iznogudMnogo noviteta z Čarobne knjige

Izdavačka kuća „Čarobna knjiga“ koja je nastupila prvi put na Sajmu pre jedne decenije i to na drugom balkonu hale 1 među knjižarima, ove godine se našla u krugu najelitnijih srpskih izdavača i jedna je od deset sa najviše prijavljenih novih naslova.
Osnivač i direktor Borislav Pantić, najavio je danas na predsajamskom konferenciji da je između dva sajma pripremio pedeset premijera i značajan broj reeizdanja i podsetio je da su među knjigama dela domaćih i stranih živih klasika poput knjige „Kuga i kolera“ koja je bila najveći hit u Francuskoj 2012, „Beseda o padu Rima“ Ferarija za koju je dodeljen gimnazijski Gonkura, zatim od domacih David Albahari a on je izuzetno ponosan na „Hogvortsku biblioteku“ Džoan Rolins koja je objavljena u istom dizajnu kao što je urađen orginal.
Prema rečima Pantića knjiga Mirjane Lukić „Marbada“ u kojoj su opisana zbivanja devedesetih u eks Jugoslaviji, doživela je do sada tri izdanja, a izuzetan uspeh je postigla knjiga Vanje Čobana „Noći koje ti dugujem“ koja se bavi trgovinom bebama.
Pantić je skrenuo pažnju i na značajnu produkciju stripova između dva sajma, kao i na postignut sporazum o bliskoj saradnji sa strip izdavačem „Darkwood“.
Za danas je na radnom doručku urednik edicije Srpskih pisaca Nikola Petaković pripremio predstavljanje dve nove knjige: Marije Stupar „A naročito Petra“ i Branka Dimitrijevića „Život kao reklama za pivo“.
Petaković je istakao da je za njega debitantski roman mlade Stuparove, bio izuzetno iznenađenje jel se pokazalo da je to veoma zrelo pisana knjiga veoma duhovita i delo sa kojim će se mnoge ličnosti identifikovati pošto je u pitanju prilično autobiografska ispovest.
Stuparova je istakla da je ona pre svega arhitekta koji je nekoliko poslednjih godina beležila neke za nju zanimljive događaje i zato je njena Petra našla svoj način da se kroz putem humora brani od negativnih situacija u kojima se nalazila.
Petaković je podsetio, da je Dimitrijević dobro poznat srpskim čitaocima pogotovo pošto ima jedan poseban smisao za humor i posle knjige „Život kao reklama za pivo“ čitaoci će priznati da je to jedan novi humoristički glas srpske savremene proze, koga treba redovno čitati.
Prema rečima scenariste Dimitrija Vojnova, Dimitrijevićev roman „je duhovita urbana proza o tome zašto Srbi stoje kao poslednja prepreka globalizacije“.
Autor je kazao da je roman pisan u formi epistolarne proze a prepiska se vodi između dvoje Srba sa strancima s tim što je dovoljno pročitati srpska pisma da bi se razumele obe strane. Dimitrijević je dodao da se on humorom brani od sistema koji od nas stvara uniformisane automate.
Pantić je obavestio novinare da će u hali 4 sajma knjiga prodajni štand „Čarobne knjige“ biti posebno organizovan i domaćin je Branko Dimitrijević koji će pozivati pisce ovog izdavača ali i njihove kupce na časicu razgovora u „Kafani kod Tri muze“.
„Čarobna knjiga“ je danas najavila da će sa svojim partnerom za stripove Darkom Josićem vlasnikom „Darkwood“ posle sajma otvoriti knjižaru na Trgu Republike sa nazivom „Čarobna šuma“.

Povezana vest:  U JDP-u počele probe predstave Čudo u „Šarganu“