Nakon značajnih razgovora sa ključnim akterima lige, uključujući Nacionalni savez košarkašica (WNBPA), WNBA je danas objavila elemente plana za povratak na teren sezone WNBA 2020. Liga privodi kraju partnerstvo kojim bi IMG akademija u Bradentonu na Floridi postala zvanični dom sezone WNBA 2020. godine, sa takmičarskim rasporedom 22 utakmice iz regularne sezone, praćenih tradicionalnim plej-of formatom.

Počevši od jula, IMG akademija biće dom za svaki od 12 timova lige i služiće kao jedinstvena lokacija za trening kamp, utakmice i smeštaj. Osnovni prioritet i dalje su zdravlje i sigurnost košarkašica i osoblja, a liga sarađuje sa medicinskim specijalistima, stručnjacima za javno zdravlje i vladinim zvaničnicima na sveobuhvatnom setu smernica kako bi se osigurali odgovarajući medicinski protokoli i zaštita. Zbog fluidne situacije koja je posledica pandemije, liga i košarkašice nastaviće da slede odgovarajuće zdravstvene i bezbednosne protokole i biće spremne da uvedu neophodna prilagođavanja pre dolaska na samu lokaciju za početak trening kampa i dalje tokom sezone.

„Završavamo plan za početak sezone sagrađen na ogromnom zamahu koji je stvoren u ligi tokom prekida, koristeći smernice za zaštitu zdravlja i sigurnosti igračica i osnovnog osoblja za uspostavljanje neophodnih i opsežnih protokola“, rekla je komesarka WNBA-e Keti Engelbert. „Nastavićemo da se konsultujemo sa medicinskim stručnjacima i zvaničnicima za javno zdravlje, kao i sa košarkašicama, vlasnicima timova i drugim zainteresovanim stranama dok idemo se krećemo ka našem izvršnom planu. I uprkos poremećajima koje je globalna pandemija izazvala u sezoni 2019-20. godine, WNBA i njen Upravni odbor snažno veruju u podršku i vrednovanje elitnih sportista koji igraju u WNBA i zato će igračice dobiti punu platu i ostele benefite tokom Sezona 2020. “

Povezana vest:  Vojvodina pobedila FMP, u polufinalu sa Megom

„Kao dom vodećih svetskih sportista, trenera i specijalizovanih stručnjaka, IMG akademija je oduševljena partnerstvom sa najboljim košarkašicama na svetu i sa čitavom porodicom WNBA“, rekao je Tim Perneti, izvršni potpredsednik, IMG Events & Media. „Zaista se radujemo što ćemo postati službeni dom sezone WNBA 2020. i blisko sarađujemo sa ligom u pružanju najboljih uslova za trening i takmičenja.“

Kroz ovaj jedinstveni format sezone gde će sve igračice biti na istom mestu u isto vreme po prvi put u istoriji lige, WNBA će raditi na društvenoj jednakosti i podržaće košarkašice u pokretanju smele platforme socijalne pravde kroz poziv na akciju za pokretanje uticajnih, merljivih i smislenih promena. Sezona WNBA 2020. će uključivati posvećenu platformu na čelu sa košarkašicama koja će za cilj imati podršku i jačanje dometa lige i timova, kao i uticaj na pitanja socijalne pravde. Kao što je nedavno najavljeno, WNBA je započela sa donacijama od prodaje proizvoda za jačanje ženskog uticaja „Bigger Than Ball“ i Inicijative za ravnopravnost. „WNBA se protivi rasizmu u svim njegovim oblicima, a George Floid i Breonna Tailor su samo poslednji u nizu na listi bezbroj drugih koji su bili podvrgnuti policijskoj brutalnosti koja proizilazi iz sistemskog ugnjetavanja crnaca u Americi, a na nama je kolektivna odgovornost da koristimo naše platforme za sprovođenje promena „, rekla je Keti Engelbert.

Povezana vest:  NBA VESTI, Majami Hit deklasirao San Antonio

„U razgovoru sa Ligom, naglasili smo i složili se da će snažna posvećenost WNBA sezoni 2020.  pružiti Ligi šansu da pokaže svetu da preduzima korake potrebne za obezbeđivanje našeg preživljavanja i blagostanja, istovremeno pružajući prilike da ojačamo svoj kolektivni glas „, rekla je predsednica WNBPA Nneka Ogvumike. „Uvek smo bile na čelu inicijativa sa snažnom podrškom za  #BlackLivesMatter, #SayHerName, LGBTQ + zajednici, za borbu za kontrolu oružja i za glasačka prava, za pokret #MeToo, očuvanje mentalnog zdravlja i još dugi niz aktivnosti. Ovo nije potrebno samo iz humanitarne perspektive, već je to možda jedna od najvećih mogućnosti koju ova liga ima i uvek će imati. 

„Kao i u nedavnim pregovorima o ugovorima, Izvršni odbor WNBPA radio je neumorno na zastupanju interesa svih igračica dok je liga planirala da započne sezonu 2020.“, rekla je izvršna direktorka WNBPA Teri Džekson. „Naše društvo je naučilo ili se možda podsetilo na važnu lekciju: žene su sastavni deo ekonomske stabilnosti porodica i zajednica. Liga i posvećenost timova šalju snažnu poruku.“

Prema trenutnom planu, timovi će prijaviti na Akademiju IMG početkom jula, a aktivnosti vezane za regularnu sezona počeće krajem jula, posle perioda timskog kampa. Iako će se sezona WNBA 2020. odigrati bez prisustva  navijača zbog pandemije COVID-19, liga će i dalje graditi na trenutnom zamahu oko WNBA i košarkašica, nudeći fanovima mesto u prvom redu kod kuće zahvaljujući partnerima za prenose: ESPN, CBS Sports Network i NBA TV, i njihovoj stalnoj posvećenost ženskom sportu. Redovni rapored mečeva i vremena odigravanja, pod pokroviteljstvom telekomunikacione kompanije AT&T, biće objavljeni naknadno.

Povezana vest:  Uspešan start mladih košarkašica Srbije

O američkoj profesionalnoj ženskoj košarkaškoj ligi WNBA

WNBA je smela, progresivna košarkaška liga koja se zalaže za snagu žena. Sa 12 timova, W simbolizuje jedinstveno sportsko svojstvo koje kombinuje takmičenje i zabavu uz posvećenost različitosti, inkluziji i društvenoj odgovornosti. Preko svojih sportistkinja svetske klase, iskustvom prisustva navijača u igri, TV i digitalnim prenosima, digitalnim i društvenim sadržajima, kao i drušveno angažovanim programima, Liga slavi i uzdiže košarku i kulturu oko nje.

2020. godine, WNBA i Nacionalna asocijacija košarkaških igračica potpisali su revolucionarni osmogodišnji kolektivni ugovor za pregovaranje, koji kreira novi kurs za žensku košarku – i ženski sport uopšte – sa fokusom na povećane kompenzacije i poboljšanja iskustva za košarkašice,  mogućnosti za prošireni razvoj karijere i resurse posebno prilagođene profesionalnim sportistkinjama. Ključni elementi sporazuma podržani su preko nove partnerske platforme lige, Inagural WNBA Changemakers, koja uključuje AT&T, Deloitte i Nike.