AddWash-CarapaNaučnici su otkrili zašto čarape nestaju u veš mašini i kolika je verovatnoća da će se to desiti

Britanci prilikom pranja veša u mašini u proseku gube 1,3 čarape svakog meseca, što predstavlja više od 15 čarapa godišnje. Kada ovaj broj prevedemo u izgubljene čarape tokom čitavog života, onda dobijemo brojku od 1264 čarape, što znači da prosečnog Britanca gubitak ovog dela garderobe košta neverovatnih 2,528 funti.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja koje je sprovela kompanija Samsung kako bi lansirala svoju inovativnu AddWash mašinu za pranje veša i otkrila uzrok jedne od najvećih životnih misterija – zašto čarape nestaju u veš mašini. Sprovedena britanska studija navela je naučnike da osmisle matematičku formulu za predviđanje verovatnoće ostajanja sa neparnim brojem čarapa nakon ciklusa pranja u veš mašini.

Nakon mnogobrojnih zanimljivih teorija o izgubljenim čarapama sprovedena su istraživanja koja su otkrila da na nestanak čarapa prilikom pranja veša najviše utiču složena procedura pranja tj. način na koji je veš sortiran – na osnovu boje, temperature i broja čarapa u svakom ciklusu pranja, kao i zaboravljene čarape zapale iza radijatora, ispod nameštaja ili jednostavno one koje su greškom spojene sa tuđim parom.

Povezana vest:  Sony Ericsson predstavlja novu generaciju Xperia mini modela

Osim ovih praktičnih razloga, ustanovljeni su i snažni psihološki faktori koji doprinose nestanku čarapa. Pre svega, tzv. „neprihvatanje odgovornosti“, jer postoji tendencija da pojedinac očekuje da će veš pokupiti neko drugi, ili ukoliko čarapu ne nađemo na mestima na kojima prvo proverimo, odmah pretpostavljamo da je zauvek izgubljena i uveravamo sebe da nije ni bilo njenog para.

Nakon prikupljenih rezultata, psiholog dr Sajmon Mur i statističar Džef Elis svoje nalaze su oblikovali u matematičku formulu za gubitak čarape.

Index za gubitak čarape = (L+C) – (P x A)
Što je veći broj, veća je verovatnoća da će se čarapa izgubiti.

Povezana vest:  Lazarus proširuje svoje delovanje, grupa sada ima sopstveni ransomver

Za precizniju vrednost, formula se može prilagoditi izračunavanju verovatnoće za gubitak čarape u jednoj nedelji koristeći verziju za statističko modeliranje softvera koji dodaje konstante na sledeći način:

Prob= 0.38+(0.005 x L)+(0.0012 x C)-(0.0159 x P x A)3

Gde je:
L= Veličina veša
Pomnožen sa brojem ljudi u domaćinstvu (p) i frekvencijom pranja u nedelji (f)

C = Složenost pranja
Izračunava se sabiranjem broja različitih pranja nedeljno (tamni + beli veš) (t) i množenjem broja čarapa koje se peru u toj nedelji (s)

P = Pozitivnost prema pranju veša

Meri se na skali od 1 do 5, gde 1 predstavlja oznaku „najmanjeg uživanja prilikom pranja“, a 5 „snažno uživanje prilikom pranja veša“

A = Stepen pažnje

Predstavlja zbir radnji prilikom početka svakog pranja – provera džepova, izvrtanje rukava, okretanje odeće na pravu stranu i razmotavanje čarapa.

 

Međutim, spas od gubitka čarapa je na vidiku. Samsungova AddWash mašina za pranje veša omogućava jednostavno dodavanje zaboravljenih stvari čak i u toku rada mašine – bilo da je to zalutala čarapa koju ste propustili, dodatni omekšivač ili ručno oprana odeća za završno pranje. Ova inovativna mašina ima dodatna vrata koja se nalaze iznad glavnih vrata i kroz koja se u mašinu može ubaciti zaboravljeni komad odeće u doslovno svakom trenutku, bez obzira na to što mašina radi. Dovoljno je pritisnuti taster za pauzu i nakon toga otvoriti dodatna vrata, koja su dovoljno velika da se kroz njih mogu ubaciti džemper ili farmerke. Sama vrata opremljena su i zaštitnim funkcijama kao što je dodatno zaključavanje, što sprečava slučajno otvaranje ili „intervenciju“ znatiželjnih dečijih ruku.

Povezana vest:  Sony najavljuje poboljšanje α9 fotoaparata ažuriranjem softvera

Još dodatnih informacija i video možete pogledati na https://news.samsung.com/global/sock-horror-mystery-of-missing-socks-is-solved-scientists-reveal-why-socks-go-missing-in-the-wash-and-how-likely-it-is-to-happen

Samsung AddWash mašinama za pranje veša dostupno je na stranici http://www.samsung.com/rs/consumer/home-appliances/washing-machines/filter/, kao i na kanalima Samsung Srbija, društvenih mreža Facebook, Twitter, Instagram i YouTube.