A_Barak_Marsal

Kompanija Baraka Maršala danas na BFI

Inspirisana pričom I.L.Pereza “Bonča Nečujni”, Beketovim “Čekajući Godoa”, kao i tekstovima iz Biblije i jemenskog folklora (jemenski Jevreji neguju drugačiju religiju i tradiciju od Aškenazija, Sefarda i drugih jevrejskih grupa), ova predstava počinje u 10h uveče, završava se u zoru i razotkriva snove glavnog junaka koji je žrtva ljubomore i ljudske svireposti, u svom večitom pokušaju da pronađe ljubav.

“… Bonča je bio ljudsko biće; živeo je nepoznat, u tišini, i u tišini je i umro. Prošao je ovim svetom poput senke. Kada se Bonča rodio niko tom događaju nije nazdravio vinom, nije se čulo kucanje čaša. Kada je postao čovek, ni on sam nije održao slavljenički govor. Živeo je kao zrnce peska, baš tako, a onda kada ga je vetar na kraju podigao i odneo na drugu obalu okeana, niko to nije primetio, baš niko…” – I.L. Peretz, Bontsha the Silent

Povezana vest:  Kineski festival svetla u Beogradu i Novom Sadu

Rođen i odrastao u Los Anđelesu, Barak Maršal je studirao teoriju društva i filozofiju  na Univerzitetu Harvard. Od sasvim slučajnog ulaska u svet igre, 1995 godine, zauzeo je  istaknuto mesto na izraelskoj plesnoj sceni, prvo kao igrač, a odmah zatim i kao jedan od njenih najinovativnijih koreografa. Već sa prvom predstavom “Tetka Lea”, ovenčan je prvom nagradom na takmičenju u Suzan Dalal centru (1995), a zatim postigao zapažen uspeh na Festivalu Roma Europa. Predstava “Venčanje Eme Goldman” premijerno je izvedena na Festivalu Curtain-Up (1997), a  gostovala je po čitavoj Evropi kao deo programa u okviru proslave 50. godina Izraela, osvojivši značajna priznanja, poput prve nagrade na Međunarodnom takmičenju koreografa u Banjoleu u Francuskoj. To je postavka koja je dobila i odlične kritike na Festivalu u Berlinu, Bijenalu igre u Lionu, ali i tokom sezone u pariskom Teatru Bastilja. “Šošanin balkon” je takođe predstava kreirana za Suzan Dalal centar i premijerno izvedena na Festivalu u Jerusalemu, 1998. godine. Godine 1999, na poziv Ohada Naharina, umetničkog direktora plesne kompanije Batševa, Barak Maršal prihvata poziciju stalnog koreografa ovog prestižnog ansambla, kako glavne, tako i trupe mladih igrača. Povratak u Los Anđeles, 2001. godine, donosi mu početak saradnje sa Univerzitetom u Kaliforniji, gde predaje i vodi program “Most: koreografski dijalozi” iniciran od strane organizacije Partnerstvo Tel Aviv – Los Anđeles, Susan Dalal centra i Univerziteta u Kaliforniji. Njegov “Trgovac”  premijerno je izveden na Međunarodnom festivalu igre u Tel Avivu (2008), a gostovao je širom sveta sa velikim uspehom, uključujući predstave u londonskom Barbikan centru i na Festivalu Jakobs Pilou u SAD.  “Pevac” je najsvežija celovečernja produkcija Baraka Maršala, srdačno prihvaćena od strane publike i kritike.

Povezana vest:  Četvrto veče 14. Kondenza: Performans “Yoke: Sound poems and shadow work performed by MM” i video projekcija “Ditirambi, plesna izvedba pisanja”

Konačno smo mi Evropljani, morali da prihvatimo činjenicu da sve što je novo i sveže u igri stiže iz Izraela, a na čelu tog kreativnog zamajca jeste i mladi koreograf-genije, Barak Maršal.

Le Point

Madlenianum | 05. 04. 2011. u 20h

Barak Maršal, Tel Aviv, Izrael

Pevač: Barak Maršal

Koreografija: Barak Marshall

Izbor muzike: Barak Marshall, Giori Politi

Povezana vest:  Madelnianum učestvuje u proslavi Evropskih dana opere

Kostim: Maor Zabar

Dekor: Sergey Berezin

Dizajn svetla: Felice Ross

Saradnik koreografa: Osnat Kelner

Fotografije: Yossi Zvecker

Trajanje: 60’

Premijera: Israeli Opera, 2009

Koprodukcija: Israeli Opera, Suzanne Dellal Centre, Tel Aviv International Dance Festival

Igrači: Yoav Grinberg, Shani Badihi, Inbar-Hana Nemirovsky, Gavriel Spitzer, Liron Ozeri, Harel Kay, Idan Porges, Ilana Bellahsen, Inbal Shahar, Einat Ganz, Shiran Sharabi, Elior Cohen

Sopran: Lilia Uchitel