Mikser Festival i Fakultet primenjenih umetnosti u Beogradu sa ponosom objavljuju imena pobednika umetničkog konkursa „Black Box“ koji će biti predstavljeni u okviru predstojećeg Mikser festivala, od 25. do 28. maja 2017, u silosima Žitomlina na donjem Dorćolu. Stručni žiri u sastavu: Marko Lađušić, redovni profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu; Melinda Kostelac, docent Prodekan na Akademiji Primenjenih umjetnosti u Rijeci i Dejan Miljković, redovni professor na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, odabrao je 61 projekat mladih umetnika iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Češke, Hrvatske, Srbije i SAD.

Marko Lađušić član stručnog žirija i profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti kaže da ja kvalitet pristiglih radova izvanredan.

„Black box projekat je postao značajna platforma za mlade i alternativne umetnike koji su često afirmisani ili profesionalno određeni u polju arhitekture, dizajna i drugim prirodnim i društvenim oblastima. Black box je izlet u nešto njima važno, neizrečeno i oštro! Ove godine na konkurs su se prijavili umetnici potpuno različitog obrazovanja, godina i afiniteta što potvrđuje naše uverenje o otvorenoj platformi koja samu sebe dešiniše. Tema „Pad u budućnost“ je mračni nagoveštaj mogućnosti u budućnosti i umetnici su razumeli kontekst trenutka u kojem egzistiraju. Prispela rešenja su visokog umetničkog i estetskog karaktera, veoma različita u izrazu, a ipak sa snažnim zajedničkim imeniteljem odbrane dostojanstva ljudskosti i egzistencije u razumevanju otuđenih procesa u kojim živimo.“

Pod simptomatičnim sloganom „Pad u budućnost“, izložba Black Box 2017 sondira vizije bliske budućnosti mlade generacije umetnika koja stasava na razvalinama institucionalne kulture i nalazi se u prostoru bez perspektiva, opasana zidovima nemogućnosti i ograničenjima za stvaralački rad. Iako sinonim za skučenost,„Crna kutija“ je istovremeno i šansa za akumuliranje energije neophodne za rušenje zidova iza kojih nas čeka budućnost. Kakva je ta budućnost, saznaćemo na Mikser Festivalu, kroz radove mladih stvaralaca  čiji moćni radovi komentarišu društvene okolnosti na koje naizgled ne mogu da utiču, ali čija je stvaralačka energija ipak u stanju da pokrene promene:

Povezana vest:  Istorijski triler „Domaćice" Aleksa Heja u prodaji

Kroz pad u budućnost na izložbi Black Box na Mikser festivalu vodiće vas:

  1. DA – Organic Digital Art-In-Motion,  Aleksandar Pedović – Srbija
  2. Odraz,  Aleksandra Stajović – Srbija
  3. Ja ću raditi šta ja hoću, Alma Gačanin – BIH
  4. Perfect Selfi, Veoma važan video, Alma Gačanin – BIH
  5. U kutiji – van kutije, Ana Aleksić – CG
  6. Telo, Ana Cerović- Srbija
  7. Crnilo večnosti, Ana Novaković – Srbija
  8. Utroba,-Arpad Pulai – Srbija
  9. Camera Futura, Barbora Mojzisova – Czech Republic
  10. Buđenje, Bojana Bodiroga – Srbija
  11. NO_T, Cedomir Kostovic – USA
  12. Živa soba, Darko Dacović – Srbija
  13. Sancta Lux, Dijana Radovanović – Srbija
  14. Post nubila Phoebus, Doris Milešević – Srbija
  15. Snovi, Dragan Strunjaš – Srbija
  16. Procesi, Dragana Kuprešanin – Srbija
  17. Pejzaž, Đorđe Petrović, Veljko Petrović – Srbija
  18. Prasak, Emilija Zlatković – Srbija
  19. „Džžž“, Ilija Lazarević – Srbija
  20. Unutrašnji doživljaj stvarnosti, Ivana Dobromirov – Srbija
  21. Flow of Parity, Ivana Knežević – Srbija
  22. Nude, Ivana Perić – Srbija
  23. Moda i film, Ivana Prlinčević – Srbija
  24. Kunst, Ivana Radojičić – Srbija
  25. Lajk, Ivana Radojičić – Srbija
  26. Nije baš Viler, Jelena Dinic – Srbija
  27. Vežite se, slećemo, Jovan Blat – Srbija
  28. Ego, Jovana Brletić – Srbija
  29. Zabrana prilaska kulture, Jovana Ćulibrk i Aleksandar Ćulibrk – Srbija
  30. Bezdan, Kovačević Stanko – Srbija
  31. Future Shock, Ksenija Kovačević – Srbija
  32. Black books, Lea Embeli – Srbija
  33. Kako god okreneš, Lea Embeli – Srbija
  34. Svesno oslikavanje budućnosti, Mala škola umetnosti DivArt – Srbija
  35. Reinterpretacija klasične umetnosti, Marija Jevtić – Srbija
  36. Gore(n)je, Marija Savčić – Srbija
  37. Spas za budućnost, Marko Zavišić – Srbija
  38. (Ne) igra na sreću, Mia Maraković I Bianka Garčević – HR
  39. Tek ćeš ti svetleti, Milica Mijajlović – Srbija
  40. All Animals Are Equal but Some Are More Equal Than Others, Milica Mijačević-Carević aka mcm-639 – Srbija
  41. Portal, Natalija Miladinović – Srbija
  42. Scar, Nenad Milovanović – Srbija
  43. Himna, Nikola Dabić – BiH
  44. Regresija, Nikola Ralevic – CG
  45. Pad u budućnost – Limbo, Nikola Stojanović – Srbija
  46. Đubre, Sandra Božić – Srbija
  47. Pogled, Sara Stanojević – Srbija
  48. Monolit, Saša Petrović – Srbija
  49. Puls, Savka Marenić – Češka
  50. Send or read, SEKT(OR) A6 – Srbija
  51. Black Transformation – Snežana Zlatković
  52. Mikrobiologija, Sonja Bojanić – Srbija
  53. Now is the time, Sonja Jo – Srbija
  54. 1:6:12: A Black Box Odyssey, Stefan Radošević, AΔA, Lazar Stanojčić, Luka Višnjić – Srbija
  55. Uljez-Interloper, Stevan Lutovac, Olivera Štrbac, Marija Ćirić, Đorđe Aralica, David Klem, Belinda Putilova, Goran Erić, Željko Zdravković – Srbija
  56. Reality check box, Tereza Cenić, Đorđe Vanjek, Nikola Ristić – Srbija
  57. Fotostil vrtloga, Toni Anicin – Srbija
  58. Vacuum, Toni Kovačić – Srbija
  59. Gledaj ili učestvuj, Una Novosel – Srbija
  60. Deindividualizacija, Veroljub Naumović – Srbija
  61. Runaway, Željana Stojanović – Srbija
  62. PAD, Željka Aleksić – Srbija
Povezana vest:  Sutra počinje 10. Noć muzeja!

Platforma „Black Box“ je nastala je 2015. godine kao inicijativa za podršku mladih autora iz oblasti vizuelnih umetnosti i prezentacije njihovog stvaralaštva u najširoj javnosti. Uz aktuelnu temu, svake godine predstavlja se više od 60 mladih autora odabranih na konkursu od strane stručnog žirija. Cilj projekta „Black Box“ je ukazivanje na problematiku koja opterećuje mlade stvaraoce u savremenom društvenom kontekstu, njihovo osnaživanje da se javno izraze i svojim vizijama doprinesu rešenju društvenih problema, te unapređenju života u zajednici. „Black Box“ ističe i značaj umetničkih instalacija u alternativnim gradskim prostorima, njihovu dostupnost širokoj publici, kao i povezanosti umetničke prakse sa ostalim sferama života – naukom, tehnologijama, ekonomijom i društvom.