Spektakularnim koncertom Hora i Simfonijskog orkestra RTS 4. februara biće obeležen 91. rođendan Velike dvorane Kolarčeve zadužbine.

Zgrada Kolarčeve zadužbine na Studentskom trgu br. 5 počela je sa radom otvaranjem Velike dvorane 4. februara 1932. godine koncertom Beogradske filharmonije kojom je dirigovao Stevan Hristić.

Povodom 91. rođendana Velike dvorane 4. februara u 20 časova biće izvedeno jedno od najmonumentalnijih dela muzičke istorije – Deveta simfonija Ludviga van Betovena. Kao solisti na koncertu će nastupiti sopran Sonja Šarić, alt Jelena Končar, tenor Stevan Karanac i bas Goran Krneta, a dirigovaće Srba Dinić.

Povezana vest:  Novi roman Tonija Parsonsa iz serijala o detektivu Maksu Vulfu - "#oteta" u prodaji od 28. juna

Devetoj simfoniji pripada sasvim jedinstveno mesto ne samo u Betovovom opusu, već u razvoju simfonijske muzike uopšte. Iako delo zvukom ukazuje da je u pitanju svečana kompozicija, Romen Rolan je primetio da njena „svečanost“ nije samo u muzici, već da njeno izvođenje, samo po sebi, predstavlja istinsku  svečanost. Monumentalnost joj svakako daje četvrti stav u kojem je kompozitor prvi put uveo hor u simfonijsko ostvarenje. Za tu priliku Betoven je odabrao čuvenu Odu radosti nemačkog poete i pisca Fridriha Šilera, čiji je tekst adaptirao, birajući delove koji su imali snažnu poruku. Njih pevaju solisti i horski ansambl, ostvarujući deonice kroz koje kompozitor, glasom kao najprefinjenijim ali i emocionalno najsnažnijim instrumentom, slavi čoveka, ljudsku zajednicu koja čvrsto stoji na ovozemaljskom tlu, želeći da bezvremenim rečima Šilerove Ode pošalje poruku mira među svim narodima.

Povezana vest:  „Starinski puls srpske proze“ – Predstavljena knjiga Milana Ružića „Pun kofer priča“

Interesantno je da je na premijeri u Beču dirigovao lično Betoven, koji se u toj ulozi pojavio posle 12 godina. Iako već značajno narušenog sluha, on je do tada najveći izvođački ansambl predvodio, vođen unutrašnjim ritmom, ali i sjajnim muzičarima, koji su i sami bili poneti činjenicom da pred njima stoji jedan od najvećih stvaralaca tog vremena. U publici, sa divljenjem, slušali su ga mladi Franc Šubert i Karl Černi.

Povezana vest:  NOVA DRAMSKA PREMIJERA U OPERI I TEATRU MADLENIANUM: I konje ubijaju, zar ne?

Ulaznice, po ceni od 1.000 dinara, u prodaji su na biletarnici Kolarca.