Kompanija Baraka Maršala danas na BFI
Inspirisana pričom I.L.Pereza “Bonča Nečujni”, Beketovim “Čekajući Godoa”, kao i tekstovima iz Biblije i jemenskog folklora (jemenski Jevreji neguju drugačiju religiju i tradiciju od Aškenazija, Sefarda i drugih jevrejskih grupa), ova predstava počinje u 10h uveče, završava se u zoru i razotkriva snove glavnog junaka koji je žrtva ljubomore i ljudske svireposti, u svom večitom pokušaju da pronađe ljubav.
“… Bonča je bio ljudsko biće; živeo je nepoznat, u tišini, i u tišini je i umro. Prošao je ovim svetom poput senke. Kada se Bonča rodio niko tom događaju nije nazdravio vinom, nije se čulo kucanje čaša. Kada je postao čovek, ni on sam nije održao slavljenički govor. Živeo je kao zrnce peska, baš tako, a onda kada ga je vetar na kraju podigao i odneo na drugu obalu okeana, niko to nije primetio, baš niko…” – I.L. Peretz, Bontsha the Silent
Rođen i odrastao u Los Anđelesu, Barak Maršal je studirao teoriju društva i filozofiju na Univerzitetu Harvard. Od sasvim slučajnog ulaska u svet igre, 1995 godine, zauzeo je istaknuto mesto na izraelskoj plesnoj sceni, prvo kao igrač, a odmah zatim i kao jedan od njenih najinovativnijih koreografa. Već sa prvom predstavom “Tetka Lea”, ovenčan je prvom nagradom na takmičenju u Suzan Dalal centru (1995), a zatim postigao zapažen uspeh na Festivalu Roma Europa. Predstava “Venčanje Eme Goldman” premijerno je izvedena na Festivalu Curtain-Up (1997), a gostovala je po čitavoj Evropi kao deo programa u okviru proslave 50. godina Izraela, osvojivši značajna priznanja, poput prve nagrade na Međunarodnom takmičenju koreografa u Banjoleu u Francuskoj. To je postavka koja je dobila i odlične kritike na Festivalu u Berlinu, Bijenalu igre u Lionu, ali i tokom sezone u pariskom Teatru Bastilja. “Šošanin balkon” je takođe predstava kreirana za Suzan Dalal centar i premijerno izvedena na Festivalu u Jerusalemu, 1998. godine. Godine 1999, na poziv Ohada Naharina, umetničkog direktora plesne kompanije Batševa, Barak Maršal prihvata poziciju stalnog koreografa ovog prestižnog ansambla, kako glavne, tako i trupe mladih igrača. Povratak u Los Anđeles, 2001. godine, donosi mu početak saradnje sa Univerzitetom u Kaliforniji, gde predaje i vodi program “Most: koreografski dijalozi” iniciran od strane organizacije Partnerstvo Tel Aviv – Los Anđeles, Susan Dalal centra i Univerziteta u Kaliforniji. Njegov “Trgovac” premijerno je izveden na Međunarodnom festivalu igre u Tel Avivu (2008), a gostovao je širom sveta sa velikim uspehom, uključujući predstave u londonskom Barbikan centru i na Festivalu Jakobs Pilou u SAD. “Pevac” je najsvežija celovečernja produkcija Baraka Maršala, srdačno prihvaćena od strane publike i kritike.
Konačno smo mi Evropljani, morali da prihvatimo činjenicu da sve što je novo i sveže u igri stiže iz Izraela, a na čelu tog kreativnog zamajca jeste i mladi koreograf-genije, Barak Maršal.
Le Point
Madlenianum | 05. 04. 2011. u 20h
Barak Maršal, Tel Aviv, Izrael
Pevač: Barak Maršal
Koreografija: Barak Marshall
Izbor muzike: Barak Marshall, Giori Politi
Kostim: Maor Zabar
Dekor: Sergey Berezin
Dizajn svetla: Felice Ross
Saradnik koreografa: Osnat Kelner
Fotografije: Yossi Zvecker
Trajanje: 60’
Premijera: Israeli Opera, 2009
Koprodukcija: Israeli Opera, Suzanne Dellal Centre, Tel Aviv International Dance Festival
Igrači: Yoav Grinberg, Shani Badihi, Inbar-Hana Nemirovsky, Gavriel Spitzer, Liron Ozeri, Harel Kay, Idan Porges, Ilana Bellahsen, Inbal Shahar, Einat Ganz, Shiran Sharabi, Elior Cohen
Sopran: Lilia Uchitel
Leave A Comment