Pola veka Hičkokovog filma „Psiho“

Ispostavilo se da je genijalni reditelj imao odličan osećaj jer je „Psiho“ postao jedan od kamena temeljaca svetske kinematografije, a čuvena scena ubistva pod tušem kultna. Ovaj niskobudžetni film, čije je snimanje koštalo svega 800.000 dolara, zaradio je više od 40 miliona dolara, a to je samo jedna od anegdota koja se vezuje za jedno od omiljenijih ostvarenja „majstora jeze“.
U čast obeležavanja pola veka ovog remek dela horora, u subotu je u Los Anđelesu održana posebna projekcija kojoj su prisustvovali svi oni, još u zzivotu, koji su učestvovali u njegovom snimanju.
Među odsutnima bili su dvoje glavnih glumaca Entoni Perkins, nezaboravni Norman Bejts, koji je preminuo 1992. i Dženet Li koja je umrla 2004. Hilton Grin, tadašnji asistent režije, ispričao je „Los Anđeles tajmsu“ koliki je izazov za Hičkoka predstavljalo snimanje filma. Slavni reditelj je želeo da svima u Holivudu dokaže da se može napraviti veliki film sa malo novca i bez ijednog zvučnog imena.
Ceo film snimljen je za mesec dana, ali je samo na scenu pod tušem, koja u finalnoj verziji traje 45 sekundi, potrošeno sedam dana uz korišćenje 70 kamera. Grin je otkrio još jedan kuriozitet u vezi sa ovom poznatom scenom. Naime, probleme sa cenzurom nije izazvala prikrivena golotinja glavne glumice, a još manje krv, koja je zapravo bila topljena čokolada, već pojavljivanje WC šolje u kadru što se u to doba smatralo krajnje neukusnim. Film je ostavljao izuzetno jak uticaj na gledaoce. Priča se da je ubistvo pod tušem svaki put dovodilo publiku u stanje kolektivne histerije tako da se vrištanje nastavljalo i tokom sledeće scene, u kojoj Perkins – Bejts pere kadu od krvi.
Jedan od gledalaca poslao je pismo Hičkoku navodeći da njegova ćerka više ne koristi kadu od kada je gledala film „Dijabolik“, a da nakon „Psiha“ odbija da uđe u tuš kabinu, pa pita reditelja šta da radi. Hičkok mu je hladnokrvno odgovorio: „pošaljite je na hemijsko čišćenje“.
-Sa ‘Psihom’ sam uspeo da filmsku umetnost upotrebim za stvaranje masovne emocije. Iza toga nema poruke upućene publici, nema prestižnog romana, pa ni velike interpretacije. Ono što uzbuđuje publiku jeste film u svom čistom izdanju – kazao je jednom prilikom Hičkok.
