u kojima smo potpuno funkcionisali i radili kao tim.

Povezana vest:  RELI, Loeb pred sedmom titulom svetskog šampiona

Treće mesto pripalo je takođe Pežou koji su vozili Stefan Saracin, Frenk Montanji i Nikolas Minasian ali sa dva pređena kruga manje, dok je i četvrta pozicija pripala Pežou (Entoni Dejvidson, Aleksander Vurc, Mark Hene).

Pežoi sa brojem 7 i 9 uspeli su tokom noći da prestignu pobednički Audi, ali je udes Lola-Tojote i Ferarija na stazu izveo sigurnosno vozilo u 15 i 16 satu trke što je Audi iskoristio da se vrati na vodeću poziciju. Najbrži krug na trci u 19 satu izvezao je upravo Andre Loterer u vremenu 3:25,289 minuta što je Audiju pomoglo da ostvari osetniju prednost pored činjenice da su se uspešno adaptirali na kišu koja je počela da pada tri sata pre kraja trke.

Obzirom da je Audi  bio brži od Pežoa, francuski proizvođač je pohod na pobedu bazirao na manjem odlaženju u boks zbog manje potrošnje u odnosu na Audi. Međutim, ta taktika im se nije isplatila iako su imali 28 odlazaka u boks u odnosu na 31 Audija jer je razlika u brzini bila dovoljna da nemački proizvođač ostvari pobedu.

Podvig Audija utoliko je veći pošto je ostao jedini na stazi od tri automobila, a pri tom je izdržao veliku borbu sa tri Pežoa. Ipak, to je samo dodatak više na kvalitet koji Audi pokazuje od 2000. kada je prvi put slavio na Le Manu. Od te godine proizvođač iz Ingolštata je neprikosnoven, a jedino su Bentli 2003. i upravo Pežo 2009. uspeli na kratko da prekinu dominaciju Nemaca.

Povezana vest:  Startovao 47. Srbija reli, Borković promoter u Užicu

audi_le_man_1

FERARI KOBAN ZA AUDI

Tokom trke situacija nije baš išla u prilog Audiju obzirom na udese dva od tri spremljena automobila za 24 časa Le Mana.

Samo 50 minuta posle starta dvostruki pobednik Le Mana 1998. i 2008. Alen Mekniš doživeo je spektakularan udes prilikom pokušaja da prestigne sporiji Ferari. Britanac je želeo da pretekne automobil sa dva manje pređena kruga kojim je upravljao Entoni Beltoa, međutim došlo je do kontakta posle kojeg je Audi udario u gume van staze i raspao se. Iako je sve izgledalo zastrašujuće Mekniš je sam izašao iz olupine, ali je iz predostrožnosti ipak odveden u bolnicu.

Sedam sati kasnije i prošlogodišnji pobednik Majk Rokenfeler doživeo je udes. Nemac se u tom trenutku nalazio na drugom mestu i pokušavao je da prestigne sporiji Ferari koji je vozio Robert Kaufman. Ipak došlo je do kontakta i Audi je otklizao sa staze u ogradu a time i prilika Nemca da ponovi prošlogodišnji rezultat. Rokenfeler uspeo je da izađe iz uništenog automobila pre nego što se Audi zapalio samo sa ogrebotinama.

Povezana vest:  FORMULA 1, Hamilton ne odustaje od borbe za titulu

REZULTATI 79. TRKE 24 ČASA LE MANA

Klasa LMP1: 1. Marsel Fesler, Andre Loterer, Benoa Trelije (Audi Sport Tim) 355 krugova, 2. Sebastijan Burde, Simon Paženo, Pedro Lami (Pežo Total Tim) 355, 3. Stefan Saracin, Frenk Montanji, Nikolas Minasian (Pežo Total Tim) 353, 4. Entoni Dejvidson, Aleksander Vurc, Mark Hene (Pežo Total Tim) 351, 5. Nikolas Lapijer, Loik Duval, Olivije Panis (Oreka-Matmut Tim) 339, 6. Nikolas Prost, Nil Jani, Jeren Blekemolen (Rebelion Rejsing) 338, 7. Vanina Iks, Bas Linders, Maksim Martin (Kronos Rejsing) 328.

Klasa LMP2: 1. Karim Ojeh, Olivije Lombard, Tom Kimber-Smit (Grivs Motorsport) 326 krugova, 2. Sohel Ajari, Frank Mile, Lukas Ordonjez (Signatek Nisan) 320, 3. Skot Taker, Kristof Bušu, Žoao Barbosa (Level 5 Motorsport) 319.

Klasa LMGTE Pro: 1. Olivije Bereta, Tomi Milner, Antonio Garsija (Korveta Rejsing) 314 krugova, 2. Đankarlo Fizikela, Đanmarija Bruni, Toni Vilander (AF Kors) 314, 3. Endi Prijo, Dirk Miler, DŽoi Hend (BMW Motorsport) 313.

Klasa LMGTE Am: 1. Patrik Burhauser, Žulijen Kanal, Gabrijel Gardel (Larbre) 302 krugova, 2. Kristof Bure, Paskal Gibon, Žan-Filip Belok (Larbre) 301, 3. Dejvid Robertson, Andrea Robertson, Dejvid Marej (Robertson Rejsing LLC) 285.