2016_cchbc_sustainability_infographic_srb-korekcija-1Coca-Cola HBC, rangirana kao globalni lider u održivosti u sektoru proizvođača napitaka po Dau Džons indeksima održivosti (DJSI), objavila je nove ciljeve održivosti.

Kompanija se obavezuje da će do 2020. godine:

  • koristiti 40 odsto ukupne energije iz obnovljivih i čistih izvora
  • reciklirati najmanje 40 odsto ukupne ambalaže na tržištu u proseku
  • koristiti recikliranu PET ambalažu i/ili PET ambalažu od obnovljivog materijala za 20 odsto ukupne PET ambalaže
  • smanjiti ambalažu za 25 odsto po litru proizvedenog napitka
  • sertifikovati preko 95 odsto ključnih sastojaka poljoprivredno-prehrambenog porekla u skladu sa Principima održive poljoprivrede Coca-Cola sistema
  • uložiti najmanje 2 odsto svoje godišnje dobiti pre oporezivanja u zajednice
  • udvostručiti broj zaposlenih koji učestvuju u dobrovoljnim inicijativama tokom radnog vremena na 10 odsto ukupnog broja zaposleni
Povezana vest:  Neodoljivo slatka Clinique Cheek Pop rumenila

Novi ciljevi su nastavak prethodnih planova u okviru kojih se kompanija obavezala da će smanjiti intenzitet potrošnje vode za 30 odsto i indirektnu emisiju ugljen-dioksida za 50 odsto

[1]. U proteklih nekoliko godina, Coca-Cola HBC je smanjila potrošnju vode za 2,1 milijardu litara, što je jednako čaši vode za svakog stanovnika planete. U proteklih pet godina, globalni karbonski otisak njenih proizvoda je smanjen za 1,07 tona kroz ulaganja u energetski efikasne tehnologije sa malom emisijom ugljen-dioksida, što je jednako ukupnoj godišnjoj emisiji štetnih gasova iz 200.000 putničih vozila. Kompanija je 2015. godine uložila 8,2 miliona evra – ili 2,3 odsto svoje dobiti pre oporezivanja – u podršku dobrobiti zajednice, upravljanje životnom sredinom i vodom i u razvoj mladih, u partnerstvu sa preko 230 nevladinih organizacija.

Povezana vest:  BALLANTINE’S TRUE MUSIC SERIES: POTPUNO NOVI DOŽIVLJAJ MUZIKE I UMETNOSTI

,,Ambiciozni ciljevi koje danas objavljujemo odražavaju našu želju da inspirišemo bolju budućnost za svoje zaposlene i zajednice u kojima poslujemo. Oni su deo naše opšte strategije zahvaljujući kojoj je Coca-Cola HBC zauzela lidersku poziciju u održivosti među proizvođačima pića i pokazuju da smo rešeni da širimo poslovanje na odgovoran, profitabilan i održiv način,’’ izjavio je Dimitris Lois, generalni direktor Coca-Cola HBC.

Povezana vest:  Levi’s® se vraća na velika vrata, jeans oaza u srcu Novog Sada

Ključni pokazatelji rezultata u 2015. godini:

  • 33,311 zaposlenih
  • 43,000 dobavljača
  • 1,3 milijarde evra potrošene za direktnu nabavku
  • 271 milion evra je iznos ukupno plaćenih poreza
  • smanjenje direktne emisije ugljen-dioksida za 11,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu
  • odnos potrošnje vode poboljšan za 7,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu
  • porast korišćenja reciklirane PET ambalaže za 19,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu
  • ocena angažovanosti u oblasti održivosti od 87 odsto

[1]Potrošnja vode i emisije ugljen-dioksida po litru proizvodenog napitka u odnosu na 2010. godinu.