Trinaesto izdanje Kondenza, festivala savremenog plesa i performansa, koje se ove godine održava na više lokacija u Beogradu i online pod sloganom Dancing mantras / Mantre plešu“, otvoreno je večeras, 23. oktobra performansom Nothing can go wrong“ Isidore Stanišić i Darje Janošević izvedenom u prostoru „Magacina“.

Isidora Stanišić, autorka ovog performansa, o konceptu svog dela je rekla: „Predstava je nastala 2018. i tada sam se više bavila strahovima vezanim za mere koje važe od 11. septembra 2001. u Americi, a koje su ostale do dan danas. Zapravo tim ulivanjem straha, koje onda jedinke čini izolovanim. Kao i danas – mi nemamo strah od virusa, nego od drugog. Ne shvatamo da nije drugi taj koji je opasnost. Mislim da je to užasno važno da prepoznamo, da drugi nije neprijatelj. Svi imamo zajedničkog neprijatelja, i samo brinući jedni o drugima možemo to da rešimo“.

Povezana vest:  Novi roman Vladimira Arsenijevića „Ka granici“ predstavljen u Centru za kulturnu dekontaminaciju

 Nothing can go wrong“ je plesni solo performans koji tematizuje ljudske strahove u kontekstu savremenog društva, kao i potrebu čoveka da se obezbedi u svakom segmentu svog života, što ga vodi ga ka sve većoj autoizolaciji. U pokušaju da racionalizuje svoje postojanje i osigurava ga od potencijalnih opasnosti, on postaje ophrvan iracionalnim strahovima koji više nisu vezani za samu smrt, već sve više prepoznaju drugog kao izvor te opasnosti.

Ovogodišnji program Kondenz festival sastoji se od šest predstava izvedenih uživo, kao i razgovora i predavanja, tribina, projekcije filma i predstavljanja knjige, koji će biti održani kombinovano – u fizičkom prostoru i onlajn.

Program uključuje sve radove nastale u prethodnih godinu i po dana koji nisu imali veću vidljivost u našoj sredini, a koji na najdirektniji način ukazuju na raznovrsnost umetničkog izraza u polju plesa, koreografije i performansa. Stanica Servis za savremeni ples ističe da su svi ovi radovi nastali kao nezavisne umetničke produkcije uz retku institucionalnu podršku, čime praksa kojom se nezavisna plesna produkcija nekoliko godina sistematski sprečava i postaje još opasnija.

Povezana vest:  Novogodišnja čarolija: Banca Intesa i Laguna čitaju deci

Marijana Cvetković, producentkinja i jedna od kustoskinja festivala, povodom početka ovogodišnjeg programa je rekla: Za nas je bilo važno da ovaj festival organizujemo prvenstveno zbog toga da bismo dali šansu umetnicima, da zarade od svog rada. Važno je da se predstava igra, da umetnici izvode svoj rad, i da jedan broj publike može da bude prisutan u tom prostoru. Ne insistiramo da se na silu nešto dešava, ali insistiramo na tome da sredstva budu data umetnicima, jer u ovim uslovima oni značajno manje mogu da igraju, i samim tim manje zarađuju“.

U kustoskom oblikovanju ovogodišnjeg programa, u fokusu je poigravanje s mantrom voli-ono-što-radiš, sa željom da to bude okvir kroz koji posmatramo uslove umetničke produkcije i rada, ali i da se adresira eksploatisanje ljubavi i njenih pratećih pojmova kako u umetnosti, tako i u domaćinstvu, kako u pop-kulturi, tako i u svakodnevnom životu.

U narednim danima na programu su i predstava ЯTUCORA“ Marka Milića i Jelene Vuksanović, solo plesni performans Neusamljeno osamljen solo na vezi“ autorke i izvođačice Jelene Alempijević in Novog Sada, predstave Razotkrivena priroda ili Priče o biljkama i radnicima“ autora i izvođača Vladimira Bjeličića i Lounli plenet – turistička tura kroz dis(u)topiju“ Maje Pelević, Dimitrija Kokanova, Olge Dimitrijević, Tanje Šljivar i Igora Koruge. Poslednjeg festivalskog dana, u četvrtak 29. oktobra, u 20h u Magacinu na programu je premijerno izvođenje predstave „Finale“ autorke i izvođačice Jane Milenković i saradnika i izvođača/izvođačica Isidore Popović, Đorđa Živanovića Grgura, Miloša Janjića, Alise Oravec, Simonide Žarković i Jovane Stojić.

PHOTO: Marko Milić