Udruženje pivara Srbije ugostilo je juče predstavnike medija u Radisson Blu Old Mill hotelu, gde je uz stand up komičara Srđana Jovanovića, na zabavan način predstavilo pivo kao osvežavajuće piće, sa tradicijom proizvodnje u Srbiji dugom tri veka. Tom prilikom prisutni su saznali više o industriji piva, kako je ona izgledala kroz istoriju i sa kojim izazovima se susreće u današnje vreme.

Udruženje pivara Srbije je krovna strukovna organizacija, okuplja najveće proizvođače piva i slada u Srbiji, koji zajedno čine 98% domaćeg tržišta. Pivarska industrija u našoj zemlji bitno utiče na ekonomiju i doprinosi budžetu Srbije sa 3,3% na godišnjem nivou.

Udruženje pivara Srbije u saradnji sa partnerima radi na stvaranju pogodne ekonomske klime za proizvođače, ali istovremeno i na podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji piva. Cilj Udruženja je da se kroz kontinuiranu saradnju sa državom i partnerima stvori održiva i predvidiva ekonomska klima za rast i razvoj pivarske industrije, kako bismo ostvarili svoje pune potencijale i dali još veći doprinos razvoju srpske ekonomije. UPS ima zadatak da razvija i štiti interese industrije, ali i obavezu da promoviše odgovornost. Proizvođači piva – članovi Udruženja, imaju snažnu samoregulativu i stroge propise i pravila, čak i više nego što i sam zakon nalaže. Samim tim, jedan od najvažnijih ciljeva članica Udruženja jeste da edukujemo i propagiramo odgovornu i umerenu konzumaciju piva., istakao je Vladimir Novaković, predsednik Upravnog odbora Udruženja pivara Srbije.

Kao i do sada, društvene aktivnosti Udruženja ubuduće će biti usmerene na osnaživanje odgovorne konzumacije. Kroz različite kampanje i medijske aktivnosti neophodno je promovisati umerenost ispijanja piva, koje je za mnoge omiljeno piće za zdravicu. Tim povodom Rebeka Božović, izvršna menadžerka Udruzenja pivara Srbije poručila je: „Ove godine nastavljamo dalje i planiramo aktivnosti kojima želimo da vratimo pivo na mesto koje mu pripada kao omiljenom piću, jer ga vezujemo za najlepša dešavanja u životu, od rođendanskih proslava, pa sve do slavlja sportskih uspeha, kojih, na sreću, imamo mnogo. Poseban fokus naših aktivnosti u ovoj godini je kampanja o odgovornoj konzumaciji piva, koju ćemo pokrenuti 4. avgusta na Svetski dan piva i u saradnji sa partnerima realizovati do kraja septembra.“

Udruženje pivara Srbije zahvalilo se svim prisutnim predstavnicima medija i istovremeno pozvalo da u narednim mesecima prate dešavanja u vezi sa aktivnostima na kampanji za podizanje svesti o odgovornoj konzumaciji piva.

Povezana vest:  Jedna kafa, a mnogo priča o prijateljstvu, gostoprimstvu i ljubavi

Pored nastupa stand up komičara Srđana Jovanovića, predstvavnici medija imali su priliku da uz pivo degustiraju hranu koja je pripremljena sa pivom, kao glavnim sastojkom – od slanih đakonija do sladoleda od piva.

Udruženje pivara Srbije

Udruženje pivara Srbije je krovna organizacija proizvođača piva i slada, čije članice pokrivaju 98% tržišta, ukupno direktno i indirektno zapošljavaju više od 17.000 ljudi i doprinose budžetu Srbije sa više od 230 miliona evra kroz izdvajanja za akcize, poreze, socijalna davanja i doprinose. U lancu proizvodnje i distribucije svaki zaposleni u pivarskoj industriji kreira devet novih radnih mesta. Više od 90% ukupnih sirovina neophodnih za proizvodnju čine lokalne nabavke za koje se godišnje izdvoji više od 100 miliona evra. I pored dobrih rezultata, industrija se suočava sa negativnim trendom u poslednjih 9 godina. Cilj Udruženja je da se kroz kontinuiranu saradnju sa državom i partnerima, stvori održiva i predvidiva ekonomska klima za rast i razvoj pivarske industrije kako bi  pivarska industrija ostvarila svoje pune potencijale i dala još veći doprinos razvoju srpske ekonomije. Takođe, sve članice aktivno rade na promociji odgovorne konzumacije piva i društvene odgovornosti u pivarskoj industriji.

Povezana vest:  Trideset godina rada kompanije MCDonald’s u Srbiji

Udruženje pivara Srbije posluje sa šest članica: Apatinska pivara, Beogradska industrija piva BIP, Valjevska pivara, Karlsberg Srbija, Maltinex sladara, Heineken Srbija, koje čine preko 96 odsto tržišta. Od 2003. godine do danas napravljene su značajne investicije u pivarskoj industriji, kroz ulaganja u kapacitete koji postoje skoro tri veka. Udruženje pivara Srbije promoviše odgovornu konzumaciju piva. Proizvođači piva – članovi udruženja, imaju snažnu samoregulativu, stroge propise i pravila, čak i više od onoga što je propisano Zakonom. Ova pravila čine Kodeks usvojen na nivou industrije koji propagira zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje.

 

Istorija piva u Srbiji

Pivo se prvi put zvanično pominje u Srbiji,  u 15. veku za vreme vladavine despota Stefana Lazarevića, kao novo piće preneto od severnih suseda. Kuvali su ga u domaćinstvima, u kafanama, pa i u samoj rezidenciji vladara.

Za vreme austrijske okupacije Beograda u periodu od 1718. do 1739. godine, pivarstvo prevazilazi okvire domaće zanatske proizvodnje. Na Dorćolu su austrijski doseljenici i preduzimači izgradili dve male pivare. Sve velike pivare koje postoje i dan-danas, imaju tradiciju dužu od dva veka, budući da su izgrađene između 1730. i 1892.

Povezana vest:  Članovi NRC-a specijalno testirali najnovije modele Nike patika

 O pivu

Pivo je kroz vekove menjalo izgled i ukus, uslove i način proizvodnje, ali su svojstva piva ostala ista. Pivo je potpuno prirodan napitak i dobija se od sirovina koje imaju visoku nutritivnu vrednost, postupkom koji omogućava da se vrednosti i zadrže.

Pivo se sastoji od vode, slada, kvasca i hmelja, pri čemu je voda dominantan sastojak – 93% piva čini voda.

Kao i kod ostale hrane napravljene od prirodnih sastojaka, i pivo ima mnogo sastojaka, uključujući i vitamine, naročito vitamin B, minerale, kao što su silicijum i vlakna.

Pivo u isto vreme osvežava i relaksira, ali i omogućava unošenje vode u organizam, i još niz korisnih sastojaka.

 Odgovorna konzumacija piva

Pivo je voljeno piće koje nas vezuje za proslave, prijatelje, uspehe i porodicu – u Srbiji se popije oko 56 litara po glavi stanovnika godišnje, što nas stavlja na sredinu evropske liste.

Odgovorno pijenje je stil pijenja, niskorizično, gde postoji vrlo mala verovatnoća da će biti posledica. Odgovorna/umerena konzumacija piva ima višestruke pozitivne efekte na mnoge aspekte zdravlja i igra važnu ulogu u kvalitetu života većine konzumenata piva.

16. septembar je ustanovljen kao Globalni dan odgovorne konzumacije piva koji se obeležava u 76 zemalja sveta. Proizvođači piva, Vlade zemalja, nevladine institucije kao i maloprodajni lanci udružuju se kako bi uticali na svest o odgovornoj konzumaciji piva.