Bangkok je najveći grad destinacija po broju noćenja međunarodnih putnika na ovogodišnjoj listi Mastercard Global Destinations Cities Index koja je danas objavljena.

Ovo istraživanje ne samo da rangira 132 najposećenija grada na svetu, već i daje predviđanja u pogledu broja posetilaca i potrošnje za celu kalendarsku 2016. godinu, dok istovremeno pruža i dublji uvid u način na koji ljudi putuju i troše novac širom sveta. Kako obim putovanja i potrošnje na međunarodnim destinacijama rastu brže nego što raste svetski GDP, gradovi širom sveta su i dalje pokretači snažnijeg ekonomskog rasta.

Istraživanje pokazuje da će Bangkok ove godine ugostiti 21,47 miliona međunarodnih putnika koji će provesti makar jednu noć u tom gradu, što je Bangkok smestilo ispred drugoplasiranog Londona. Predviđanja u pogledu broja noćenja međunarodnih posetilaca za ostalih top 10 gradova su:

  • London – 19,88 miliona posetilaca
  • Pariz – 18,03 miliona posetilaca
  • Dubai – 15,27 miliona posetilaca
  • Njujork – 12,75 miliona posetilaca
  • Singapur – 12,11 miliona posetilaca
  • Kuala Lumpur – 12,02 miliona posetilaca
  • Istanbul – 11,95 miliona posetilaca
  • Tokio – 11,70 miliona posetilaca
  • Seul – 10,20 miliona posetilaca

Najveće iznenađenje na ovogodišnjoj listi je bolja pozicija Dubaija kao najbolje plasiranog grada po potrošnji međunarodnih posetilaca (31,3 milijardi dolara), čime je Dubai prevazišao drugoplasirani London (19,8 milijardi dolara).

Povezana vest:  Ovog vikenda Nike nagrađuje najizdržljivije

„Način na koji ljudi putuju i troše u inostranstvu ukazuje na to koliko su gradovi širom sveta međusobno povezani i značajni“, rekla je En Kerns, predsednica sektora za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard. „Planiranje i iskustvo putovanja postaju sve važniji i kompanija Mastercard spaja sve te elemente kroz inovacije koje pruža.“

Brži rast gradova destinacija

Razlika između globalnih top 10 i top 10 najbrže rastućih gradova destinacija ukazuje da azijsko-pacifički region, Bliski Istok i Afrika postaju sve značajniji na globalnoj ekonomskoj mapi. Mnogi gradovi koji se nalaze na listi pokazuju pozitivan trend rasta, što ukazuje na sve veće interesovanje za posetu i život u tim gradovima.

Osaka je grad koji je imao najsnažniju tendenciju rasta po broju međunarodnih poseta (24,15%) u prethodnih sedam godina. Ostali gradovi koji su se našli među top 10 gradova, a za koje se predviđa najbrži rast su:

  • Čengdu – 20,14%
  • Abu Dabi – 19,8%
  • Kolombo – 19,57%
  • Tokio – 18,48%
  • Rijad – 16,45%
  • Tajpej – 14, 53%
  • Si’an – 14,20%
  • Teheran – 12,98%
  • Sjamen – 12,93%

Novi uvidi u svrhu putovanja i lokalnu potrošnju

Po prvi put, ovaj Indeks ispituje da li posetioci putuju zbog posla ili iz zadovoljstva i pruža uvid u to kako međunarodni putnici troše novac, uključujući i troškove obroka i smeštaja i kupovinu. Lista za 2016. godinu pokazuje da kada je reč o top 20 gradova, više ljudi ih posećuje iz privatnih razloga, a jedini izuzetak je Šangaj u koji se češće putuje zbog posla. Ljudi koji posećuju top 20 gradova najviše troše na kupovinu, osim kada je reč o Evropi gde na obroke odlazi veći deo potrošnje – ovo se odnosi na Amsterdam, Beč, Istanbul, Milano, Pariz i Prag.

Povezana vest:  ELLA DVORNIK ZNA KAKO DA NOSI NAJVEĆI TREND SEZONE

Identifikovanje regionalnih trendova

Lista pruža uvid u top gradove destinacije u svakom regionu, uključujući:

  • Azijsko-pacifički region – Ovaj region dominira i u globalnih top 10 (pet gradova je u ovom regionu) i top 10 najbrže rastućih gradova destinacija (sedam gradova je u ovom regionu).
  • Evropa – London, koji se nalazi na drugom mestu globalno i na prvom mestu u regionu, je najveći grad u kome se ostvaruje veza ka drugim gradovima u pogledu broja posetilaca i obima potrošnje u odnosu na ostale gradove koji su među top evropskim destinacijama: Pariz, Istanbul, Barselona i Amsterdam.
  • Latinska Amerika: Lima je top destinacija i najbrže rastući grad u ovom regionu, sa 4,03 miliona posetilaca (nalazi se na 32. mestu na globalnoj listi) i sa rastom od 9,9% (na 15. mestu globalno). Međutim, situacija je drugačija kada se posmatra potrošnja posetilaca koji noće: Punta Kana je vodeći grad u regionu sa 2,95 milijardi dolara, a sledi Meksiko Siti (2,27 milijardi dolara).
  • Bliski Istok i Afrika – Dubai je najbolje plasiran grad destinacija u ovom regionu (na četvrtom mestu globalno), dok je Abu Dabi najbrže rastući grad u regionu sa stopom rasta od 19,81%. Ovo znači da su Ujedinjeni Arapski Emirati i najposećenija i najbrže rastuća zemlja u regionu drugu godinu za redom.
  • Severna Amerika – Njujork, koji se nalazi na petom mestu na globalnoj listi, je top destinacija u regionu. Njujork se nalazi daleko ispred ostatka regiona u pogledu potrošnje posetilaca koji noće u gradu sa 18,25 milijardi dolara. Skoro 90% međunarodnih posetilaca su sa područja izvan Severne Amerike, a među njima prednjače posetioci koji dolaze iz Londona, Pariza, Sao Paola, Toronta i Pekinga.
Povezana vest:  Otvorena nova Tiffany radnja

Kompanija Mastercard razume značajnu ulogu koju gradovi imaju kao centri trgovine, što se odražava na tehnologije koje ova kompanija pruža sa ciljem da se ostvari veća efikasnost i praktičnost kako za vlade, tako i građane. Jedan primer je sve veća implementacija beskontaktnih plaćanja u sistemima za prevoz u gradovima poput Londona i Čikaga. Ovi uvidi iz izveštaja takođe mogu da pomognu avio-kompanijama, hotelima i drugim trgovcima da izgrade pametna, relevantna i prilagođena iskustva za svoje korisnike.

Kompletan izveštaj možete preuzeti na ovoj strani: http://mstr.cd/2cOTo3W