Elektronska trgovina, tokom prethodne godine, porasla je za više od 16 odsto na globalnom nivou, a najveću ekspanziju doživela je na području Centralne i Istočne Evrope, pokazuju podaci platforme specijalizovane za e-komerc „eMarketer”. Stručnjaci za e-trgovinu iz digitalne agencije Namics – A Merkle Company ističu da je ovo posledica pandemije korona virusa.

Kako objašnjavaju, zbog ograničenog kretanja stanovništva i skraćenog radnog vremena prodavnica, potrošači su promenili svoje navike i preorijentisali se na kupovinu putem interneta.

„Elektronska trgovina je od marta prethodne godine u konstantnom porastu, a na regionalnom nivou najviše se razvila u Centralnoj i Istočnoj Evropi – za više od jedne petine u poređenju sa istim periodom prethodne godine”, istakao je Filip Gort iz Namicsa i dodao: „Kad je u pitanju tržište Republike Srbije, podaci Privredne komore su da se e-trgovina, tokom vanrednog stanja, udvostručila.”

Povezana vest:  Intel najavljuje smart telefone u saradnji sa kompanijama Orange, Lava, ZTE i Visa

Gort napominje da, već sad, neke analize pokazuju da će socijalna distanca dugoročno uticati na potrošačke navike, te da će elektronska trgovina nastaviti da se razvija i u narednom periodu: „Prodavci će odgovarati na potrebu kupaca da kupuju gde god da su – iz prevoza, sa odmora, od kuće. Isporuka će biti brza i besplatna, a prednost će imati e-prodavnice koje nude snažno i personalizovano virtuelno iskustvo. Na oblikovanje trendova mnogo utiču i milenijalci, kao snažna potrošačka grupa. Oni radije biraju društveno-odgovorne brendove, pa se zbog toga očekuje da će se kompanije okretati zajednici.”

GoogleTrend analiza pokazala je koji su proizvodi bili najtraženiji u 2020. godini: „U pitanju su, između ostalih, sportska oprema, dušeci, jastuci, kreveti za kućne ljubimce, društvene igre, osveživači vazduha i naravno sredstva za dezinfekciju”, navodi Gort.

Povezana vest:  5 razloga zašto je kuvanje na indukcionim pločama brže, lakše i isplativije

Promene potrošačkih navika i sve veća upotreba elektronske trgovine uticaće i na IT industriju: „Pretpostavke su da će pristup internetu putem mobilnih telefona nastaviti da raste, da će mnogi procesi će biti automatizovani i da će sajtovi odgovarati ponašanju pojedinačnog korisnika. Na primer, biće prilagođeni svakoj veličini ekrana i tipu uređaja. Prema našem poslednjem istraživanju, veliku ulogu u e-trgovini imaće baze podataka i sadržaj prilagođen svakom pojedinačnom korisniku”, objašnjava Gort.

Kad je u pitanju beogradska kancelarija, Filip Gort dodaje da inženjeri u Srbiji već osećaju promene: „Korisnici sve više upotrebljavaju digitalne platforme i to je ono na čemu sve više i više radimo. Softverski stručnjaci razvijaju sisteme koji su brzi laki za upotrebu, a sve to omogućava ugodno iskustvo kupovine”, zaključuje Gort.

Povezana vest:  HONOR Magic3 će imati četiri zadnje kamere?

Digitalna agencija Namics – A Merkle Company se više od 25 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Republike Srbije gde ima timove za Java, .NET, PHP i Frontend programske jezike, Salesforce timove, kao i timove za dizajn i QA. U novembru 2020. godine Namics se spojio sa švajcarskim Isobarom i zajednički čine Merkle za područje Nemačke, Švajcarske, Austrije i Srbije. U aprilu Namics će se, u potpunosti, spojiti sa švajcarskim Isobarom i preimenovaće se u Merkle. Fokus će biti na tržištima u Švajcarskoj, Nemačkoj i Austriji. Novoimenovani Merkle u Srbiji će ostati važno tehnološko uporište za kompaniju.