Drama Milovana Vitezovića „U ime oca i sina – priča o Svetom Savi“, u adaptaciji Ivane Dimić i režiji Milana Karadžića, premijerno je izvedena večeras na Savindan, na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.

Ovo dramsko delo je višestruko značajno, ne samo kao plod višedecenijskog istraživanja Milovana Vitezovića, već i kao njegovo zavetno delo na jednu od najznačajnijih tema iz srpske istorije kojem će mnogi reditelji moći u budućnosti da se vraćaju i da ga obrađuju.

Povezana vest:  55. Sajam knjiga u Beogradu u znaku velikih jubileja

„Radnja drame prati kako je Sveti Sava organizovao crkvu, državu, uveo zakone, obrazovanje, bolnice, bio diplomata, mirio zaraćene…pa sve do smrti u Trnovu. Ivana Dimić je odlično sažela tekst stavljajući u fokus kasniji period života oca i sina tokom koga se okreću duhovnosti i postaju Sveti Simeun i Sveti Sava“, rekao je u najavi predstave reditelj Milan Karadžić.

Naslovna uloga pripala je Goranu Šušljiku, a on je večeras podelio Veliku scenu Narodnog pozorišta sa Miodragom Krstovićem, Borisom Pingovićem, Nebojšom Kundačinom, Vladanom Gajovićem, Zlatijom Ivanović, Suzanom Petričević, Bojanom Stefanović, Ivom Ignjatović, Zoranom Ćosićem, Bojanom Krivokapićem, Gojkom Baletićem i Darkom Tomovićem.

Povezana vest:  Petak 13. ne mora da bude malerozan - uz dobre knjige i popust!

Goran Šušljik je ranije, najavljujući predstavu „U ime oca i sina – priča o Svetom Savi“, rekao da je sa kolegama pokušao da napravi poetsku istoriju o jednom čoveku, ali ne samo o njemu.

„To je porodična drama na fonu istorijskih događaja koji su bili užasno komplikovani. Jedan čovek, Sveti Sava, uspeo je da pobedi sve teške okolnosti, da napravi državu, autokefalnu crkvu, da miri braću, utišava strasti velikih sila“, rekao je Šuljik.

Povezana vest:  PONOVO RADI LE STUDIO

Scenografiju je uradio Boris Maksimović, kostime Dragica Laušević, muziku je napisala Irena Popović, Tamara Antonijević bila je zadužena za scenski pokret, a Ljiljana Mrkić Popović za scenski govor.

Prva repriza biće održana 29. februara.

Foto: Zorana Mandić/ATA Images