SiyakhonaProjekat Sony Europe „Siyakhona“
Siyakhona, što znači „Mi to možemo“,ima cilj da uz pomoć obuke i tehnologije, a kroz zajednički duh fudbala, osposobi mlade ljude iz nerazvijenih zajednica širom sveta i pomogne im u razvoju budućih perspektiva. Ovo je deo šireg, globalnog, CSR programa kompanije Sony čiji je cilj da sopstvenu ekspertizu i tehnologiju koristi za dobrobit lokalnih zajednica širom sveta.
U susret Svetsko kupu u Južnoj Africi, kompanija Sony i FIFA pokrenula je projekat Siyakhona pre festivala „Footbal for Hope festival 2010“(fudbalom do nade) u Aleksandri u Južnoj Africi.
Mladi ljudi iz 40 zemalja širom sveta, uključujući i Argentinu, Australiju, Nigeriju, Francusku i Veliku Britaniju, koji učestvuju na festivalu dobili su fotografsku opremu kompanije Sony i obuku za njeno korišćenje. Ne samo da će steći vredna znanja,  već će moći da zabeleže priču o svom putovanju na festival „Footbal for Hope festival 2010“ u Južnioj Africi i van nje.
Pored toga, dvanaestoro mladih ljudi iz ugroženih južnoafričkih zajednica dobiće profesionalnu Sony video opremu kao i obuku u svim oblastima digitalne filmske produkcije. Fomiraće se dva medijska centra, jedan na mestu održavanja festivala „Footbal for Hope festival 2010“, u Aleksandri, a drugo u prvom centru „Footbal for Hope festival 2010“ festival, u Kajelitši u Kejptaunu.
Polaznike video obuke čine mladi momci i devojke od 20 do 30 godina, poput tridesetogodišnjeg Ntombija Nongauze iz opštine Kajelitša, koji kaže: „Želim da otkrijem priče ljudi iz siromašnih zajednica kao što je ova, iz koje i sam potičem. Postoje brojni problem sa kojima se naše zajednice suočavaju, kao što su droga, virus HIV-a/Aids-a  i nedostatak mesta za stanovanje; neophodno je da se upravo ove priče ispričaju.“
-Mi iz Sonija želimo da podelimo našu ekspertizu kako bi ugroženim zajednicama omogućili da kroz fudbal razviju znanja iz oblasti medija i tehnologije koja će moći kasnije da primenjuju. Pružajući ovim mladim ljudima nova znanja i veštine, nadamo se da ćemo poboljšati njihove izglede za bolju budućnost – rekao je Roj Vajt, vd direktor za ljudske resurse kompanije Sony Europe.
Festival „Footbal for Hope festival 2010“ je deo pokreta „Footbal for Hope“ koji su osnovali  FIFA i streetfootballworld² sa misijom da povećaju uticaj fudbala kao sredstva za razvoj društva.
Drago nam je da što za partnera u formiranju Siyakhona projekta imamo kompaniju Sony. Izuzetno se radujemo što koristimo fudbal kao sredstvo za razvoj društva i nadamo se da će veliki broj mladih ljudi iz nerazvijenih krajeva širom sveta imati korist od ove inicijative – rekao je Federiko Adieči, šef Odseka za korporatinu društvenu odgovornost FIFE.
Centre za digitalne medije projekta Siyakhone u Aleksandri i Kajelitši podržava Hillside Digital, lokalna organizacija koja edukuje mlade ljude u oblastima medija i novinarstva. Siyakhona planira da osnuje dodatne centre u drugim sedištima pokreta „Footbal for Hope“. „20 Centres for 2010“ je zvanična kampanja svetskog šampionata „FIFA World Cup“ i njen cilj je izgradnja 20  centara za edukaciju, zdravstvenu zaštitu i fudbal širom afričkog kontinenta.
Povezana vest:  Nove bežične fitnes slušalice sa mobilnom aplikacijom