One Day_9

Premijera filma „Jedan dan“ 6. oktobra u Koloseju

Romantična drama „Jedan dan“ sa En Hetavej i Džimom Stradžisom u glavnim ulogama premijerno će biti prikazana u četvrtak, 6. oktobra u bioskopu Kolosej Multiplex od 20.00.

Posle dana koji su proveli zajedno po zavšetku koledža, Emu i Dekstera pratimo svake godine na dan 15. jula i vidimo dokle su stigli u svojim životima. Ponekad su na taj dan zajedno, ponekad nisu…

Dvadeset godina, dvoje ljudi, JEDAN DAN.

Romantična drama „Jedan dan“, snimljena prema istoimenom nagrađivanom bestseleru Dejvida Nikolsa (izdavač, Laguna, 2010.) opisuje neobičnu vezu između dvoje ljudi. Ema (En Hetevej) i Dekster (Džim Stardžis) sreću se na dan proslave završetka koledža, 15. jula 1988. Ona je ambiciozna devojka iz radničke klase koja sanja o tome da svet učini boljim mestom. On je bogati šarmer koji misli da je svet njegova igraonica. U sledećih 20 godina, svaki 15. jul nam otkriva dokle su En i Deks stigli, kao i njihovo prijateljstvo koje se neprekidno raspada i ponovo obnavlja. Kroz ljubav i gubitak, slomljena srca, ispunjene nade i neispunjene snove oni upoznaju raskoš života. Negde tokom njihovog puta ovo dvoje ljudi shvatiće da traže i nadaju se onom što je sve vreme bilo pored njih.

Zaljubljivanje u ljubavnu priču

“Dopala mi se duhovitost i oštroumnost Dejvida Nikolsa”, kaže rediteljka filma “Jedan dan”, Lona Serfig. “Privukla me je prava ljubavna priča koja kao retko koja dostiže taj nivo”, dodaje ona. “To je ljubavna priča”, potvrđuje Dejvid Nikols, scenarista i autor nagrađivanog bestselera iz 2009. godine. “To je priča i o prijateljstvu, porodici, nostalgiji, kajanju i načinu na koji naše nade i naši snovi ne postaju potpuno ispunjeni, bar ne na način na koji mi to očekujemo. U tome i leži njihova gorkoslatka čar. Želeo sam da napišem staromodnu romansu koja pokazuje uspone i padove jedne veze tokom dugog vremenskog perioda.“ Nikols je proveo dve godine radeći na romanu. „Pisao sam i druge stvari pored toga“, kaže on. „Takođe, to je zahtevalo i dosta planiranja, kao slagalica. Bilo je to kao kada se posadi seme u jednoj godini da bi se u drugoj nešto izrodilo. Morao sam da razmislim o tome šta će se dogoditi svake godine na dan 15. jula.“

Povezana vest:  Festival Kustendorf od 5. do 12. januara

Nina Jakobs, producentkinja filma poznata po kvalitetu da prepozna literaturu kao potencijal za film, bila je začuđena koliko ju je dotakla priča knjige „Jedan dan“. Ona kaže: „Zaljubila sam se u ove karaktere. Priča je vrlo univerzalna. Priča prati Emu i Dekstera i njihovu transformaciju od vremena koledža i postavlja pitanje ko su oni tada i kakvi će postati dvadest godina kasnije.“ “Potrebno nam je vreme da odrastemo i dok se to ne dogodi, ne znači da ćemo nužno biti sa osobom sa kojom smo želeli da budemo. Ovo vreme je neophodno, a ipak to je nešto što se ne može vratiti. U tome leži i setan ton priče”, dodaje ona. Videvši potencijal romana kao klasičnu filmsku romansu, ona je radila na tome da osigura prava za snimanje filma obećavajući Nikolsu da će zadržati priču u okvirima originalnog britanskog okruženja i da će on adaptirati knjigu u scenario. “Nina je bila šampion priče”, kaže Nikols. “Ona je sila prirode! Zapanjen sam bio što se sve spojilo tako brzo.” Producentkinja dodaje: “U mnogim studijima namera bi bila da se film amerikanizuje i da se ne zadrži britansko okruženje. Za mene, to bi značio kompromis između specifičnosti knjige i jedinstvenosti karaktera. Tražili smo kreativne partnere čije su namere bile da se ne promeni knjiga.” Film je ubrzo došao do faze kada je ostvarena saradnja sa Random House, studiom Focus Features i U.K.’s Film4 kao ko-finansijerom.

Povezana vest:  Sveža filmska adaptacija "Potpaljivačica" u bioskopima od 12. maja

Autor knjige je već radio kao scenarista i to na svom romanu Starter for Ten. Narativnost dela “Jedan dan” je bila mnogo izazovnija, ali kao što Nikols potvrđuje, “postojao je izazov u tome kako obuhvatiti dvadeset godina i u knjizi.” “U filmu morate prihvatiti činjenicu da to sve mora stati u dva sata filmskog vremena i znati da se moraju izgubiti neke stvari. Ipak, “Jedan dan” je verna adaptacija koja obuhvata raspoloženje i ton knjige”, dodaje Dejvid. Režija je ubrzo bila poverena Loni Sherfig čiji je film An Education postao jedan od najdiskutovanijih filmova godine i imao tri nominacije za Oskara, uključujući i najbolji film. Takođe, autor knjige i producentkinja filma su videli i njena ranija ostvarenja – Italian for Beginners i Wilbur Wants to Kill Himself i dobro ih zapamtili. “Znali smo da će pronaći nijanse u karakterima, njihovoj evoluciji i komunicirati sve to obuhvativši vreme i mesto, a da pri svemu tome ne izgubi iz vida Emu i Dekstera kao esenciju priče. To bi bilo kao dirigovanje orkestrom i vođenje računa da se melodija ne izgubi”, dodaje ona.

Povezana vest:  Trejler za SF film „The Box”

“Kada je En Hetavej pročitala scenario u ranoj fazi, Ema joj se toliko dopala da je otputovala u London kako bi razgovarala sa mnom i objasnila zašto želi ovu ulogu. Mislim da En ima isti Emin humor i snagu. Ona je iskusna glumica koja pruža veliku toplinu i nežnost karakteru, više nego bilo ko drugi”, kaže rediteljka. Pored hemije neophodne za filmsku romansu, rediteljka dodaje da su “En Hetavej i Džim Stardžis učinili sve kako bi ovaj film izlgledao izuzetno. Između njih postoje sjajna hemija, poštovanje i uzajamno razumevanje i mislim da će i gledaoci to osetiti.”