GABOR SAGMAJSTER OD SALONA DO ARGENTINE

Gabor_(1)Finalne pripreme Gabora Sagmajstera jednog od učesnika iz Srbije na Dakaru 2010, uveliko su počele još prošlog četvrtka kada je u Beogradu preuzeo KTM motor, od sponzora, na kojem će s etakmičiti po bespućima Argentine i Čilea u toku dve nedelje. Na najveći planetarni izazav nije poželjno kretati sa trkačkom spravom direktno iz salona, i naravno i adekvatne opreme počev od jakne, kacige, pantalona i naravno čizama, jer bez toga se glava ne može sačuvati.
Na putu do Nemačke kod Kajzera Torstena čuvenog tjunera motora za Dakar, put ga je vodio preko gornje Austrije i malenog mesta Matinghofen, gde je smeštena fabrika KTM, sa prodajnim salonom. Od izbora lako može zaboleti glava, a od cena sasvim sigurno.
– Nije dovoljno samo kupiti KTM, u mom slučaju dobiti ga od Euro gasa i euro petrola, mojih generalnih sponzora za Dakar 2010, već je neophodno kompletno ga pripremiti za ogromne napore tokom gotovo 10.000 kilometra. Prošle godine sam imao dosta problema i ne želim da mi se to ponovi, zato smo krenuli put nemačke kod Kajzea Torsetna koji će ga maksimalno pripremiti – rekao je Gabor.
GaborPored motora neophodno je imati i odgovarajuću opremu?
– Bez toga ne mogu sačuvati živu glavu na ramenima, tokom vratolomija kroz Argenitinu i Čile. Do Nemačke se praktično iz Srbije najbrže stiže preko Austrije, tako da smo direktno svratili do jednog slobodno mogu reći sela gde se nalazi ogromna gabrika sa sve prodajnim salonom. Izbor je veliki, ali su veličine male, tako da ću za sada kupiti samo jaknu koja će mi služiti za slikanje i šminkeraj, a nosiću prošlogodišnju, koja je još uvek u dobrom stanju. U svakom slučaju već posle prvog dana, zbog ogromne prašine nije moguće prepoznati kakvu jaknu nosi bilo ko od takmičara – jasan je Sagmajster.
Pravi izbor sredstava za izazov kakav je Dakar, svakako je presudan za dolazak do cilja. Međutim, strogo poslovni Austrijanci traže unapred 5.000 evra depozita kako bi Sagmajsteru tokom relija na licu mesta isporučivali delove, uz objašnjenje, da će naredne gotine biti u boljem položaju jer će mu motor «srediti» Torsten, a to znači mnogo manje kvarova. Bez novca, nema ni Dakara, a od prodajnog salona motocikla, preko tjunerske radionice, moto šopa do ukrcavanja u luci Avr za put do Južne Amerike, treba potrošiti mnogo novca i vremena. A, ostatak naravno valja spremiti i za 14 dana kompletnog ludila.

Povezana vest:  24 SATA LE MANA, Loša sreća za Max racing team