RELI

FINAC POBEDOM KRENUO U POHOD NA TITULU

Hirvonen osvojio Švedsku

 

Miko Hirvonen Ford Focus 2Bolji početak sezone Miko Hirvonen nije mogao da poželi. Finac je sigurnom vožnjom u Ford Fokusu pobedio na reliju u Švedskoj ostvarivši 12 pobedu u Svetskom reli šampionatu i to na prilično ubedljiv način. Kada je u petak posle pete etape došao na čelnu poziciju više je nikom nije prepuštao.

Hirvonen je švedski reli završio za 3:09:30,4 časa osvojivši 25 bodova, po novom sistemu bodovanja odobrenom od strane Svetske automobilske federacije (FIA).

Bilo je fantastično. Srećan sam što je sve konačno gotovo jer sam, kao što možete da pretpostavite, bio veoma nervozan. Ovo je savršen početak godine, nikad još nisam pobedio na prvom reliju sezone. Nameravam da nastavim u istom stilu. Jedva čekam Meksiko – već razmišlja o narednom reliju Hirvonen.

Branilac titule i po prognozama najveći favorit za osvajanje još jedne, Sebastijan Loeb, završio je u Švedskoj na drugom mestu sa 42 sekunde zaostatka. Super Seb u Sitroenu platio je danak kockanju sa gumama tokom subotnjih etapa, ali je osvojio 18 bodova.

Povezana vest:  Otkazan 46. Srbija reli u Užicu

Veoma naporan vikend, a pritom je i Miko odvezao perfektan reli. Napravili smo grešku u subotu, ali i bez nje ne znam da li bih uspeo da pobedim. Miko je bio izuzetan i zaslužio je pobedu – sportski je priznao poraz Francuz.

Klupski kolega pobednika Jari-Mati Latvala zauzeo je treće mesto, čime je Ford došao do prve pozicije u plasmanu proizvođača. Finac je imao više od minuta zaostatka, ali nema razloga da žali.

Vikend nije bio lak, ali sam zadovoljan plasmanom na prvom reliju sezone – realan je Latvala.

Tragičar švedskog relija je Španac Dani Sordo na četvrtoj poziciji. Klupski kolega Sebastijana Loeba je bio na trećem mestu, ali ga je prepustio Latvali posle neverovatnog propusta – neuklanjanja snega sa rešetke hladnjaka što je dovelo do pregrevanja motora. Na kraju, Sordo je bio sporiji od Hirvonena preko dva i po minuta.

Povezana vest:  Maksimalnim učinkom od osam uzastopnih pobeda Borković i zvanično postao šampion TCR Istočna Evropa

Četvrto mesto nije loše, ali je treće svakako bolje. Prvi dan je bio dobar, a onda smo napravili grešku. I to je reli. Ipak, četvrto mesto mi daje dobru startnu poziciju u Meksiku – pokušao je da izvuče najbolje iz ove situacije Sordo.

Na petom mestu reli je završio Sebastijan Ožije iz Sitroenove juniorske ekipe, dok su šesto i sedmo mesto zauzeli klupske kolege iz Stobart Ford tima Hening Solberg i Metju Vilson. Subaru Impreca doveo je Madsa Ostberga iz Adapte do osmog mesta, a šampion iz 2003. Peter Solberg je u Sitroenu završio na devetoj poziciji. Poslednji je bodove osvojio desetoplasirani P. G. Anderson u Škodi Fabiji 2000.

Povratnik iz penzije, dvostruki reli šampion, Markus Gronholm zbog problema sa elektrikom morao je da se zadovolji 21. mestom, dok je zvezda Fomule 1 Kimi Raikonen uspeo da završi prvi reli u Svetskom šampionatu na 30. poziciji sa 37 minuta zaostatka za pobednikom, što se za prvi put može smatrati uspehom.

Povezana vest:  Borković ponovo na krovu Evrope, sa 12. mesta u Holandiji do vođstva u generalnom plasmanu

Sledeći na redu Korona reli u Meksiku vozi se od 5. do 7. marta.

 

PLASMAN VOZAČA

1. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   25

2. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      18

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            15

4. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     12

5. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     10

6. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  8

7. Metju Vilson (Velika Britanija, Stobart Ford)        6

8. Mads Ostberg (Norveška, Adapta) 4

9. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          2

10. P. G. Anderson (Švedska, PG Anderson tim)      1

 

ŠAMPIONAT PROIZVOĐAČA

1. BP Ford Abu Dabi tim       40

2. Sitroen Total tim     30

3. Sitroen junior tim    14

4. Stobart Ford tim     14