FORMULA 1

Fernando Alonso pobedom na dosadnoj trci u bahreinu otvorio šampionat

fernanado_alonsoNa najbolji mogući način je Fernando Alonso počeo svoju karijeru u najtrofejnijoj ekipi Fomule 1. Španac je trijumfovao na prvoj trci u debiju za ekipu Ferarija na stazi Šakir u Bahreinu. To je dvostrukom šampionu prva pobeda od 2008. i Velike nagrade Japana, a ukupno 22. u karijeri.
Mora se priznati da je Alonso odlično iskoristio i razvoj situacije na stazi i odmah preuzeo vodeću poziciju u trenutku kada je Fetel već bio duboko u problemima. Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane.
– Ovo je poseban dan za mene. Povratak na vrh pobednočkog postolja je uvek poseban, ali sada još više jer sam u Ferariju. Ovo je ekipa fantastične istorije i očekivanja od vozača su uvek velika. Nema boljeg načina za početak saradnje od ovog. Ipak, nismo još ništa napravili, smo smo pobedili u prvoj trci – srećan je, ali sa nogama na zem lji, Španac
Skuderija je ostvarila dvostruki trijumf, prvi od VN Francuske 2008. zahvaljujući Felipeu Masi. Brazilac je završio na drugom mestu u svojoj prvoj trci posle nesreće koja ga je zadesila prošle sezone na Hungaroringu. Ovakav ishod za ekipu iz Maranela definitivno pokazuje da je u zimskoj pauzi napravljen dobar bolid, jer je F10 svakako bolji od prošlogodišnjeg.
Treću poziciju osvojio je vozač Meklarena Luis Hamilton. Bez obzira na plasman, ekipu iz Vokinga bi trebalo da zabrine činjenica da Hamilton nije tokom trke uspevao da ozbiljnije pripreti dvojcu Ferarija.
Ovakav raspored na pobedničkom postolju bio bi pod velikim znakom pitanja da osvajač pol pozicije Sebastijan Fetel iz Red Bula nije imao problema sa izduvnim sistemom.
Bolid Nemca je iznenada počeo da gubi snagu u 20 – ak krugova pre kraja jer je bilo primetno da su Alonso i Masa, do tada na drugoj i trećoj poziciji počeli rapidno da smanjuju zaostatak.
Fetel je pokušao da uradi koliko je mogao sa takvim bolidom, ali je u 34. krugu ostao bez prve, a ubrzo i bez druge pozicije, da bi ga koji krug kasnije prestigao i Hamilton.
Uprkos svemu Nemac je uspeo da zadrži četvrto mesto do kraja trke i ipak dođe do bodova.
– Kontrolisali smo trku, imali odličnu strategiju. Trebali smo da pobedimo. Šteta zbog toga, ali šta da se radi. Sve u svemu dobar vikend za ekipu, osim toga što se dogodilo na trci – ipak nije previše razočaran Fetel.
Reči Norberta Hauga da Mercedes još nema bolid za pobeđivanje očigledno nisu bile izrečene u cilju „bacanja prašine u oči” rivalima što se i videlo na stazi Šakir.
Dvojac srebrnih strela Niko Rozberg i Mihael Šumaher završili su na petom i šestom mestu, iako se to ne može potpuno smatrati za neuspeh na prvoj trci sezone.
Rozberg je zadržao poziciju koju je imao na startu, dok jepovratnik iz penzije Šumaher napredovao jedno mesto u odnosu na ono izboreno u kvalifikacijama.
– Mogu da živim sa šestim mestom, jer to daje ekipi i meni dobru osnovu za napredak – rekao je sedmostruki šampion i dodao jednu zamerku. – Postoji samo start i posle toga držite ritam i ne pravite greške. Preticanje je praktično nemoguće osim ako neko ne napravi grešku. To je otprilike i jedina mogućnost.
Odbranu šampionske titule Dženson Baton započeo je prilično loše osvajanjem sedmog mesta u Meklarenu, bez obzira što je napredovao jedno mesto u odnosu na poziciju sa koje je startovao.
Međutim, za Batona važi isto što i za njegovog klupskog kolegu Hamiltona. Bolid britanske ekipe nije pokazao mnogo toga u Bahreinu, pa će morati da usledi ozbiljan rad ukoliko zaista žele da budu ozbiljni takmaci u borbi za titulu.
I drugi bolid Red Bula ušao je raspodelu bodova zahvaljujući Marku Veberu. Mada je Australijanac dugo bio u repu Batonu nije uspeo da dođe do prilike za eventualno osvajanje nekog boda više.
Preostala dva mesta koja donose bodove po novom sistemu zauzeli su vozač Fors Indije Vitantonio Ljuci i Rubens Barikelo iz Vilijamsa.
Italijan u indijskoj ekipi sigurnom vožnjom napredovao je za tri mesta u odnosu na kvalifikacije, a slično je učinio i veteran iz Brazila koji je startovao kao 11.
Nažalost, nije u Bahreinu bilo mnogo toga interesantnog. Čak je i start bio veoma miran, suprotno onome na šta je Formula 1 navikla ljubitelje.
Ako se zanemari Fetelov problem zbog kojeg je ispustio priliku za pobedu, jedini interesantan momenat bio je lakši udes Roberta Kubice iz Renoa i Adrijana Zutila u bolidu Fors Indije na izlasku iz prve krivine posle starta trke, ali su obojica nastavila i završila trku.
Bolidi su znatno sporiji zbog velike količine goriva usled zabrane dolivanja tokom trke. Uostalom najbrži krug izvezao je Fernando Alonso 1:58,287 minuta, što je svetlosnu godinu sporije od rekorda staze u vlasništvu Mihaela Šumahera 1:30,252.
Novajlije su prošle potpuno prema očekivanjima izuzev Lotusa, jer su Heiki Kovalainen i Jarno Truli završili trku mada na začelju, ali se i to može smatrati uspehom. Virdžinov dvojac Timo Glok i Lukas di Grasi nije uspeo da završi trku, dok Hispanija Rejsing više deluje kao nužno zlo šampionata nego ozbiljna ekipa, jer je Karun Čandok odvezao samo krug dok je Bruno Sena uspeo da pređe svih 17.
Ipak, ne treba suditi prerano jer je sezona tek počela. Dvostruki trijumf ekipe iz Maranela može da bude sve, ali ne mora da znači ništa jer je novembar daleko. Ali će situacija za nijansu biti jasnija posle VN Australije koja će biti vožena u Melburnu 28. marta.

Povezana vest:  U Bačkoj Palanci održana akcija „Sportom protiv nasilja"

Rezultati Velike nagrade Bahreina

Plasman: 1. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 1:39:20,396 (49 krugova), 2. Felipe Masa (Brazil, Ferari) + 16,099, 3. Luis Hamilton (V. Britanija, Meklaren) + 23,182, 4. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) + 38,713, 5. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) + 40,263, 6. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP) + 44,180, 7. Dženson Baton (V. Britanija, Meklaren) + 45,260, 8. Mark Veber (Australija, Red Bul) + 46,308, 9. Vitantonio Ljuci (Italija, Fors Indija) + 53,089, 10. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams) + 1:02,400, 11. Robert Kubica (Poljska, Reno) + 1:09,093, 12. Adrijan Zutil (Nemačka, Fors Indija) + 1:22,958, 13. Haime Alguersuari (Španija, Toro Roso) + 1:32,656, 14. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams) + 1 krug, 15. Heiki Kovalainen (Finska, Lotus) + 1 krug, 16. Sebastijan Buemi (Švajcarska, Toro Roso) + 3 krug, 17. Jarno Truli (Italija, Lotus) + 3 kruga.
Odustali: Pedro de la Rosa (Španija, Zauber) u 30 krugu, Bruno Sena (Brazil, HRT) u 18 krugu, Timo Glok (Nemačka, Virdžin) u 17 krugu, Vitalij Petrov (Rusija, Reno) u 14 krugu, Kamui Kobajaši (Japan, Zauber) u 12 krugu, Lukas di Grasi (Brazil, Virdžin) u 3 krugu, Karun Čandok (Indija, HRT) u 2 krugu.
Najbrži krug: Fernando Alonso – 1:58,287.

Povezana vest:  DIZANJE TEGOVA, Kajdoči osvojio dve bronze na EP do 20 godina

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. Alonso (Ferari) 25
2. Masa (Ferari) 18
3. Hamilton (Meklaren) 15
4. Fetel (Red Bul) 12
5. Rozberg (Mercedes GP) 10
6. Šumaher (Mercedes GP) 8
7. Baton (Meklaren) 6
8. Veber (Red Bul) 4
9. Ljuci (Fors Indija) 2
10. Barikelo (Vilijams) 1

ŠAMPIONAT EKIPA

1. Ferari 43
2. Meklaren 21
3. Mercedes GP 18
4. Red Bul 16
5. Fors Indija 2
6. Vilijams 1

Povezana vest:  KUGLANJE, Vodeći dvojac rame uz rame