Za novu muzičku komediju menadžment Madlenianuma, na čelu sa umetničkim direktorom Andrejom Rackovim, je odabrao muzičku komediju Company, na muziku i stihove Stivena Sondhajma i po knjizi Džordža Furta. Originalna produkcija na Brodveju iz 1970, koju je radio i režirao Harold Princ, dok je orkestraciju radio Džonatan Tunik, nominovana je za rekordnih 14 nagrada Toni, osvojivši šest. Company je bio među prvim „knjiškim“ mjuziklima koji su se bavili savremenim zabavljanjem, brakom i razvodom, i značajan je primer „konceptualnog mjuzikla“ bez linearnog zapleta. U seriji vinjeta, Company prati neženju Bobija u interakciji sa svojim oženjenim prijateljima, koji priređuju žurku za njegov 35. rođendan. U Madlenianumu se od kraja prošle godine rade muzičke probe pod dirigentskom palicom Vesne Šouc, koja je  zajedno sa Jovanom Jezdović uradila i prepev stihova, po prevodu Zorana i Ivane Paunović, režijske probe vodi Nebojša Bradić, za scenografiju je zadužen Geroslav Zarić, kostimograf je Marina Medenica, a koreograf Vera Obradović, lekturu će raditi Dijana Marojević. Premijera ovog mjuzikla se očekuje 15. marta na Velikoj sceni Madlenianuma.

Povezana vest:  Predstavljena "Kraljevska dinastija" Kristine Oksenberg Karađorđević

Glavnu ulogu u komadu Roberta tumači Slaven Došlo. Njegova „družina” su: Vanja Milačić, Branislava Podrumac, Ivana Popović, Jelena Jovičić, Olivera Bacić, Nataša Marković, Tanja Živković, Tatjana Dimitrijević, Daniel Sič, Žarko Stepanov, Hadži Nenad Maričić, Nikola Bulatović i Petar Đurđević.

Delo se izvodi u saradnji sa Music Theatre International www.mtishows.eu.

Foto: Milan Đakov

Povezana vest:  Predstavljamo vam novo izdanje "Kreativnog centra" - UČIMO DA MISLIMO 1 - zbirku za uvežbavanje školskog gradiva iz predmeta srpski jezik, matematika, svet oko nas i građansko vaspitanje. Mlađa deca spontano koriste misaone veštine. Ona uče da budu samostalna istražujući, proučavajući okolinu, koristeći logiku i rasuđivanje, isprobavajući nove stvari i razmišljajući kreativno. Tokom sazrevanja i ulaženja u obrazovni sistem, njihova prirodna radoznalost i sposobnost instinktivnog rešavanja problema ne angažuju se onoliko koliko bi to bilo moguće. Često čujemo kako u redovnoj nastavi nedostaje materijala koji bi pomogao učenicima da nauče i razviju kritičko mišljenje kao jedan od oblika mišljenja višeg reda. Misaone veštine koje spadaju u kategoriju mišljenja višeg reda nisu veštine poput pamćenja informacija ili računanja sa poznatim podacima, koji se često koriste u mnogim nastavnim predmetima. To su veštine koje prožimaju kompletan nastavni proces, kao i vannastavne aktivnosti, veštine koje služe da se ono što je naučeno primeni u novim situacijama. U radnoj svesci Učimo da mislimo 1, u izdanju Kreativnog centra, nalazi se mnoštvo raznolikih vežbanja kojima se dete podstiče da mišljenje višeg reda primenjuje u rešavanju jezičkih, matematičkih, logičkih i drugih zadataka u mnogim nastavnim oblastima, ali i u svakodnevnim životnim situacijama. Knjiga Učimo da mislimo 1 namenjena je učenicima prvog razreda osnovne škole i sadrži: preko 50 pojmova čija primena utiče na razvoj mišljenja višeg reda; 150 zadataka koji će pomoći učenicima da nauče kritički i kreativno da razmišljaju; aktivnosti usmerene na pojam koji je ključan za pokretanje misaonog procesa; aktivnosti za sticanje praktičnog iskustva i povezivanje misaonih veština s realnim životnim situacijama. Polazna tačka svakog vežbanja u knjizi jeste reč koja je ključna za pokretanje misaonog procesa, kao i njena definicija. U tekstu zadatka ova reč je istaknuta, kako bi učenici uočili kada i kako upotrebljavaju datu misaonu aktivnost. Aktivnosti koje se nalaze u knjizi Učimo da mislimo 1 nisu onakve kakve su učenici vežbali u školi. Ove aktivnosti će im pomoći da njihov mozak radi na potpuno nov način. Pitanja su često takva da nemaju samo jedan tačan odgovor. Zato autori ove knjige ohrabruju male čitaoce da odgovaraju onako kako oni misle da je ispravno i na početku zbirke im nude deset izuzetno korisnih saveta za rešavanje zadataka. „Iako su sve misaone veštine važne, učenici najviše prakse stiču u uvežbavanju pamćenja, prepoznavanja, poistovećivanja i razumevanja. Zato se u ovoj knjizi fokusiramo na misaone veštine koje su zahtevnije za usvajanje, kao što su analiziranje, predviđanje, stvaranje, sastavljanje, organizovanje, procenjivanje, kreiranje, kritičko mišljenje i rešavanje problema. Ljudi sa razvijenijom veštinom kritičkog mišljenja ostvaruju veća postignuća, bez obzira na predznanje o datoj temi. Oni uspešnije stiču nova znanja i umeju da pristupe rešavanju problema. Istrajniji su i znaju kako da na produktivan način iskoriste poteškoće s kojima se suočavaju kako bi pronašli rešenje.“, ističu autori zbirke Učimo da msilimo 1. Ovde možete prelistati izdanje: