Novi dugometražni animirani film „The Peasants / Seljaci“, rediteljke Dorote Kobiela, nominovane za Oskara, Zlatni globus i BAFTA nagradu za film „S ljubavlju, Vinsent“ o životu Vinsenta Van Goga, privodi se kraju u beogradskom studiju Lumina u koprodukciji Digitalkraft-a iz Srbije, producenata Ivana Pribićevića i Jelene Angelovski. Na ovom filmu radilo je 22 slikara i slikarki iz Srbije uz supervizore Biserku Petrović i Vladimira Vinkića, zajedno sa VFX timom producentske kuće Digitalkraft.

Koproducent Ivan Pribićević o pripremi ovog ostvarenja je rekao: “Sa koproducentima iz Poljske smo se upoznali 2019. godine. Oni su već imali iskustva sa našim slikarima Biserkom Petrović i Vladimirom Vinkićem i znali su da, uz njih, mogu da naprave efikasan tim za potencijalnu bazu. Druga strana medalje je naše iskustvo u postprodukciji, gde smo mi zapravo doprineli filmu pripremajući kadrove za slikare. Mi smo se bavili postprodukcijom snimljenog materijala kako bi slikari dobili dovoljno čiste i estetski definisane kadrove, i jednostavnije radili svoj posao. Svega ovoga ne bi bilo bez moje koleginice Jelene Angelovski koja ima dosta iskustva u produkciji, tako smo zajedno idealan tim koji gura kroz ovaj projekat već dve i po godine. Ovo je vrhunac neke manjinske koprodukcije u Srbiji, čiji značaj će se osetiti tek kad film bude izašao”.

Ana Pakljanac, supervizor vizuelnih efekata na filmu, o procesu rada na “Seljacima” je rekla: “Virtuelna produkcija omogućava da se previzualizuje film, naročito ako se radi o nekoj zamišljenoj pozadini koju je praktično nemoguće naći i tamo uraditi tradicionalno snimanje. Umesto da se koristi zeleni ekran, u postprodukciji se dodaje pozadina tako da reditelji direktno na setu mogu da vide kako će ona izgledati. Poljski tim je u samom startu hteo da selo u kome se radnja odigrava bude urađeno kroz virtualnu produkciju i postavljeno na setu, tako da smo ga mi napravili pre samog snimanja. Naravno poljski tim nam je pomagao oko autentičnosti sela i dodatnih enterijera. Kada su odradili ceo film i montažu, ušli smo u srednji deo postprodukcije, koji je zapravo priprema referenci za slikare. Digitalkraft VFX tim je spremao te referentne kadrove za slikare zajedno sa poljskim timom. Svaki slikar je imao prostor u kome je slikarsko platno, projektor iza njih koji projektuje video fajl frejm po frejm, tako da oni mogu da ih šaltuju napred-nazad”.

Povezana vest:  Danas počinje 14. filmski festival u Motovunu

Vladimir Vinkić, supervizor slikarskog tima, pojasnio je kompletan proces rada sa slikarima, od same selekcije: “Od početka produkcije imalo smo kontakt sa preko 100 slikara i slikarki iz Srbije, među kojima smo izabrali prvo 25, a sada nas ima 18. To su mladi ljudi koji su tek završili fakultet i njima je ovo bilo manje naporno nego onima koju su već stariji, jer treba sedeti i slikati svakog dana osam sati, jedno te isto s malim varijacijama. Vremenom su postali sve brži i kvalitetniji, a mi kao supervizori smo na tome i najviše radili. Prezadovoljan sam svakom osobom koja je ušla u ovaj studio jer su svi uložili ogroman trud. Mislim da slikar za 10 godina stekne onoliko iskustva koliko su za godinu dana rada stekli slikari ovde”. O sopstvenoj ulozi Vinkić je dodao: “U početku sam radio na izradi 30-ak ključnih frejmova na kojima je prikazano kako izgledaju dan i noć, ambijent unutra i napolju, kako se slikaju glavni likovi. Kada slikar počinje novu scenu, dobije jedan od ključnih frejmova i onda kopira način slikanja – koje boje se koriste, koliko detalja je u kom planu, koje palete koristimo i slično”.

Povezana vest:  Veliki dobroćudni džin od 30. juna u bioskopima

Aleksandra Đukić, jedna od slikarki koja učestvuje u izradi filma, o svom iskustvu rada na “Seljacima” je izjavila: “Bilo mi je najzanimljivije to što sam morala da izučim slikarsku tehniku dotle da bude potpuno realistična, a da opet ima i slikarsku čar. Da bude sa slikarske strane bogato, ali i jako precizno. Bio mi je veliki izazov da sve to bude jako brzo urađeno, da mogu u roku od 2-3 data da uradim potpuno gotovu sliku. Stalno sam morala da podižem nivo kvaliteta svog rada. Uživala sam prateći taj progres od prvog meseca do danas”.

Povezana vest:  Kluni zainteresovan za novi Soderbergov projekat

Prethodni film rediteljke Dorote Kobiela, „S ljubavlju, Vinsent“, zaradio je 42 miliona dolara na blagajnama. “The Peasants / Seljaci” se snima istom slikarskom tehnikom koja je osvojila srca fanova širom sveta.

„Nakon godina rada na filmu o Vinsentu van Gogu, osećala sam jaku potrebu da ispričam priču o ženama: da pokažem njihove borbe, strasti i snagu.“, istakla je o ovom ostvarenju Dorota Kobiela, rediteljka i scenaristkinja filma.

Radnja se temelji na romanu Vladislava Rejmonta, dobitnika Nobelove nagrade. „Seljaci“ je tragična priča o seljanki Jagni koja je primorana da se uda za mnogo starijeg, bogatog farmera Borinu, uprkos svojoj ljubavi prema njegovom sinu Anteku. Vremenom, Jagna postaje predmet zavisti i mržnje seljana i mora da se bori da sačuva svoju nezavisnost. Radnja se odvija na poljskom selu na prelazu iz 19. u 20. vek, a dramatični preokreti priče vezani su za promene godišnjih doba, težak rad na poljima i tradicionalne lokalne praznike.

Ovaj jedinstveni mikrosvet seoske zajednice služi kao povod da se ispriča univerzalna i aktuelna priča, o tragičnoj ljubavi i životu u maloj zajednici gde pravila i tradicija određuju uloge svakoga, a izlazak iz očekivanog može da rezultuje ismevanjem i odbacivanjem.