Prvaci i solisti Njujork siti baleta nastupiće u Tel Avivu, Haifi, Budimpešti, Novom Sadu i Beogradu tokom marta. Biće ovo jedina turneja ove čuvene trupe tokom tekuće pozorišne sezone.  Šesnaest igrača koje predvode zvezde Sterling Hiltin i Danijel Ulbreht, kao i dva muzičara, izvešće radove Džeroma Robinsa, Žorža Balanšina, Kristofera Vildona i Johana Koborga.

Najveća američka baletska kompanija danas broji 90 igrača, sa stalnom adresom u Linkoln centru u Njujorku. Na repertoaru je oko 150 naslova, najviše iz riznice Balanšina i Robinsa. Ova sezona je upravo i posvećena „pesniku pokreta“ i osnivaču trupe, Žoržu Balanšinu.

Nastupi prvaka i solista ovog izuzetnog ansambla u Srbiji, ujedno i prvi nastupi u ovom delu Evrope, planirani su 13. marta u Novom Sadu (Srpsko narodno pozorište) i 14. marta u Beogradu (Jugoslovensko dramsko pozorište).

Prvaci i solisti Njujork siti baleta nastupiće kao atraktivna prethodnica glavnog programa 17. Beogradskog festival igre (21.3.–12.4.), i sudeći po interesovanju, dovesti u našu zemlju brojne ugledne goste, producente, kritičare i novinare.

Povezana vest:  Zanimljiv i edukativan program Dečjih dana kulture

Prvaci i solisti Njujork siti baleta

Njujork, SAD

U noći/In the Night

 koreografija/choreography: Jerome Robbins

muzika/music: Frederic Chopin 

Džerom Robins (1918-1998) je američki koreograf, reditelj, igrač i pozorišni producent, koji je stvarao u oblasti baleta, pozorišta, filma i televizije. Među brojnim scenskim produkcijama najpoznatije su „Jedan dan u Njujorku“, „Petar Pan“, „Priča sa zapadne strane“ i „Violinista na krovu“. Balet majstor Njujork siti baleta je postao 1972. godine, radeći gotovo isključivo na klasičnom repertoaru tokom naredne decenije. Bio je petostruki laureat nagrade Toni, dobio je dve nagrade Akademije, uključujući Oskara za režiju filma „Priča sa zapadne strane“, kao i priznanje Kenedi centra.

Đavolci/Les Lutins

koreografija/choreography: Johan Kobborg

muzika/music: Henryk Wieniawski

 Johan Koborg je danski baletski igrač, koreograf, reditelj i vizuelni umetnik, rođen 1972. godine. Bio je prvak Kraljevskog danskog baleta i londonskog Kraljevskog baleta, ali i gost u drugih baletskih kompanija sa svojom partnerkom Alinom Kožokaru. Od 2013. do 2016. godine, bio je umetnički direktor Baleta Nacionalne opere u Bukureštu. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, uključujući nagrade Takmičenja Erika Bruna, Grand pri Rudolfa Nurejeva, američki Grand Pri Džekson i nagrade Olivije za svoju verziju baleta „Silfide“.

Povezana vest:  Alnari: Najtraženiji naslovi ove jeseni

Dijamanti/Diamonds

 koreografija/choreography: George Balanchine

muzika/music: Pyotr Ilych Tchaikovsky

Posle kiše/After the Rain

koreografija/choreography: Christopher Wheeldon

muzika/music: Arvo Part

Kristofer Vildon je britanski koreograf savremene i neoklasične igre, međunarodne reputacije, rođen 1973. godine. Laureat zlatne medalje na takmičenju u Lozani, Vildon je počeo da igra u trupi Njujork siti baleta 1993. godine. Koreografijom se bavi od 1997. godine, nastavljajući svoju igračku karijeru. Godine 2001, postaje stalni koreograf i prvi rezidentni umetnik Njujork siti baleta. Brzo stiče reputaciju talentovanog koreografa, pa nekoliko eminentnih baletskih kompanija, kao što su San Francisko balet, Boljšoj balet, Nacionalni balet Kanade i Kraljevski balet u Londonu, od njega naručuju radove. Do sada je potpisao više od 45 naslova, uključujući i nekoliko mjuzikala među kojima se izdvaja „Amerikanac u Parizu“.

Povezana vest:  Obeležavanje 35 godina smrti nobelovca Andrića

Who Cares

koreografija/choreography: George Balanchine

muzika/music: George Gershwin

Gruzijsko-američki baletski koreograf rođen u Rusiji, Žorž Balanšin (1904-1983) smatra se jednim od najuticajnijih umetnika XX veka. Nazvan ocem američkog baleta, suosnivač je trupe Njujork siti balet balet i njen umetnički direktor više od 35 godina. Teško je zamisliti svet umetničke igre bez njegovog kolosalnog opusa. Tokom života „Mr. B“ je kreirao 465 naslova, šireći tradiciju klasičnog baleta. Njegova koreografija ostaje ista do današnjih dana, a Škola američkog baleta još uvek koristi njegovu nastavnu tehniku.